پروژه امکان سنجی ساخت و پرداخت مدل های تقاضای حمل و نقل روستایی
رشته : کارشناسی ارشد عمران – سازه
فرمت : PDF
چکیده :
توجه به توسعه روستایی اولا برای تحقق عدالت بین همه ساکنان یک کشور و ثانیا برای توسعه بخش کشاورزی و دامپروری اهمیت فراوان دارد. بیتوجهی و فراموشی روستاها، در قرون اخیر باعث بروز مشکلات فراوانی برای این جوامع شده است. حمل و نقل یکی از زیر بناهای توسعه است، دسترسی و استفاده از امکانات گوناگون و جابهجایی مناسب بار و محصولات، از ملزومات توسعه روستایی است. لازمه هرگونه برنامه ریزی در حمل و نقل روستایی، شناسایی خصوصیات عرضه و تقاضا موجود آنها است. با توجه به تفاوت نرخ سفرها بین روستاها و شهرها از لحاظ حجم سفر و نوع هدف سفر و همچنین ساعت اوج سفرها، بررسی امکانسنجی ساخت مدل تقاضا برای راههای روستایی، که هدف این تحقیق است، ضروری به نظر میرسد.
در این پژوهش عوامل موثر در حمل و نقل روستایی شناسایی شده و مختصرا تفاوت های مدلهای تقاضای شهری و روستایی بیان میگردد. مدلسازی مورد استفاده در این تحقیق، توسط تحلیل رگرسیونی و با روش حذف پسرو صورت میگیرد. با توجه به مطالعه موردی (استان همدان) برای ۵ هدف اصلی تقاضای سفر: شغلی، تحصیلی، خرید و فروش، پزشکی و اقوام و هم چنین تقاضای سفر کل، مدلهایی ساخته میشود که پس از اعتبارسنجی آنها، مشخص میگردد فقط مدلهای شغلی، تحصیلی ، خرید و فروش و سفر کل، معنا دار است. در هر مدل، مهمترین متغیری را که بر مدل موثر است نیز شناسایی میگردد. در مدل شغلی، متغیر نرخ شاغل بودن، در مدل تحصیلی و خرید و فروش، متغیر فاصله و در مدل تقاضای سفر کل متغیرهای تعداد دانشجو و فاصله بیشترین تاثیر را دارند.
این تحقیق میتواند به مطالعات آتی در زمینه هایی مانند تعمیر و نگهداری راه های روستایی، ارزیابی فنی و اقتصادی راه های روستایی و سایر مواردی که در قسمت پیشنهادات این تحقیق بیان میگردد، کمک کند.
کلمات کلیدی: حمل و نقل روستایی، مدلهای تقاضای سفر، عرضه و تقاضای راههای روستایی، مدل رگرسیونی تقاضای سفر
فهرست :
کیده ………………………………………………………………………………………………………………۱
مقدمه …………………………………………………………………………………………………………….. ۲
فصل اول: کلیات تحقیق
۱- ۱ – مقدمه ……………………………………………………………………………………………………… ۴
۱- ۲ – تعریف مسئله ………………………………………………………………………………………………. ۴
۱- ۳ – هدف از تحقیق …………………………………………………………………………………………….. ۴
۱- ۴- اهمیت موضوع ……………………………………………………………………………………………… ۴
۱- ۵ – فرضهای تحقیق(ساده سازی) …………………………………………………………………………… ۷
۱- ۶ – معرفی روش انجام تحقیق ……………………………………………………………………………….. ۷
۱- ۷ – تعاریف مفاهیم و اصطلاحات ……………………………………………………………………………… ۸
۱- ۸- مراحل تحقیق(فصول آینده) …………………………………………………………………………………۹
فصل دوم: مروری بر مطالعات و پیشینه تحقیق
۲- ۱ – مقدمه ……………………………………………………………………………………………………… ۱۱
۲- ۲ – بررسی مطالعات انجام گرفته در مورد حمل و نقل راههای روستایی در داخل کشور ……… ۱۱
۲- ۲ -۱ – تحلیل سیستم برای ایجاد راههای کم رفت و آمد …………………………………………….. ۱۱
۲- ۲ -۲ – دستورالعمل نگهداری راههای روستایی ……………………………………………………………. ۱۲
۲- ۲ -۳- مطالعات حمل و نقل روستایی شهرستان شهرضا واقع در استان اصفهان…………………. ۱۵
۲- ۲ -۴ – رهنمودهایی برای برنامه ریزی مراکز روستایی …………………………………………………….. ۱۶
۲- ۲ -۵ – شناخت حمل و نقل روستایی و تحلیل مقدماتی عرضه و تقاضای آن(شهرستان اصفهان) . ۱۷
۲- ۲ -۶ – بررسی تفاوت مدلهای تقاضای روستایی با مدلهای تقاضای شهری……………………….۲۳
۲- ۳ – بررسی مطالعات انجام گرفته در مورد حمل ونقل راههای روستایی در خارج از کشور …….. ۲۴
۲- ۳ -۱- برنامه ریزی منسجم و یکپارچه قابلیت دسترسی روستایی ………………………………….۲۵
۲- ۳ -۲- سیاستهای حمل و نقل روستایی ………………………………………………………………….۲۶
۲- ۳ -۳ – برنامه ریزی توسعه و گسترش راههای روستایی در هند…………………………………..۳۲
۲- ۳ -۴ – طراحی شبکه بهینه راههای روستایی برای کشورهای در حال توسعه …………………….. ۳۹
۲- ۴- خلاصه مطالعات و روشهای انجام شده در پیشینه تحقیق ………………………………………….۴۱
فصل سوم: عوامل موثر در حمل و نقل روستایی
۳ -۱ – مقدمه ………………………………………………………………………………………………………… ۴۳
۳ -۲ – برداشت کلی از حمل و نقل روستایی ………………………………………………………………. ۴۳
۲- ۳ – دسترسی اصلی(اساسی) …………………………………………………………………………….۴۵
۳ -۴ – برنامه ریزی دسترسی اصلی(اساسی) ………………………………………………………………۴۶
۳ -۵ – برخی اصول اساسی در برنامه ریزیها قابلیت دسترسی ………………………………………… ۴۸
۳ -۶ – تاثیر احداث راه های روستایی و برنامه ریزی منسجم حمل و نقل روستایی بر بخش های مختلف. ۵۱
۳ -۷ – اهداف سفر در روستا ها………………………………………………………………………………………۵۲
۳ -۸ – شاخصهای حمل و نقل روستایی …………………………………………………………………….. ۵۳
فصل چهارم: متدولوژی تحقیق
۴ -۱- مقدمه ………………………………………………………………………………………………………….۵۸
۴ -۲- روند انجام تحقیق ……………………………………………………………………………………………..۵۸
۴ -۳ – تحلیل ساختاری امکان سنجی مدل تقاضا برای راههای روستایی ……………………………….۵۸
۴ -۳ -۱ – انواع شریانها و راههای ارتباطی در روستاها………………………………………………………….۶۰
۴ -۴ – بیان نظری مدل …………………………………………………………………………………………….. ۶۳
۴ -۴ -۱- تحلیل رگرسیونی ………………………………………………………………………………………. ۶۳
۴ -۴ -۲- انتخاب روش رگرسیونی (رگرسیون خطی یا غیرخطی) …………………………………………….۶۴
۴ -۴ -۳ – روشهای رگرسیونی گام به گام …………………………………………………………………….. ۶۶
فصل پنجم: مطالعه موردی(استان همدان)
۵ -۱ – مقدمه ………………………………………………………………………………………………………..۷۰
۵ -۲ – معرفی و شناخت استان همدان …………………………………………………………………………..۷۰
۵ -۳ – آمارگیری ……………………………………………………………………………………………………. ۷۶
۵ -۴ – تحلیل یک بعدی ………………………………………………………………………………………….. ۷۸
۵ -۵- ساخت مدل …………………………………………………………………………………………………۸۵
۵ -۵- ۱ – رابطه بین تقاضای سفر شغلی و متغیرهای مستقل ………………………………………….۸۵
۵ -۵- ۲ – رابطه بین تقاضای سفر تحصیلی و متغیرهای مستقل ………………………………………….. ۸۷
۵ -۵- ۳ – رابطه بین تقاضای سفر خرید و فروش و متغیرهای مستقل ………………………………….. ۹۰
۵ -۵- ۴ – رابطه بین تقاضای سفر اقوام با متغیرهای مستقل ……………………………………………… ۹۳
۵ -۵- ۵ – رابطه بین تقاضای سفر پزشکی با متغیرهای مستقل …………………………………………… ۹۵
۵ -۵- ۶ – رابطه بینتقاضایسفر کل و متغیرهایمستقل ……………………………………………………….. ۹۸
۵ -۶- اعتبار سنجی مدل …………………………………………………………………………………………..۱۰۱
۵ -۶- ۱ – اعتبار سنجی مدلها به تفکیک هدف سفر ………………………………………………………….۱۰۱
۵ -۶- ۲ – اعتبارسنجی مدلها در کنار یکدیگر ………………………………………………………………….۱۰۲
۵ -۶- ۳ – اعتبارسنجی مدل تقاضای سفرکل ……………………………………………………………….۱۰۳
۵ -۷ – آنالیز حساسیت ………………………………………………………………………………………..۱۰۳
۵ -۷ -۱ – روش اول ………………………………………………………………………………………….. ۱۰۴
۵ -۷ -۲ – روش دوم …………………………………………………………………………………………. ۱۰۷
۵ -۸ – نوآوری انجام گرفته در مدلسازی ……………………………………………………………………. ۱۰۸
۵ -۹ – شرایطی که مدلهای ساخته شده میتوانند مورد استفاده قرار گیرند …………………………… ۱۰۸
۵ -۱۰ – خلاصه نتایج …………………………………………………………………………………………..۱۰۹
فصل ششم: نتیجه گیری و پیشنهادات
۶ -۱ – نوآوری تحقیق ……………………………………………………………………………………………..۱۱۲
۶ -۲ – دستاوردهای تحقیق ………………………………………………………………………………………۱۱۲
۶ -۳ – مزایا و نحوه کاربرد مدلهای ساخته شده ……………………………………………………………. ۱۱۴
۶ -۴ – پیشنهادات …………………………………………………………………………………………………..۱۱۵
منابع فارسی ………………………………………………………………………………………………………. ۱۱۹
منابع لاتین ………………………………………………………………………………………………………….۱۲۰
پیوست – نمونه فرمهای آماری ……………………………………………………………………………………..۱۲۱
چکیده انگلیسی ………………………………………………………………………………………………….. ۱۲۵
این پروژه به عنوان کمک آموزشی و در راستای تکمیل مطالعات شما ، در وبسایت قرار گرفته است .
لطفا از این پروژه به عنوان پایان نامه و یا پروژه تخصصی استفاده ننمایید .
- فاقد لینک دانلود و فروش. این پروژه فقط جهت معرفی در سایت قرار گرفته است. [purchase_link id=”7912″ text=”اضافهکردن به سبدخرید” style=”button” color=”green”]