آمازون محصولات هوش مصنوعی رقیب متا و اوپن ای آی را معرفی کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، محصولات جدید آمازون باید با نسخه های مشابهی که شرکت های دیگر از جمله متا و ادوب ابداع کرده اند، در بازار رقابت کنند. به گفته اندی جسی مدیر ارشد اجرایی آمازون مدل های جدید «نوا» (Nova) نام دارد و فهرست خواسته های توسعه دهندگان نرم افزار به ایجاد سرویس های جدید منجر شده است.

او در این باره گفت: آنها خواستار هزینه کمتر و توانایی انجام تنظیمات دقیق تر هستند.

تولید ویدئو از یک تصویر یا متن قابلیتی بسیار فراگیر است، به طوریکه ادوب، متا، اوپن ای آی وبایت دنس از جمله شرکت هایی هستند که مدل های هوش مصنوعی با چنین قابلیتی توسعه داده اند. آمازون نیز اعلام کرد نرم افزار Nova Reel آن به کاربران اجازه می دهد تا ویدئوهای ۶ ثانیه بسازند که به عنوان مثال برای نمایش محصولات در وب سایت آمازون مناسب است. به گفته این شرکت قابلیت تولید ویدئو ۲ دقیقه ای در ماه های آینده ارائه می شود.

علاوه بر آن آمازون ابزار «کانواس» (Canvas) را برای تولید عکس از متن های کوتاه نیز معرفی کرد. جسی تاکید داشت آمازون عکس ها برچسب می خورند تا استفاده مسئولانه این فناوری برای جلوگیری از گسترش محتوای مخرب، تضمین شود.

دیگر محصولات این شرکت برای سرعت بخشیدن به فرایندهای پردازش و تحلیل متن ارائه می شوند. آمازون تصمیم دارد در آینده نزدیک یک مدل هوش مصنوعی ارائه کند که می تواند متن، عکس، سخنرانی و ویدئو را دریافت و محصول دیگری تولید کند.

در کنار این موارد جسی اعلام کرد: آمازون نسخه ای از الکسا(دستیار صوتی این شرکت) را همراه با هوش مصنوعی در ماه های آینده عرضه می کند. این پروژه که در شرکت با نام Banyan دنبال می شود با تاخیرهای زیادی روبرو شده و نگرانی ها درباره صحت و سرعت پاسخ دهی آن نیز وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید