رساله طراحی خانه فرهنگ
رشته : معماری – رساله
فرمت : word
چکیده :
سرزمینی که امروزه استان کرمانشاه را در خود جای داده است، با توجه به شرایط طبیعی و موقعیت جغرافیایی و نیز به واسطه ای هم جواری با تمدن های عیلامی، کاسی، و دیگر تمدن های بین النهرین ، از دیر باز مهد تمدن های کهن و نیز مورد توجه حکومت های مقتدر زمانه بوده است. [۱]
در کاوش هایی که از محل گنج تپه واقع در انتهای شرقی دشت کرمانشاه به عمل آمده است، قدمت آثار مکسشوفه در این ناحیه به ۷۰۰۰-۸۵۰۰ سال قبل از میلاد می رسد. علاوه بر آن باستان شناسان آثاری از عصر پارینه سنگی و نوسنگی به دست آورده اند که نشان دهنده ی سابقه ی سکونت و تمدن در استان کرمانشاه می باشد.
استان کرمانشاه در غرب کشور واقع بوده و دارای ۲۴۴۳۴ کیلومتر مربع وسعت است این استان بین ۳۳ درجه و ۳۶ دقیقه، ۳۵ درجه و ۱۵ دقیقه عرض شمالی ۴۵ درجه و ۲۴ دقیقه تا ۴۸ درجه و ۳۰ دقیقه طول شرقی از نصف النهار گرینویچ قرار دارد و از شمال به استان کردستان و از شرق به استان همدان و از جنوب به استانهای لرستان و ایلام و از غرب به کشور عراق محدود شده است.
[۱] جغرافیای استان
فهرست طراحی خانه فرهنگ :
فصل اول. ۱
مطالعات اقلیمی شهرستان کرمانشاه. ۲
۱-۱ تاریخچه سکونت… ۲
۱-۱-۱ شهر کرمانشاه. ۳
۱-۱-۲ موقعیت جغرافیایی.. ۴
۱-۱-۳ توپرگرافی و جهات شیب زمین.. ۴
۱-۲ ویژگی های اقلیمی و جوی ۵
۱-۲-۱ بارش و میزان آن. ۷
۱-۲-۲ ایستگاه رطوبت نسبی هوا ۱۰
۱-۲-۳ باد. ۱۱
۱-۲-۴ تبخیر. ۱۲
۱-۲-۵ تعداد روزهای یخبندان. ۱۲
۱-۳ وضعیت هیدرولوژیکی.. ۱۳
۱-۴ منابع آب ۱۴
۱-۵ زبان و مذهب… ۱۵
۱-۶ جمعیت… ۱۶
۱-۶-۱ ویژگی های جمعیتی استان ۱۶
۱-۶-۲ تراکم جمعیت ۱۷
۱-۶-۳ رشد جمعیت… ۱۸
۱-۶-۴ ساختمان سنی.. ۱۸
۱-۷ گردشگری.. ۱۹
۱-۷-۱ جاذبه های طبیعی.. ۲۰
۱-۷-۲ غارها ۲۲
۱-۷-۳ زیست گاه های طبیعی.. ۲۳
۲- جاذبه های فرهنگی – تاریخی.. ۲۴
فصل دوم. ۲۸
۲-۱ فلسفه کلی موسیقی ۲۹
۲-۲- شناخت مقدماتی موسیقی.. ۳۰
۲-۱-۱ ریشه لغوی موسیقی ۳۱
۲-۲-۲ تعریف موسیقی ۳۱
۲-۳ موسیقی ایرانی.. ۳۲
۲-۳ -۱ نغمه: ۳۲
۲-۳-۲ سگاه: ۳۳
۲-۳-۳ چهار گاه: ۳۳
۲-۳-۴ ماهور: ۳۳
۲-۳-۵ همایون: ۳۳
۲-۳-۶ راست پنج گاه: ۳۳
۲-۴ شعر و موسیقی.. ۳۳
۲-۵-۱ موسیقی محلی: ۳۵
۲-۵-۲ موسیقی کلاسیک (Classic music) 35
۲-۶-۱ سمفونی ( Symphony) 38
۲-۶-۲ مفهوم سمفونی و مقیاس در معماری ۴۱
۲-۷ اپرا و موسیقی و نمایش…. ۴۳
۲-۸ پیدایش کلمه موزیک ۴۴
۲-۸-۱ <<پیدایش نُت >>.. 45
۲-۸-۲ << سازها و دسته بندی آنان >>.. 45
۱- بادی ها: ۴۵
۲- کوبه ای ها: ۴۶
۳- پوستی ها: ۴۷
۴- سیمی ها: ۴۷
۵- سازهای مکانیکی و الکترونیکی: ۴۷
۲-۹ انواع ساز از حیث جنس…. ۴۸
فصل سوم. ۵۱
۳-۱ تاریخچه پیدایش موسیقی ۵۲
۳-۱-۱ موسیقی مذهبی.. ۵۵
۳-۱-۲ موسیقی نظامی.. ۵۵
۳-۱-۳ موسیقی مجلسی.. ۵۶
۳-۲ ساختار تاریخی معماری و موسیقی از هنر کلاسیک تا هنر پیشرو شیوه گری.. ۵۶
۳-۲-۱ باروک ۵۷
۳-۲-۲ تاریخ موسیقی هخامنشیان ۵۸
۳-۲-۲-۱ موسیفی مذهبی.. ۵۸
۳-۲-۲-۲ موسیقی رزمی.. ۵۹
۳-۲-۲-۳ موسیقی مجلسی.. ۵۹
۳-۲-۳ موسیقی در دوران ساسانیان. ۶۰
۳-۲-۴ موسیقی کردی.. ۶۱
۳-۳- موسیقی و معماری در ایران معاصر ۶۲
مکتب موسیقی کلاسیک ایران. ۶۳
۳-۳-۲ پایه های موسیقی ایران. ۶۳
۳-۴ موسیقی به روایت معماری ۶۴
۳-۴-۱ باروری از طریق موسیقی ۶۷
۳-۵ موسیقی و معماری ۶۹
۳-۵-۱ تأثیر مستقیم موسیقی در معماری.. ۷۰
۳-۵-۲ ابعاد نظری هنر در پیوند معماری با موسیقی ۷۲
۳-۵-۳ روابط میان موسیقی و معماری ۷۳
۳-۵-۳-۱ ریتم: ۷۶
۳-۵-۳-۳ خط : ۷۷
۳-۵-۳-۴ فضا: ۷۸
۳-۶-۱ معماری موسیقی.. ۷۹
۳-۷ طرح یا تار و پود موسیقی ۸۳
ارگان موسیقی ۸۵
۳-۸-۱ ریتم یا ضرب : ۸۵
۳-۸-۲ ملودی و لحن.. ۸۷
۳-۸-۳ هارمونی یا هماهنگی.. ۸۸
۳-۸-۴ تمبر یا رنگ آمیزی (آرایش) ۸۹
فصل چهارم. ۹۲
۴-۱ آگوستیک ۹۳
۴-۱-۱ فیزیک صوت: ۹۳
زیر و بمی یا ارتفاع صوت: ۹۳
دیرند (کشش): ۹۴
۴-۱-۲ شدت یا دینامیسم: ۹۴
۴-۱-۳ طنین یا رنگ: ۹۴
۴-۲ مبانی تئوری ۹۵
۴-۲-۱ آگوستیک هندسی.. ۹۵
۴-۲-۲ آکوستیک استاتیکی.. ۹۷
۴-۳ تباهی آکوستیکی ABSORPTION… 99
۴-۴ آبسور بنت ها ۱۰۰
۴-۴-۱ تأثیر فضای خالی.. ۱۰۲
۴-۴-۲ مصالح آبسوربنت با ضریب آبسورپیسون بسیار زیاد. ۱۰۳
۴-۴-۳ مواد آبسور بنت شیمیایی.. ۱۰۴
۴-۴-۴ مواد آبسور بنت با روکش سوراخدار. ۱۰۴
۴-۴-۵ آگوستیک تایل ۱۰۵
۴-۴-۶ آبسور بنت های پوسته ای (پانل ) ۱۰۶
۴-۴-۷ کوک ( رزوناتر) ۱۰۷
۴-۵ طراحی تالارها ۱۱۰
۴-۵-۱ حجم.. ۱۱۰
۴-۴-۸ آبسور پیسون تماشاگران و صندلی ها ۱۱۱
۴-۵-۲ فرم. ۱۱۲
۴-۵-۲-۲ فرم سقف… ۱۱۵
۴-۵-۳ پخشائی.. ۱۱۷
۴-۶ آگوستیک در تالار کنسرت… ۱۱۸
۴-۷ آرامش ساختمان در برابر لرزش های زمینی.. ۱۲۰
۴-۸ صحنه ها ۱۲۲
۴-۹ استاندارد و ضوابط طراحی تالارها ۱۲۳
۴-۹-۱ طراحی سن برای ارکستر. ۱۲۴
۴-۹-۲ حجم.. ۱۲۴
فصل پنجم.. ۱۲۶
۵-۱ معرفی سازه. ۱۲۷
۵-۱-۱- عملکرد اصلی سیستم های سازه ای.. ۱۲۸
۵-۱-۲- نیازهای عملکردی.. ۱۲۹
۵-۱-۳ معیارهای زیبا شناسی.. ۱۲۹
۵-۲- نیازهای دوران بهره برداری.. ۱۳۰
۵-۲-۴ – ضوابط اجرایی.. ۱۳۱
۵-۳- سازه طرح: ۱۳۳
۵-۳-۱- سازه فضاهای بزرگ: ۱۳۳
۵-۳-۲ سقف کاذب در سازه: ۱۳۴
۵-۳-۳ جزئیات سقف، کف و دیوارها: ۱۳۴
۵-۳-۴- انواع سقف کاذب در پروژه : ۱۳۵
۵-۴ مکانیکی ۱۳۵
۵-۴-۱ تأسیسات گرمایش، تهویه و تهویه مطبوع. ۱۳۵
۵-۴-۲ سیستم تمام هوا ۱۳۶
۵-۴-۳ سیستم مشترک هوا و آب… ۱۳۶
۵-۶ تأسیسات الکتریکی.. ۱۳۶
۵-۴-۳ آبرسانی و تأمین آب… ۱۳۸
۵-۵ آتش نشانی.. ۱۳۸
۵-۷ اعلام حریق.. ۱۳۹
۵-۸ شبکه کامپیوتری.. ۱۳۹
فصل ششم.. ۱۴۱
مقدمه. ۱۴۲
۶-۱ تالار موسیقی شهر کیوتو. ۱۴۳
۶-۲ مرکز میرسون. ۱۴۶
۶-۳ اشتاد گالری در اشتوتگارد. ۱۵۲
۶-۴ مرکز هنرهای نمایشی Le corum… 156
۶-۵ مرکز هنرهای نمایشی و موسیقی گریتوس… ۱۵۸
۶-۶ شهر موسیقی.. ۱۶۱
فصل هفتم.. ۱۶۲
۷-۱ دلایل انتخاب موضوع: ۱۶۳
۷-۲ مراحل دسترسی به طرح.. ۱۶۴
۷-۲-۱ آفرینش ایده. ۱۶۴
۷-۲-۲- روند شکل گیری.. ۱۶۶
فصل هشتم.. ۱۶۸
۷-۱- تحلیل سایت و مکان یابی ساخنمان: ۱۶۹
۷-۱-۱- معرفی سایت: ۱۶۹
۷-۱-۲- تحلیل سایت: ۱۶۹
۷-۱-۳- موقعیت دسترسی : ۱۷۰
۷-۲ – نور مناسب: ۱۷۰
۷-۳- باد غالب: ۱۷۰
۷-۳-۱- منظر مناسب : ۱۷۰
۷-۴- ضرورت طرح و دلایل انتخاب موضوع پروژه: ۱۷۰
۷-۴-۱- ایده و الگو. ۱۷۱
پروژه ” طراحی خانه فرهنگ “به عنوان کمک آموزشی و در راستای تکمیل مطالعات شما ، در وبسایت قرار گرفته است .
لطفا از این پروژه به عنوان پایان نامه و یا پروژه تخصصی استفاده ننمایید .
فاقد لینک دانلود و فروش. این پروژه فقط جهت معرفی در سایت قرار گرفته است. [purchase_link id=”9032″ text=”اضافهکردن به سبدخرید” style=”button” color=”green”]