هواوی و شیائومی در چین از اپل شکست خوردند

به گزارش خبرآنلاین، اپل اکنون ۱۵٫۶ درصد از سهم بازار چین را به خود اختصاص داده است. این درحالی است که در سه‌ماهه‌ی سوم سال گذشته ۱۶٫۱ درصد از سهم بازار را در اختیار داشت. میزان عرضه‌ی محصولات اپل به چین درمقایسه‌با سال گذشته تغییری نکرده است.

بر اساس گزارش زومیت، هواوی با در اختیار داشتن ۱۵٫۳ از سهم بازار در جایگاه سوم قرار دارد. عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند هواوی در چین درمقایسه‌با مدت مشابه در سال گذشته، ۴۲ درصد افزایش یافته است؛ چراکه این شرکت قصد دارد جایگاه خود در بزرگ‌ترین بازار گوشی‌های هوشمند در جهان را احیا کند.

در سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۲۴، ویوو توانست با ۱۸٫۶ درصد از سهم بازار چین جایگاه اول را ازآنِ خود کند. این شرکت رشد سالانه‌ی ۲۱٫۵ درصدی را تجربه کرده است. شیائومی و آنر به‌ترتیب در رده‌های چهارم و پنجم قرار دارند.

در سال گذشته، غول فناوری چینی با عرضه‌ی گوشی هواوی مدل میت ۶۰ وارد رقابت شدیدی با اپل شد. هواوی گوشی میت ۶۰ را با تراشه‌ی اختصاصی کرین وارد بازار کرد. در چند سال گذشته، این شرکت باتوجه‌به تحریم‌های ایالات متحده برای دسترسی به تراشه‌های پیشرفته صنعت نیمه‌هادی و نرم‌افزار با محدودیت‌هایی روبه‌رو است که کسب‌وکار گوشی‌های هوشمندش را با مشکل مواجه می‌کند.

هواوی بعد از میت ۶۰، گوشی تاشدنی سه‌تکه‌ی میت XT آلتیمیت را روانه‌ی بازار کرد. افزایش فروش گوشی‌های هواوی در چین، اپل را در یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین بازارهای جهان زیر فشار قرار داد؛ تا حدی که غول فناوری اهل کوپرتینو جایگاه خود در بین پنج شرکت گوشی‌ساز برتر در بازار چین را در سه‌ماهه‌ی دوم سال از دست داد.

هواوی اکنون چهار فصل متوالی است که رشد حداقل دورقمی را ثبت می‌کند. انتظار می‌رود اولین گوشی تاشو سه‌تکه‌ی جهان بازار گوشی‌های تاشدنی را پیشرفت دهد. اپل امیدوار است بتواند با سری آیفون ۱۶ و قابلیت‌های هوش مصنوعی Apple Intelligence به بازار چین بازگردد.

اپل اعلام کرد که هوش مصنوعی Apple Intelligence در پاییز سال جاری در ایالات متحده عرضه خواهد شد؛ اگرچه به‌دلیل مقررات چین، هنوز زمان دقیق عرضه‌ی هوش مصنوعی اپل در این کشور مشخص نشده است. رقبای چینی اپل ازجمله هواوی و اوپو و آنر در غیاب اپل اینتلیجنس، قابلیت‌های هوش مصنوعی خود را تبلیغ می‌کنند.

۵۸۵۸

دیدگاهتان را بنویسید