پروژه ارائه مدل عرضه – تقاضای هوشمند برای ناوگان حمل و نقل عمومی ترکیبی (مترو و اتوبوس شهر تبریز)
رشته : کارشناسی ارشد عمران – راه و ترابری
فرمت : PDF
چکیده :
با توسعه شهرها و افزایش تقاضای سفرهای درون شهری، نیاز به جابجایی مردم و کالاها طی سالهای اخیر روزبه روز افزونتر گشته است. در این میان مهندسین حمل ونقل و برنامه ریزان شهری، تنها راه مدیریت حمل ونقل و ترافیک شهرها را در افزایش سهم حمل ونقل انبوه و عمومی و توسعه مدیریت سیستم های حمل ونقل شهری دانسته اند. چرا که با توسعه سیستم و افزایش کارایی و مطلوبیت آن، با افزایش سهم سیستم های حمل ونقل عمومی از تقاضای سفرهای شهری، نیاز به استفاده از وسایل نقلیه شخصی کاهش می یابد و این امر می تواند تاثیر بسیار مطلوبی در شاخص های حمل ونقل و ترافیک، نظیر حجم ترافیک، زمان سفر، میزان تأخیر و نیز شاخص های مدیریتی مانند میزان مصرف سوخت و آلایندگی هوا داشته باشد.
فهرست :
فصل اول: کلیات ۱
۱-۱ مقدمه … ۲
۲-۱ اهمیت موضوع … ۲
۳-۱ تاریخچه سیستم های حمل ونقل عمومی … ۴
۴-۱ فرآیند برنامه ریزی و نمونه ای از مطالعات حمل ونقل شهرهای جهان … ۱۰
۱-۴-۱ حمل ونقل سریع ناحیه خلیج سانفرانسیسکو … ۱۲
۲-۴-۱ واشینگتن دی سی … ۱۳
۳-۴-۱ فرانکفورت … ۱۴
۴-۴-۱ استراسبورگ … ۱۵
۵-۴-۱ اوتاوا … ۱۶
۶-۴-۱ سنگاپور … ۱۶
۱-۵ مشکلات و مسائل … ۱۸
۶-۱ راه حل ها … ۲۰
۷-۱ ساختار مطالعاتی … ۲۱
۲ فصل دوم: اصول مبانی کاربردی ۲۳
۱-۲ مقدمه … ۲۴
۲-۲ تعاریف و طبقه بندی حمل ونقل انبوه … ۲۴
۱-۲-۲ روشهای حمل ونقل عمومی منظم … ۲۵
۲-۲-۲ سیستمهای حمل ونقل عمومی اتوبوس … ۲۷
۳-۲-۲ سیستم های ریلی سبک … ۲۸
۴-۲-۲ سیستم های ریلی سریع … ۲۹
۳-۲ اجزای اساسی عملکرد سیستم حمل ونقل … ۳۰
۱-۳-۲ خط، شبکه، توقف گاه و ایستگاه … ۳۰
۴-۲ وسایل نقلیه، واحدهای حمل ونقل، اندازه ناوگان حمل ونقل … ۳۳
۵-۲ سطح استفاده از سرویس: جریان و حجم مسافر … ۳۴
۶-۲ فاصله بین دو وسیله نقلیه و تواتر … ۳۸
۷-۲ ظرفیت و عملکرد … ۴۰
۱-۷-۲ ظرفیت وسیله نقلیه … ۴۰
۲-۷-۲ ظرفیت خط … ۴۲
۸-۲ زمان سفر … ۴۳
۱-۸-۲ زمان سفر روی خط … ۴۴
۲-۸-۲ زمان های سفر مسافر … ۴۶
۳ فصل سوم: فرآیند تحقیق ۴۸
۱-۳ مقدمه … ۴۹
۲-۳ مفهوم استراتژی بهینه … ۵۰
۳-۳ فرمولاسیون مدل استراتژی بهینه … ۵۵
۴-۳ الگوریتم حل استراتژی بهینه … ۶۰
۵-۳ اصول تخصیص متعادل سفر شخصی … ۶۲
۱-۵-۳ روش تخمین خطی … ۶۳
۲-۵-۳ مدل تخصیص سفر شخصی تقاضای ثابت … ۶۴
۶-۳ ارتباط میان تخصیص تقاضای سفر شخصی و عمومی … ۶۶
۳-۷ ساختار مدل هوشمند برای انتخاب ترکیب بهینه ناوگان اتوبوسرانی … ۶۷
۴ فصل چهارم: آمار و اطلاعات ۷۴
۱-۴ مقدمه … ۷۵
۲-۴ داده های مورد نیاز … ۷۵
۳-۴ محل جمع آوری داده ها … ۷۷
۴-۴ نحوه جمع آوری داده ها … ۷۷
۵-۴ طبقه بندی داده ها … ۷۷
۶-۴ مدلهای تقاضا برای شهر تبریز … ۷۹
۱-۶-۴ مطالعات مبدا – مقصد … ۷۹
۲-۶-۴ مدلهای تقاضا … ۸۲
۷-۴ سیستم های عرضه برای شهر تبریز … ۸۵
۱-۷-۴ شبکه خصوصی … ۸۵
۲-۷-۴ شبکه حمل ونقل اتوبوسی … ۸۷
۳-۷-۴ شبکه کریدورهای قطار شهری … ۸۸
۵ فصل پنجم: تجزیه و تحلیل ۹۰
۱-۵ مقدمه … ۹۱
۲-۵ ساختار نرم افزاری و پیاده سازی سیستم حمل ونقل عمومی … ۹۱
۵-۳ شناسائی ایستگاههای مشترک میان خطوط اتوبوسرانی و قطار سبک شهری در مدل ۹۳
۴-۵ تعیین خطوط اتوبوسرانی مورد سیاستگذاری در مدل … ۹۵
۵-۵ سیاستگذاری در مدل هوشمند … ۹۹
۶-۵ تحلیل ترافیکی … ۱۰۳
۱-۶-۵ تقاضا … ۱۰۳
۲-۶-۵ تفکیک سفر … ۱۰۵
۳-۶-۵ عرضه … ۱۰۷
۴-۶-۵ توابع زمان سفر … ۱۰۸
۵-۶-۵ تخصیص ترافیک در مطالعات جامع حمل ونقل تبریز … ۱۱۰
۷-۵ نتایج تخصیص و اطلاعات عملکرد سیستم حمل ونقل … ۱۱۳
۱-۷-۵ محاسبه زمان انتظار مسافرین در هر یک از ایستگاههای مشترک … ۱۱۳
۲-۷-۵ اطلاعات عملکردی سیستم حمل ونقل … ۱۱۸
۸-۵ تعیین ترکیب بهینه ناوگان اتوبوسرانی … ۱۲۵
۹-۵ تعیین سرفاصله زمانی بهینه خطوط اتوبوسرانی … ۱۲۷
۱۰-۵ نتیجه گیری … ۱۲۸
۶ فصل ششم: نتیجه گیری و پیشنهادات ۱۳۰
۱-۶ نتیجه گیری … ۱۳۱
۲-۶ پیشنهادات … ۱۳۲
۷ منابع و مراجع
این پروژه به عنوان کمک آموزشی و در راستای تکمیل مطالعات شما ، در وبسایت قرار گرفته است .
لطفا از این پروژه به عنوان پایان نامه و یا پروژه تخصصی استفاده ننمایید .
- فاقد لینک دانلود و فروش. این پروژه فقط جهت معرفی در سایت قرار گرفته است. [purchase_link id=”7625″ text=”اضافهکردن به سبدخرید” style=”button” color=”green”]