دانلود رساله کامل طراحی خانه کودک
رشته : معماری – رساله
فرمت : word
مقدمه :
رشد کودک تحت تأثیر عوامل مهمی نظیر عوامل جسمانی و اجتماعی است. عدم توجه به هر یک از این عوامل تاثیر گذار در تغییر و تبدیل عوامل جسمانی و مهمتر از همه روحی روانی کودک تاثیر چشم گیر دارد. یکی از موارد مهم فضایی است که کودکان در آن رشد می کند. فضا و محیط هم در پرورش جسمی و هم در رشد و بالندگی روحی، روانی کودکان، تاثیرگذار است. برآورد هر یک از نیازهای تاثیرگذار در رشد کودک نیازمند فضایی است تا عوامل و ابزار برآورد نیازها را در خود جا دهد و شرایط مورد نیاز را فراهم آورد.
پدیده ی .ی از مشکلات عمده کودکان است. نگاهی کوتاه به پدیده ی .ی و علت های آن مشخص می شود که .ی طیف وسیعی از کودکان را دربرمی گیرد. کودکان . که نعمتِ در کنار خانواده زیستن و چشیدن طعم شیرین زندگی خانوادگی از آنها سلب شده است، در مکانی همراه با دیگر همدوران خود ناچار به ادامه حیات هستند.
سایر مطالب پیشنهادی ما به شما :
دانلود رساله کامل طراحی مهد کودک
پلان مهد کودک به همراه سایت پلان ، نما ، برش ، رندر و ریز فضاها
بیان مسئله
خانواده اولین جامعهای است که انسان را با جامعه محل سکونت خود پیوند میدهد. بدیهی است زندگی در شهر یا روستا، کارکردهای متفاوتی برای خانواده به دنبال داشته و از این رو کودک نیز در خانواده شهری یا خانواده روستایی، شخصیت متفاوت خواهد یافت. کودکانی که قادر به دفاع از خود و ادارهی خود نمیباشند.
سالیانی پس از آن اگرچه در راستای رشد تمدن انسانی، تهاجمات و ضایعات طبیعی کاهش پیدا کرد، لیکن ابزار و عوامل نابودکننده، در دست و کنترل زورمداران قرار گرفت و دامنهی آن وسعت یافت، به طوری که گاه جبران آن تا نسلها میسر نشد.
نگاهی کوتاه به پدیدهی اموزش و علتهای این پدیده اموزش طیف وسیعی از کودکان را دربرمیگیرد و این اموزش میتواند تحت تاثیر عوامل بسیار زیادی باشد. والدین و پدر و مادرهایی که بیتوجه به روح حساس کودکان خود بر اثر اختلاف خانواده را به کانون جنگ تبدیل میکنند. گاهی بر سر راه گذاشتن کودکان عامل بیسرپرست شدن آنها میشود و بعضی اوقات کودکان خود باعث بیسرپرست شدن خودشان میشود با فرار کردن از خانه.
فهرست رساله طراحی خانه کودک :
فصل اول۱
بررسی ویژگی های اقلیمی ، فرهنگی – اجتماعی کرمانشاه و راهکارهای اقلیمی.. ۲
اقلیم. ۲
دما ۳
رطوبت.. ۴
بارندگی.. ۴
تبخیر. ۵
خصوصیات بافت شهری در این منطقه. ۶
جغرافیای طبیعی.. ۸
فرم زمین.. ۸
تپوگرافی شهر. ۸
جلگه ها ۹
دشت ها ۱۰
مخاطرات طبیعی.. ۱۰
سیل. ۱۱
آلودگی.. ۱۱
مهمترین پیامدهای آلودگی هوا در آب و هوای شهری.. ۱۲
فرهنگ.. ۱۳
ویژگی های فرهنگی.. ۱۳
ارتباطات یعنی فرهنگ.. ۱۳
جهت اسقرارساختمان. ۱۴
تابش آفتاب.. ۱۵
راه کارهای اقلیمی.. ۱۶
فصل دوم۲۰
مقدمه. ۲۱
بیان مسئله. ۲۱
اهمیت موضوع. ۲۲
بررسی بخش های مختلف خانه کودک: ۲۳
آشپز خانه ی خانه کودک.. ۲۴
دستشویی وتوالت کودکان: ۲۴
محوطه ی بازی کودکان. ۲۴
نکات ایمنی مربوط به خانه کودک.. ۲۵
مدیران و کارکنان خانه کودک: ۲۹
طراحی ساختمان خانه کودک.. ۳۰
ضوابط خانه کودک سازی.. ۳۱
استاندارد دور از دسترس.. ۳۲
نمونه. ۳۳
طراحی و معماری خانه کودک.. ۳۵
۱.طراحی اصولی شکل کلی فضای معماری.. ۳۸
۲.ساختن فضای آموزشی با عملکرد بالا. ۳۹
۳.ارائه آموزشهای غیر مستقیم و گروهی با ایجاد کارگاه های جنبی.. ۳۹
۴. ایجاد فضایی مطلوب و منطبق با شرایط جسمی و روانی دانش آموزان. ۳۹
وضوح و خوانایی : ۴۰
در نظر گرفتن فضای بازی : ۴۰
تنوع : ۴۱
مشخص کردن محدوده ها به وسیله کف سازی : ۴۱
طراحی جزئیات فضاها با توجه به الگوهای رفتاری کودکان : ۴۱
ایجاد حس کنجکاوی و خلاقیت : ۴۱
رعایت عوامل زیبائی شناسی : ۴۱
رعایت قیاس و مبلمان : ۴۱
همسازی با اقلیم منطقه : ۴۲
ضوابط ساخت خانه کودک در کشورهای توسعه یافته: ۴۳
خانه کودک های ایران. ۴۳
اهداف تحقیق.. ۴۶
نیاز به اعتماد به نفس… ۴۷
نیاز به محبت.. ۴۷
احساس ترس و اضطراب و نیاز به امنیت.. ۴۸
انتخاب نام نیکو و زیبا برای کودک.. ۴۸
احترام به کودک.. ۴۸
نیاز به محبت.. ۴۸
نیاز به آرامش روحی.. ۴۹
نیاز ایمان به خدا ۴۹
ضرورت و اهمیت تحقیق.. ۵۰
فرایند عمومی تحقیق.. ۵۱
اهمیت دوران کودکی ۵۲
رشد وپروش ۵۳
نقش وتأثیر محیط بر فرآیند رشد. ۵۳
روانشناسی رفتار کودک.. ۵۴
عوامل موثر در ایجاد شخصیت در کودکان. ۵۷
دوره دوم دبستان ( ۶ تا ۹ سالگی) ۵۸
ویژگی های بدنی.. ۵۸
ویژگی های اجتماعی.. ۵۸
خصوصیات اجتماعی.. ۵۸
ویژگیهای هیجانی.. ۵۹
ویژگی های عقلی.. ۵۹
دوره سوم دبستان ( ۹ تا ۱۲ سالگی ) ۶۰
ویژگی های بدنی.. ۶۰
ویژگیهای اجتماعی.. ۶۰
ویژگیهای هیجانی.. ۶۱
در ۱۱ و ۱۲ سالگی.. ۶۱
خصوصیات عقلی ـ ذهنی.. ۶۲
در ۱۱ و ۱۲ سالگی.. ۶۲
کودک ، معماری و فضا ۶۴
محیطهای مناسب کودکان ۶۴
کودک و دریافت فضا ۶۵
شناخت کودک و بررسی نیازهای او ۶۷
تعریف کودک.. ۶۷
زمینه های رشد کودک.. ۶۹
رشد فیزیکی.. ۷۰
رشد ذهنی.. ۷۰
رشد اجتماعی.. ۷۰
چگونگی محیط زندگی کودکان در شهرهای امروز ۷۱
خانواده ۷۴
ب ) پیشگیری وعاقبت اندیشی : ۷۴
فصل سوم۷۶
تاریخچه پیدایش خانه کودک در جهان و ایران. ۷۷
تاریخچه پیدایش خانه کودک در جهان و ایران. ۷۷
اولـیـنهـای خانه کودک جـهـانـی.. ۸۵
فصل چهارم۷۶
تعیین جمعیت هدف.. ۱۰۹
تعین نوع مخاطب : ۱۰۹
تعیین میزان مخاطب : ۱۰۹
واحدهای خواهران ـ برادران. ۱۰۹
خانه موقت کودکان : ۱۱۰
تعیین حوزه های کارکردی.. ۱۱۰
بررسی عملکردهای پروژه ۱۱۱
خانه کودک و کودکستان. ۱۱۱
ب ) فضاهایی لازم برای گذراندن اوقات فراغت : ۱۱۲
کلیاتی از ویژگیهای بخش آموزشی.. ۱۱۳
فضای جمعی.. ۱۱۳
فضاهای ورزشی و بازی.. ۱۱۴
بخش اداری وسرپرستی.. ۱۱۵
الف ) ساختمان اداری : ۱۱۵
بررسی سرانه ها ۱۱۷
تعیین مساحت هر کاربری ( جداول ) ۱۱۸
فضاهای طرح و سطوح مورد نیاز آنها ۱۱۸
۴-۴- تعیین عوامل خارجی و محیطی موثر بر طراحی.. ۱۲۰
فصل پنجم
تحلیل سایت و نقشه ها….۱۲۷
پروژه ” رساله کامل طراحی خانه کودک “به عنوان کمک آموزشی و در راستای تکمیل مطالعات شما ، در وبسایت قرار گرفته است .
لطفا از این پروژه به عنوان پایان نامه و یا پروژه تخصصی استفاده ننمایید .
فاقد لینک دانلود و فروش. این پروژه فقط جهت معرفی در سایت قرار گرفته است. [purchase_link id=”۸۸۷۸″ text=”اضافهکردن به سبدخرید” style=”button” color=”green”]