وبلاگ

دوربین‌های تشخیص چهره، گرایش‌های سیاسی افراد را هم تشخیص می‌دهند

شاید کمی عجیب به نظر برسد که از روی ظاهر و حتی چهره افراد بتوان گرایش‌های سیاسی آن‌ها را تشخیص داد؛ بااین‌حال، پژوهش جدیدی نشان داده که شاید این کار برای ما انسان‌ها دشوار باشد، اما هوش مصنوعی می‌تواند با تجزیه‌وتحلیل چهره افراد، گرایش سیاسی آن‌ها را با دقت بالایی تشخیص دهد.
به گزارش خبرآنلاین و به نقل از دیجیاتو، نتایج پژوهش جدیدی در ژورنال معتبر امریکن‌سایکولوژیست (روان‌شناس آمریکایی) به چاپ رسیده که ادعا دارد با استفاده از داده‌های مرتبط با تشخیص چهره و قدرت هوش مصنوعی، می‌توان گرایش سیاسی افراد را با دقت بالایی تشخیص داد. کافی است تصویری از چهره فرد بدون ابراز هیچ‌گونه احساسات خاصی در اختیار سیستم قرار بگیرد تا هوش مصنوعی تجزیه‌وتحلیل لازم را روی آن به انجام برساند.
در این تحقیق، پژوهشگران دانشگاه استنفورد روی ۵۹۱ داوطلب مطالعه کردند. داوطلبان در ابتدا گرایش سیاسی خود را با تکمیل کردن پرسشنامه‌هایی مشخص کردند؛ در مرحله بعد، چهره داوطلبان با استفاده از الگوریتم هوش مصنوعی اسکن شد. الگوریتم مورداستفاده توانست با دقت بالایی، گرایش کلی و سوگیری سیاسی افراد را پیش‌بینی کند و خروجی آن ..

واکنش عجیب مدیرعامل پلتفرم چینی به اقدام جو بایدن

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، لایحه‌ای که روز گذشته توسط مجلس سنا ایالات متحده به‌منظور «فیلترشدن یا فروش تیک تاک» تصویب شده بود، حالا با امضای «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا به یک قانون تبدیل شده است. بایدن مجموعه‌ای از لوایح را امضا کرده است که شامل «قانون حمایت از آمریکایی‌ها در برابر برنامه‌های کنترل‌شده توسط دشمنان خارجی» می‌شود و حالا Bytedance یک سال فرصت دارد تا تیک‌تاک را به فروش برساند یا با ممنوعیت آن روبرو شود. در واکنش به این موضوع، مدیرعامل تیک تاک ویدیویی را منتشر کرده که در آن می‌گوید «اطمینان داشته باشید که ما هیچ جا نمی‌رویم.»
در پاسخ به این اقدام، تیک تاک در بیانیه‌ای گفت که این قانون را در دادگاه به چالش خواهد کشید که این امر می‌تواند روند فروش یا ممنوعیت شبکه اجتماعی را به تعویق بیندازد.
بیانیه تیک تاک در واکنش به امضای «جو بایدن»
در متن بیانیه این شرکت آمده است: «معتقدیم که حقایق و قانون به نفع ماست و ما در نهایت پیروز خواهیم شد. واقعیت این است که ما میلیاردها دلار برای ایمن نگه‌داشتن داده‌های کاربران ایالات متحده سرمایه‌گذاری کرده‌ایم و پلتفرم خود را از نفوذ و ..

بروزرسانی‌های اساسی واتساپ در راه است!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و براساس گزارش زومیت، بررسی از پلفترم‌ها و سرویس‌های آنلاین مشغول حذف نیاز به رمزعبور برای ورود کاربران به حساب‌های خود هستند. این ویژگی به افراد اجازه می‌دهد تا با استفاده از حسگرهای بیومتریک مثل فیس‌آی‌دی و تاچ‌آی‌دی به داخل اکانت خود بروند و دیگر نیازی به تایپ رمز عبور نداشته‌باشند. واتس‌اپ نیز در همین راستا اقدام به شروع پشتیبانی از Passkey در دستگاه‌های مبتنی بر iOS کرده است و به‌روزرسانی جدید آن، امکان گفته شده را به آیفون اضافه می‌کند. در این حالت، رمزی اختصاصی برای هر اپل آی‌دی ایجاد می‌شود که روی آی‌کلاد Keychain ذخیره می‌گردد. اپل ادعا دارد که شیوه نوین ورود به حساب‌های کاربری، از امنیت بیشتری نسبت به رمز عبور برخوردار است و می‌تواند نرخ وقوع حملات فیشینگ و سرقت هویت را کاهش دهد.
شایان‌ذکر است که قابلیت ورود بدون نیاز به رمز عبور، چندین ماه قبل به نسخه اندروید واتس‌اپ اضافه شد و متا در ارائه آن برای دارندگان آیفون، تأخیر نسبتاً زیادی داشته است. البته ویژگی ورود به اپلیکیشن با استفاده از حسگرهای بیومتریک، در گذشته روی محصولات اپل فعال شده بود؛ اما ..

ایلان ماسک از یک پلتفرم جدید رونمایی می‌کند!/ فیلم

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، شبکه‌ی اجتماعی ایکس که قبلا با نام توییتر شناخته می‌شد، قصد دارد به‌زودی نرم‌افزار اختصاصی ویدیومحور برای تلویزیون‌های هوشمند منتشر کند. تحلیلگران باور دارند که این اپلیکیشن رقیب مستقیم نسخه‌ی تلویزیون یوتیوب خواهد بود.
براساس گزارش زومیت، لیندا یاکارینو، مدیرعامل ایکس، با انتشار پستی جدید گفت اپلیکیشن جدید این پلتفرم، «محتواهای بلادرنگ و درگیرکننده را به تلویزیون هوشمند شما می‌آورد.» همانطور که انتظار داشتیم، رابط کاربری اپلیکیشن جدید ایکس تقریبا شبیه یوتیوب است.
نرم‌افزار جدید ایکس قرار است شامل الگوریتم ویژه‌ای برای شناسایی ویدیوهای در حال ترند باشد تا کاربران همواره به جدیدترین و خبرسازترین محتواها دسترسی پیدا کنند. این نرم‌افزار ازطریق هوش مصنوعی، ویدیوها را به‌صورت موضوع‌محور دسته‌بندی خواهد کرد.
اپلیکیشن ویدیومحور ایکس از «مشاهده‌ی چند دستگاهی» پشتیبانی می‌کند؛ به این معنی که می‌توانید ویدیو را روی گوشی پخش کنید و سپس ادامه‌ی آن را روی تلویزیون ببینید.
یاکارینو می‌گوید نرم‌افزار جدید شامل سیستم بهبودیافته‌ی جست‌وجو ویدیو است و در نهایت وارد اکثر ..

آیا حاضرید آیفون را ارزان‌تر بخرید، ولی با بدنه پلاستیکی؟

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از دیجیتاتو، اپل از زمان معرفی آیفون 12، گوشی‌های خود را چندان تغییر نداده است. پیش از آن نیز از سال 2017 (۱۳۹۶) شاهد ارتقای بزرگی در گوشی‌های این شرکت نبوده‌ایم و به همین دلیل، فروش این شرکت با چالش‌هایی روبه‌رو شده که نیاز به تغییر را افزایش می‌دهد. خبرنگار بلومبرگ در گزارشی می‌گوید آنچه می‌تواند به احیای فرایند رشد کوپرتینویی‌ها کمک کند، عرضه نسخه ارزان‌تری از آیفون در محدوده قیمت 250 دلار (زیر ۲۰ میلیون تومان) است تا شانس رقابت در بازارهای درحال‌توسعه را برای این شرکت فراهم کند.
«مارک گرمن»، خبرنگار بلومبرگ در این گزارش جدید ادعا می‌کند که اپل برای تغییر وضعیت خود به محصول جدیدی نیاز دارد که بتواند به‌سرعت موجب رشد این شرکت شود. سرمایه‌گذاری کوپرتینویی‌ها روی توسعه خودرو نتیجه نداد و مدت‌ها طول می‌کشد تا هدست ویژن‌پرو با کاهش قیمت بتواند کاربران زیادی را به سمت خود جذب کند؛ اما یک آیفون واقعاً ارزان‌قیمت می‌تواند شرایط را تغییر دهد.
اپل تاکنون چندبار تلاش کرده است که آیفون ارزان‌تری به بازار عرضه کند. این شرکت در سال 2013، آیفون 5C را معرفی کرد که 100 ..

با فناوری SIHES، باتری موبایل در چند ثانیه شارژ می‌شود

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از ایسنا، پژوهشگران مؤسسه علوم و فناوری پیشرفته کره (KAIST) باتری هیبریدی سدیم-یونی با قدرت بالایی ساخته‌اند که می‌تواند فقط در چند ثانیه شارژ شود. این تیم تحقیقاتی به رهبری پروفسور جئونگ کو کانگ از دپارتمان علوم و مهندسی مواد مؤسسه علوم و فناوری پیشرفته کره، مواد آنُد را که معمولاً در باتری‌هایی با کاتدهای مناسب برای ابرخازن‌ها استفاده می‌شوند، یکپارچه کردند. این ترکیب به باتری کمک کرد تا به ظرفیت‌های ذخیره‌سازی بالا و نرخ شارژ-تخلیه شارژ سریع دست یابد.
این مطالعه نشان می‌دهد که باتری جدید می‌تواند گزینه مناسبی برای نسل بعدی باتری‌ها و جایگزین باتری‌های لیتیوم-یونی باشد. سدیم تقریباً ۱۰۰۰ برابر فراوان‌تر از لیتیوم است؛ بنابراین دستگاه‌های ذخیره‌سازی انرژی الکتروشیمیایی سدیم-یون جذاب‌تر و ارزان‌قیمت‌تر از ذخیره‌سازی انرژی الکتروشیمیایی لیتیوم-یون سنتی هستند.
دستگاه ذخیره انرژی هیبریدی سدیم-یون سلول کامل مونتاژشده متشکل از آند و کاتد جدید توسعه‌یافته، دستگاه کارآمد را برای ذخیره انرژی هیبریدی سدیم-یون تشکیل می‌دهد که از چگالی انرژی باتری‌های لیتیوم-یون تجار..

فناوری «مسئله ۳ جسم» ساخته شد: خواندن ذهن بدون نیاز به تراشه مغزی

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از ایسنا، مارک زاکربرگ، مدیرعامل شرکت متا گفته است که شرکتش در حال پیشرفت در توسعه اولین «رابط عصبی مصرف‌کننده» بر پایه دستگاه‌های پوشیدنی غیرتهاجمی است که می‌توانند سیگنال‌های مغز را برای کنترل رایانه‌ها تفسیر کنند.
زاکربرگ گفت: «یکی از چیزهایی که من در مورد آن بسیار هیجان‌زده‌ام، آن است که فکر می‌کنم به‌زودی شروع به ارائه برخی از رابط‌های عصبی مصرف‌کننده خواهیم کرد. من فکر می‌کنم که بسیار جالب‌توجه خواهد بود. این دستگاه‌ها برخلاف تراشه مغزی شرکت نورالینک (Neuralink) متعلق به ایلان ماسک چیزی نیستند که نیاز به کاشته شدن در مغز شما داشته باشد، بلکه ابزاری قابل پوشیدن روی مچ دست است که می‌تواند سیگنال‌های عصبی را که مغز شما از طریق اعصاب به دست شما می‌فرستد، بخواند».
شرکت متا برای اولین بار در مارس ۲۰۲۱ به‌عنوان بخشی از تحقیقات آزمایشگاه‌های واقعیت فیس‌بوک در مورد توسعه «تعامل مبتنی بر مچ دست» بحث کرد. مچ‌بند متا با استفاده از الکترومیوگرافی (EMG) برای تفسیر سیگنال‌های مغز در مورد حرکت‌های دست موردنظر و ترجمه آن‌ها به دستوراتی برای کنترل دستگاه‌ها کار می‌کند..

قدرتنمایی گوشی پرچمدار جدید سامسونگ

به گزارش خبرآنلاین، حضور گلکسی زد فلیپ ۶ در بنچمارک گیک‌بنچ نشان می‌دهد که گوشی تاشدنی جدید سامسونگ از تراشه‌ی سفارشی اسنپدراگون ۸ نسل ۳ بهره می‌برد. احتمالاً نسخه‌ی اسنپدراگون گلکسی زد فلیپ ۶ مانند سری گلکسی S24 تنها در برخی از کشورها عرضه خواهد شد.
گوشی سامسونگ مدل گلکسی زد فلیپ ۶ با شماره‌مدل SM-F741U در گیک‌بنچ ظاهر شد و آزمایش‌ها را تحت API-های Vulcan و OpenCL انجام داد. این دستگاه ۱۵٬۰۸۴ امتیاز در تست Vulkan و ۱۴٬۳۲۵ امتیاز در تست OpenCL به‌دست آورد.
گلکسی زد فلیپ ۶ و گلکسی زد فولد ۶ اندروید ۱۴ را اجرا می‌کنند و احتمالاً از رابط کاربری One UI 6.1 و قابلیت‌های هوش مصنوعی بهره خواهند برد.
گفته می‌شود گوشی‌های تاشدنی‌های جدید سامسونگ با حداکثر هشت گیگابایت رم دردسترس قرار می‌گیرند که با توجه به اینکه برخی از گوشی‌های میان‌رده‌ی سامسونگ به ۱۲ گیگابایت رم مجهز هستند، کمی عجیب است.
گلکسی زد فولد ۶ و زد فلیپ ۶ در کنار گلکسی رینگ احتمالاً در جریان رویداد گلکسی آنپکد در ماه جولای (تیر و مرداد) رونمایی خواهند شد. قیمت گوشی سؤالی است که سامسونگ در مراسم رونمایی به آن پاسخ خواهد داد.
۵۸..

آیفون‌های سرقت شده سر از چین درآوردند!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، گزارشی تازه، اپل را به خردکردن عمدی صدها هزار آیفون، آیپد و اپل واچ قابل استفاده به جای استفاده‌ی مجدد از قطعات یا فروش دوباره‌ی آن‌ها متهم کرده است.
براساس گزارش زومیت، منشأ ادعای جدید به شکایتی برمی‌گردد که اپل در سال ۲۰۲۰ علیه یکی از پیمانکاران بازیافتش به نام GEEP Canada تنظیم کرد. بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷، این شرکت از طرف اپل مأمور شده بود تا بیش از ۵۰۰ هزار آیفون، ۲۵ هزار آیپد و ۱۹ هزار اپل واچ را اوراق و سپس بازیافت کند.
اوضاع زمانی بالا گرفت که طبق بازرسی‌های انجام شده، حداقل ۱۰۰ هزار مورد از آن آیفون‌های محکوم به مرگ، هنوز به اینترنت و شبکه‌های همراه دسترسی داشتند.
کارمند شریک بازیافت اپل شاهد خرد شدن انبوهی از ایرپاد، مک بوک و اپل واچ به ظاهر سالم با چکش بوده است
اپل کارمندان GEEP را متهم کرد که به جای نابود کردن دستگاه‌ها طبق قرارداد، به‌ این خاطر که بسیاری از آن‌ها کاملاً قابل‌استفاده بوده‌اند، آن‌ها را سرقت کرده و عمدتاً در چین فروخته‌اند. GEEP هرگونه تخلفی را رد و ادعا کرد که کارمندان متقلب مسئول این سرقت بوده‌اند. پرونده‌ی قضایی اپل علیه ..

۳۰ درصد سبد ارزی برای ۱ درصد لوکس‌باز آمریکایی، آن هم در جنگ اقتصادی؟

پس از یک سالی که از ممنوع شدن واردات گوشی‌های آیفون ۱۴ و آیفون ۱۵ به ایران می‌گذرد، سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام کرده که سیاست ممنوعیت واردات جدیدترین مدل‌های گوشی آیفون، مؤثر بوده و در مدت اعمال این ممنوعیت، حجم ارزی که برای واردات این تلفن همراه آمریکایی تخصیص پیدا کرده، کمتر شده است.
به گزارش خبرآنلاین و به نقل از زومیت، هرچند دلایل متعددی برای اعمال ممنوعیت واردات آیفون ۱۴ به بعد اعلام شده بود؛ اما حمید دهقانی‌نیا، سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، همان دلیلی را برای ممنوع کردن این گوشی‌ها مطرح کرد که از بهار ۱۴۰۱ توسط نمایندگان مجلس مطرح شده بود و آن‌ها خواستار توقف واردات گوشی‌های ساخت کشور آمریکا شده بودند.
سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق در این خصوص اظهار کرده است: «این محدودیت بر این اساس شکل گرفت که چرا باید حاکمیت ۳۰ درصد سبد ارزی واردات تلفن همراه خود را به یک درصد جامعه تخصیص دهد که از کالای لوکس ساخته‌شده توسط آمریکا استفاده می‌کنند؟ کشوری که در منازعات بین‌المللی در برابر ما بیشترین سهم را دارد. قاعدتاً در جنگ اقتصادی که ما درگیر آن هستیم این کار منطق..