رساله معماری طراحی ترمینال
رشته : معماری – رساله
فرمت : word
چکیده :
شهر اردبیل در یک سطح هموار یعنی دشت اردبیل مستقر شده است، از ویژگی های استان اردبیل وجود جاذبه های طبیعی فراوان است که بر شهر اردبیل نیز اثر گذارده است. مهمترین عوارض طبیعی داخل و اطراف شهر اردبیل به شرح زیر است:
الف: دشت:
دشت اردبیل در بین دامنه های سبلان و رشته کوه طالش و بزقوش قرار گرفته است. این دشت با وسعتی در حدود ۹۵ هزار کیلومتر در ارتفاع ۱۳۵۰ متری از سطح دریا واقع شده است.
ب- ارتفاعات:
معروف ترین رشته کوه اطراف شهر اردبیل، رشته کوه های سبلان است که این کوه در ارتفاع ۴۰ کیلومتری غرب شهر اردبیل واقع شده است، این کوه با ارتفاع ۴۸۱۱ متر بلندترین نقطه استان محسوب می شود و همچنین با یک قله آتشفشانی از زیباترین قلل جهان است، تنها فعالیت آتشفشانی آن در دوران کواترنر صورت گرفته است. و دارای یک کالدرا ( گودال ) به قطر حدود ۲۰ کیلو متر می باشد. فرو افتادگی لبه های این گودال از دور به خوبی نمایان است، با توجه به شواهد یاد شده، آتشفشان سبلان به احتمال زیاد او کوارترنر پیشین آغاز به فعالیت نموده و تا آخرین دوره یخچالی ( حدود ۲۰ تا ۷۰ هزار سال پیش ) همچنین فعال بوده است.
در اوایل سده اخیر نیز، خروج گازها و بخاری های آتشفشانی از دهانه آن مشاهده شده است ولی اکنون یک آتشفشان خاموش است و فعالیت آن منجر به خروج آب های گرم معدنی شده است.
فهرست رساله معماری طراحی ترمینال
۱
۲-۱-۲-۳- عوامل طبیعی و عوارض زمین.. ۱
ل- عوامل محدود کننده توسعه شهر. ۳
مطالعات اقلیمی.. ۴
جدول شماره ۳-۳۲۴. ۸
۷-۴-۲-۳- شرایط آسایش… ۲۲
چهار) پایانه های مسافری بری.. ۲۹
– حمل و نقل جاده ای در استان.. ۳۱
جدول شماره(۶-۳۶۱۳. ۳۲
تعریف ترمینال. ۳۵
تاریخچه استفاده از اتوبوس… ۳۵
حمل و نقل مسافر در کشور. ۳۶
سازههای زیربنایی: ۴۰
ناوگان حمل و نقل. ۴۰
استفادهکنندگان از سیستم. ۴۱
پرسنل ادارهکننده. ۴۱
پایانههای متمرکز. ۴۱
پایانههای نیمه متمرکز. ۴۲
پایانههای غیرمتمرکز. ۴۲
سیستمهای قابل استفاده در ترمینالهای بین شهری.. ۴۲
ترمینال سلولی شعاعی: ۴۵
ترمینالهای متمرکز: ۴۵
ترمینالهای شعاعی: ۴۵
ترمینال خطی. ۴۶
با توجه به مطالعات انجام شده ترمینال تکبنای شعاعی با توجه به مزایای ذیل پیشنهاد ۴۷
میشود: ۴۷
بررسی ویژگیهای ترمینالهای بین شهری.. ۴۸
دسترسی به ترمینال: ۴۸
حرکت در ترمینال: ۴۹
ارتباطات بیرونی: ۵۰
در طراحی سیستم ورود و خروج مسافران، باید به چند نکته مهم توجه داشت: ۵۴
نتیجه گیری : ۵۹
فضایابی بر اساس مشخص نمودن نیازهای مسافران : ۶۱
نیازهای کلی ترمینال مسافربری: ۶۱
۱-گروه گیرندگان خدمات: ۶۳
۲ـ گروه ارائه کنندگان خدمات: ۶۷
بخش غرفههای تجاری: ۷۲
الف) نیازهای اولیه غرفههای تجاری: ۷۲
ب) فضاهای مورد نیاز غرفههای تجاری: ۷۴
بخش دوم: بررسی چند نمونه از پایانههای موجود. ۷۷
پایانه در ایران.. ۷۷
ترمینال جنوب تهران.. ۷۸
طرح ترمینال اردبیل: ۸۲
ترمینال غرب تهران. ۸۳
ترمینال کاوه اصفهان. ۸۵
ترمینال موقت شرق تهران. ۸۷
ترمینال اتوبوسرانی شهر نیویورک: ۸۹
ساختمان ترمینال: ۹۰
سرویسهای مخصوص مسافرین ترمینال: ۹۰
ترمینال مسافربری در مراکش.. ۹۱
ترمینال مسافربری در پارمای ایتالیا ۹۳
ترمینال مسافربری واقع در پارمای ایتالیا ۹۳
نتایج استنتاجی: ۹۴
استانداردهای فرد پیاده: ۹۶
استانداردهای چرخدستی حمل بار: ۹۸
استانداردهای صندلی چرخدار: ۹۸
استاندارد اتوبوسهای برونشهری و درونشهری: ۱۰۱
ابعاد اتوبوس و حداقل شعاع گردش اتوبوس.. ۱۰۱
ابعاد لازم جهت پارکینگ اتوبوس: ۱۰۳
ابعاد و اندازه انواع سکوی پهلوگیری اتوبوسهای برونشهری: ۱۰۴
فضای پارکینگ… ۱۰۷
قوانین، مقررات و استانداردها ۱۰۸
قرارگیری و اندازهها ۱۰۹
محاسبه سطح اختصاص یافته جهت سکوهای ورودی و خروجی.. ۱۱۰
غرفه های تعاونی. ۱۱۰
سالن انتظار اصلی: ۱۱۰
فضاهای تجاری.. ۱۱۱
مجموع. ۱۱۲
فضاهایخدماتی. ۱۱۳
سرویس بهداشتی. ۱۱۳
فضاهای خدماتی رانندگان. ۱۱۴
قهوه خانه و غذاخوری.. ۱۱۵
بخش اداری.. ۱۱۵
مدیریت ۱۱۶
+۲۰درصد فضای ارتباطی.. ۱۱۶
مجموع. ۱۱۷
بخش تاسیسات و نگهداری.. ۱۱۸
خدمات اتوبوس ها ۱۱۹
ایستگاه ها ۱۲۰
ایستگاه وسایل نقلیه ی شخصی. ۱۲۰
پروژه ” رساله معماریطراحی ترمینال “به عنوان کمک آموزشی و در راستای تکمیل مطالعات شما ، در وبسایت قرار گرفته است .
لطفا از این پروژه به عنوان پایان نامه و یا پروژه تخصصی استفاده ننمایید .
فاقد لینک دانلود و فروش. این پروژه فقط جهت معرفی در سایت قرار گرفته است. [purchase_link id=”9509″ text=”اضافهکردن به سبدخرید” style=”button” color=”green”]