رساله ارشد طراحی معماری موزه خط با رویکرد معماری پایدار در اردبیل
رشته : معماری – رساله
فرمت : word
مقدمه :
موزه مهمترین و تاثیر گذارترین سازمان و نهاد فرهنگی است که تاکنون بشر به آن دست یافته است، چرا که بر خلاف دیگر نهادها، ابزار و بسترها، همچون فیلم، کتاب، انواع هنرها و غیره خروجی ملموس آن، تلاش ذهنی و هنرمندانه فرد یا گروهی است و همواره در ممیزی با واقعیت و باورپذیری، ایجاد شک، تردید و مخالفت را برای مخاطب، محفوظ می دارد. در حالی که در موزه مخاطب را با واقعیتهای بلامنازعه که متاثر از آثار حقیقی بجای مانده و ارائه شده روایت می شوند همراه ساخته و خود اوست که با تمام حواس خود به کشف و شهود دست یافته و بدون هیچ منازعهای به باور می رسد و خود تداوم دهنده آن می شود.
امروزه موزه وظیفه دارد در جهانی که دائما متحول می شود نیروی درک همیشه جدیدی را در مورد اتصال بین گذشته و آینده پیدا کند. پس موزه وظیفه دارد پیوسته روشهای جدیدی را برای نمایش و عرضه مجموعه هایش جستجو کند.
فهرست رساله ارشد طراحی معماری موزه خط با رویکرد معماری پایدار در اردبیل
چکیده ۱
فصل اول کلیات پژوهش
۱-۱- مقدمه: ۳
۱-۲- بیان مسئله: ۳
۱-۳- اهمیت و ضرورت انجام تحقیق: ۴
۱-۴- پیشینه تحقیق: (جدول شماره ۱-۱) ۴
۱-۵- جنبه جدید بودن و نوآوری در تحقیق: ۵
۱-۶- اهداف تحقیق: ۵
۱-۶-۱- اهداف کلی: ۵
۱-۶-۲- اهداف ویژه: ۵
۱-۷- سازمانها، صنایع و گروههای زینفع: ۵
۱-۸- سوالات تحقیق: ۵
۱-۹- فرضیههای تحقیق: ۶
۱-۱۰- روش تحقیق: ۶
۱-۱۰-۱- شرح کامل روش تحقیق بر حسب هدف، نوع دادهها و نحوه اجراء (شامل مواد، تجهبزات و استانداردهای مورد استفاده در قالب مراحل اجرایی تحقیق به تفکیک): ۶
۱-۱۰-۲- متغیرهای مورد بررسی در قالب یک مدل مفهومی و شرح چگونگی بررسی و اندازه گیری متغیرها: ۶
۱-۱۰-۳- شرح کامل روش (میدانی، کتابخانهای) و ابزار (مشاهده و آزمون، پرسشنامه، مصاحبه، فیش برداری و غیره) ۷
۱-۱۰-۴- گردآوری دادهها: ۷
۱-۱۰-۵- جامعه آماری، روش نمونه گیری و حجم نمونه (در صورت وجود و امکان): ۷
۱-۱۰-۶- روش و ابزار تجزیه و تحلیل دادهها: ۷
فصل دوم ادبیات پژوهش
۲- ادبیات موضوع. ۹
۲-۱-۱- موزه(جدول شماره۲-۱) ۹
۲-۱-۲- تاریخچه موزه ۱۰
۲-۱-۳- تاریخچه موزه در جهان. ۱۱
۲-۱-۴- تاریخچه موزه در ایران. ۱۲
۲-۱-۵- ویژگی مجموعهها ۱۳
۲-۱-۶- عوامل موثر بر دامنه فعالیت موزهها ۱۴
۲-۱-۷- طبقه بندی موزهها ۱۵
۲-۱-۸- طبقه بندی و تیپولوژی موزهها ۱۵
۲-۱-۹- اهداف عمومی موزهها ۱۷
۲-۱-۱۰- بررسی رابطه فرهنگ با موزه ۱۸
۲-۱-۱۱- بررسی نقش آموزشی در موزهها در توسعه پایدار. ۱۸
۲-۱-۱۲- بررسی نور در موزه( جدول ۲-۷) ۱۹
۲-۲-۱- خط (جدول شماره ۲-۸) ۲۰
۲-۲-۲- تاریخچه خط (جدول شماره ۲-۹) ۲۰
۲-۲-۳- مفهوم خط (جدول شماره ۲-۱۰) ۲۱
۲-۲-۴-حفاظت (جدول شماره ۲-۱۱) ۲۱
۲-۲-۵- کاغذ، علل و اثرات زوال آن (جدول شماره ۲-۱۲) ۲۲
۲-۲-۶- حفاظت و نگهداری کاغذهای خطی (جدول شماره ۲-۱۳) ۲۳
۲-۲-۷- نکات اساسی حفاظت و نگهداری آثار کاغذی. ۲۳
۲-۲-۸- خط در فرهنگ و هنر. ۲۴
۲-۲-۹- خط در تمدن ایران: ۲۵
۲-۲-۱۰- خط و خطاطی: ۲۶
۲-۲-۱۱- خط فارسی: ۲۶
۲-۳-۱- پایداری ( جدول شماره ۲-۱۴) ۲۷
۲-۳-۲- معماری پایدار (جدول شماره ۲-۱۵) ۲۸
۲-۳-۳- تاریخچه معماری پایدار( جدول ۲-۱۶) ۲۹
۲-۳-۴- بررسی المانهای پایدار (جدول شماره ۲-۱۷) ۲۹
۲-۳-۵- اصول معماری پایدار. ۳۰
۲-۳-۶- بررسی منابع پایداری ( جدول ۲-۱۸) ۳۱
۲-۳-۷- محیط پایدار (جدول ۲-۱۹) ۳۲
۲-۳-۸- الگوهای معماری پایدار. ۳۲
۲-۳-۹- انرژی زیستی. ۳۳
۲-۳-۱۰- انرژی خورشیدی. ۳۴
۲-۳-۱۱- پوشش نماها با فتوولتاییک… ۳۴
۲-۳-۱۲- کار با شیشه و فتوولتاییک… ۳۵
۲-۳-۱۳- ایجاد سایه با فتوولتاییکها ۳۵
۲-۳-۱۴- انرژی باد ۳۵
۲-۳-۱۵- توربینهای بادی. ۳۶
۲-۳-۱۶- انرژی سوخت سلولی. ۳۶
۲-۳-۱۷- انرژی ترکیبی. ۳۶
۲-۳-۱۸- حفظ انرژی. ۳۷
۲-۳-۱۹- سیستمهای عایق بندی. ۳۷
۲-۳-۲۰- عایق بندی زیست محیطی. ۳۷
۲-۳-۲۱- عایق بندی پانلهای سخت.. ۳۷
۲-۳-۲۲- عایق بندی با پایه شیشه ۳۸
۲-۳-۲۳- سیستمهای گرمایش/ سرمایش.. ۳۸
۲-۳-۲۴- سیستمهای آب و مدیریت اتلاف.. ۳۸
۲-۳-۲۵- سیستم فاضلاب.. ۳۹
۲-۳-۲۶- مدیریت مواد زاید ۳۹
۲-۳-۲۷- روشهای طراحی خورشیدی غیر فعال. ۳۹
۲-۳-۲۸- کسب مستقیم ۳۹
۲-۳-۲۹- کسب غیر مستقیم ۴۰
۲-۳-۳۰- مصالح واکنشی گرمایی. ۴۰
۲-۳-۳۱- پنجرههای ترموکرومیک… ۴۰
۲-۳-۳۲- رنگهای ترموکرومیک… ۴۱
۲-۳-۳۳- گرماگرایی( ترموترافیک) ۴۱
۲-۳-۳۴-پنجرههای گرماگرا ۴۱
۲-۳-۳۵- سیستمهای تهویه اصلاح شده ۴۱
۲-۳-۳۶- مصالح واکنشی- نوری. ۴۲
فصل سوم اصول و ضوابط طراحی
۳-۱- استاندارد و ظوابط طراحی موزهها ۴۴
۳-۲- اندازههای بدن انسان. ۴۴
۳-۳- ضریب ابعاد بدن انسان در وضعیت ایستاده و نشسته، نسبت به قد ایستاده او( تصویر ۳-۱) ۴۵
۳-۴- ورودی و گیشه ۴۵
۳-۵- امنیت و اطلاعات.. ۴۶
۳-۶- سیرکولاسیون. ۴۶
۳-۷- فضای اداری. ۴۶
۳-۸- گالریها ۴۷
۳-۹-کارگاه نگهداری و مرمت آثار. ۴۸
۳-۱۰- انبارها ۴۸
۳-۱۱- فضای سبز موزه ۴۸
۳-۱۲- آمفی تئاتر. ۴۹
۳-۱۳- کتابخانه ۴۹
۳-۱۴- پژوهشی. ۵۰
۳-۱۵-آموزشی. ۵۰
۳-۱۶-پارکینگ… ۵۰
۳-۱۷- تاسیسات.. ۵۰
۳-۱۸- نور پردازی در موزه ۵۰
۳-۱۹- شناسایی راهبردها ۵۳
۳-۱۹-۱- راهبردهای شکلی. ۵۳
۳-۱۹-۲- راهبردهای عملکردی. ۵۴
۳-۱۹-۳- راهبردهای زمانی. ۵۴
۳-۱۷-۴- راهبردهای اقتصادی. ۵۴
۳-۲۰- برنامه ریزی فیزیکی. ۵۴
فصل چهارم بررسی نمونه و مصادیق
۴-۱-۱- موزه کوا برانلی( جدول شماره ۴-۱) ۶۱
۴-۲-۱- موزه ایبره کامارگو( جدول شماره ۴-۳) ۶۳
۴-۳-۱- موزه مرسدس بنز ( جدول شماره ۴-۵) ۶۵
۴-۴-۱- موزه پل کلی ( جدول شماره ۴-۷) ۶۷
۴-۵-۱- موزه دیانگ ( جدول شماره ۴-۹) ۶۸
۴-۶-۱- موزه ملی هنر ( جدول شماره ۴-۱۱) ۷۰
۴-۷-۱- موزه هنرهای معاصر رزنتال (جدول شماره ۴-۱۳) ۷۲
فصل پنجم مطالعات اقلیمی
۵-۱- مطالعات تاریخی- معماری اردبیل. ۷۵
۵-۱-۱- اردبیل در گذر تاریخ. ۷۵
۵-۱-۲- بافت تاریخی اردبیل. ۷۵
۵-۱-۳- خصوصیات فضاهای شهری اردبیل. ۷۶
۵-۱-۴- خصوصیات فضاهای معماری شهر اردبیل. ۷۶
۵-۱-۵- تحولات قرن اخیر در معماری اردبیل. ۷۶
۵-۲- بررسی جغرافیایی شهر اردبیل. ۷۷
۵-۲-۱- موقعیت جغرافیایی اردبیل. ۷۷
۵-۳-۱- بررسی اقلیمی شهر اردبیل ( جدول شماره ۱-۱) ۷۷
۵-۳-۲-توصیههای اقلیمی (جدول شماره ۵-۲) ۷۸
۵-۳-۳- اصول رعایت شده در معماری بومی مناطق سرد (جدول شماره ۵-۳) ۷۹
۵-۴-۲- موقعیت و ابعاد سایت (جدول شماره ۵-۲) ۸۰
فصل ششم تجزیه و تحلیل سایت
فصل هفتم مبانی نظری و ایده کلی طرح
منابع و مأخذ: ۹۹
پروژه ” رساله ارشد طراحی معماری موزه خط با رویکرد معماری پایدار در اردبیل “به عنوان کمک آموزشی و در راستای تکمیل مطالعات شما ، در وبسایت قرار گرفته است .
لطفا از این پروژه به عنوان پایان نامه و یا پروژه تخصصی استفاده ننمایید .
فاقد لینک دانلود و فروش. این پروژه فقط جهت معرفی در سایت قرار گرفته است. [purchase_link id=”12159″ text=”اضافهکردن به سبدخرید” style=”button” color=”green”]