پروژه ساختمانهای ترکیبی بتنی و فولادی
رشته : عمران
فرمت : word
چکیده:
طراحی سازه ها ، برای ساختمان ها و پل ها اصولا در رابطه با نگه داشتن و تهیه سطوح افقی تحمل کننده بار است به جزء در پل های دهانه پهن ، این کف ها یا پوشش ها معمولا از بتن مسلح ساخته می شوند برای اینکه مواد دیگر دارای ترکیب دیگر ، هزینه پائین تر و مقاومت بالا و مقاومت به خوردگی و سایش و آتش بالا ندارند .
ایمن بودن در برابر آتش سوزی عامل دیگری است که باید فراهم گردد ؛ که انتخاب بین سازه های بتنی ، ترکیبی و فولادی را تحت تاثیر قرار می دهد و در این جا بتن دارای مزیت می باشد برای پارکینگهای چند طبقه ای ماشین حفاظت از آتش سوزی کمی لازم است یا اصلا لازم نیست به طور متوسط برای بلوک های اداری و بیشتر از همه برای انبارها و ساختمانهای عمومی لازم است .
مطالعه گسترده فلسفه طراحی و آئین نامه های سازه های ترکیبی از حدود سال۱۹۵۰ منجر به شمول روش های طراحی ضریب ایمنی و ضریب بار قدیمی تر در فلسفه طراحی حالت کاهش جامع گردیده است .
تحقیق بر روی آئین نامه های بین المللی بعد از جنگ جهانی ابتدا بر روی سازه های بتنی و سپس سازه های فولادی شروع شد کمیته ای که در سال ۱۹۷۱ برای سازه های ترکیبی تشکیل شد آئین نامه مدل ۱۹۸۱ را تهیه نمود ؛ بعد از اینکه ژانویه ۱۹۹۳ به عنوان تاریخ هدف برای تکمیل بازار مشترک در اروپا تعیین شده بود به زودی هیات کمیته های اروپایی در ۱۹۸۲ شروع به پشتیبانی کردن تحقیق در مورد استناد معروف به آئین نامه ها کرد . این برای دوازده کشور اتحادیه اروپا اعمال می شود .
در کل این پروژه به شرح روشهای طراحی سازه های ترکیبی با توجه به آئین نامه های ذکر شده می پردازد .
فهرست :
فصل اول: مقدمه ۱
۱ـ ۱ـ تیرها و دالهای کامپوزیتی (ترکیبی) ۱
۲ ـ ۱ ـ ستونها و قابهای ترکیبی (کامپوزیتی) ۵
٣ ـ ١ـ فلسفه طراحی و یوروکدها ۷
١ ـ ٣ ـ ١ ـ زمینه ۷
۲ ـ ۳ ـ ۱ ـ فلسفه طراحی حالت کاهش ۹
۴ ـ ۱ ـ خواص مواد ۱۸
۵ ـ ۱ ـ اثرات مستقیم بارگذاری ۲۳
۶ ـ ۱ ـ روشهای تحلیل و طراحی ۲۶
فصل دوم: اتصال برشی ۳۵
۱ ـ ۲ ـ مقدمه ۳۶
۲ ـ ۲ ـ تیرهای با سطح مقطع مستطیلی بطور ساده نگهداشته شده ۳۸
١ـ٢ـ٢ـ اتصال غیر برشی ۳۸
٢ـ٢ـ٢ ـ اثر برهمکنش کامل ۴۲
٣ـ٢ـ بالابری ۴۵
۴ـ٢ـ روش¬های اتصال برشی ۴۷
١ـ۴ـ٢ـ پیوند ۴۷
۲ـ۴ـ٢ـ متصل کننده¬های برشی ۴۸
٣ـ۴ـ٢ـ اتصال برشی برای صفحه پوشش فولادی پروفیلی ۵۱
۵ـ٢ـ خواص متصل کننده¬های برشی ۵۲
۱ ـ ۵ ـ ۲ ـ میخهای اتصالدهنده مورد استفاده با ورق فولادسازی پروفیل شده ۵۹
۶ ـ ۲ ـ برهمکنش نسبی ۶۱
٧ـ ۲ ـ اثر لغزش در تنشها و تغییرشکلها ۶۵
۸ ـ ۲ ـ برش طولی در دالهای ترکیبی ۶۹
۱ ـ ۸ ـ ۲ ـ m-k یا آزمایش پیوند برشی ۶۹
۲ ـ ۸ ـ ۲ ـ آزمایش بلوک ـ لغزش ۷۴
فصل سوم: تیرها و دالهای ترکیبی دارای تکیهگاه ساده ۷۸
١ ـ ۳ ـ مقدمه ۷۹
٢ ـ ٣ ـ مثال طراحی ۸۱
٣ ـ ٣ـ دالهای کف ترکیبی ۸۳
۱ ـ ۳ ـ ۳ ـ مقاومت دالهای ترکیبی برای خمش شکم داده ۸۶
این پروژه به عنوان کمک آموزشی و در راستای تکمیل مطالعات شما ، در وبسایت قرار گرفته است .
لطفا از این پروژه به عنوان پایان نامه و یا پروژه تخصصی استفاده ننمایید .
- فاقد لینک دانلود و فروش. این پروژه فقط جهت معرفی در سایت قرار گرفته است. [purchase_link id=”6423″ text=”اضافهکردن به سبدخرید” style=”button” color=”green”]