دانلود رساله کامل طراحی دانشکده هنر و معماری
رشته : معماری – رساله
فرمت : word
چکیده :
آغازی بر تحقق ایده ی طراحی دانشکده هنر و معماری
هنر قدرت هنرمند در نمایاندن احساس واندیشه خود است،به این ترتیب معمار به عنوان یک هنرمند موظف به ساماندهی فرم های مبتنی بر این ادراک خواهد بود که می تواند شامل اشکال و عملکردهای نوین وحاوی معانی ضمنی خود باشد .تعریف کردن مجموعه ای تحت عنوان دانشکده هنر ومعماری ،موضوعی که شناخت مفهومی آن گریبانگیرچالشی عمیق در سطح جامعه ما و حتی جهان است.کاری بس دشوار و نیازمند فضایی است که حداقل پیشینه اخلاقی آن بدون ابهام باشد. دانشکده هنر ومعماری در چنین جامعه ای در جهت تربیت علاقمندانی است که به نوعی خود را در مسیر این شناخت قرار داده اند.از سوی دیگر نیاز به آموزش معماری وشهرسازی در عصر امروز که از آن به عنوان عصر ارتباطات یاد می شود نیازی است برای پاسخگویی در رسیدن به کیفیت برتر برای آرامش انسانها.
این مطالب از بعدی وجه تمایز موضوعات هنری از غیرهنری است و حساسیت آموزش رشته هایی را همچون معماری نشان میدهد. از طرفی معماری شامل تمام محیط فیزیکی است که زندگی بشری را احاطه میکند و تا زمانی که عنصری از اجتماع متمدن هستیم نمیتوانیم از حیطه آن خارج شویم، زیرا معماری عبارت از مجموعه تغییرات و تبدیلات مثبتی است که هماهنگ با احتیاجات بشر روی سطح زمین ایجاد شده است. و تنها صحراهای دست نخورده از آن مستثنی هستند.
فهرست رساله دانشکده هنر و معماری :
فصل اول
۱- ۱کلیات تحقیق۱
۱-۲اهداف طرح ۳
۱-۳معرفی فصول ۴
فصل دوم
۲-۱هنر چیست ۵
۲-۲تعریف هنر ۵
۲-۳دسته بندی هنرها ۶
۲-۴ریشه های هنر ۷
۲-۵حس زیبایی ۸
۲-۶زیبایی ۹
۲-۷تمایز هنر وزیبایی ۱۰
۲-۸هنر ایرانی ۱۰
۲-۹ درباره معماری ۱۲
۲-۱۰ هنر بودن معماری ۱۴
۲-۱۱تعلیم وتربیت معمار ۱۸
۲-۱۲نگرشی به روند اموزش معماری در گذشته و حال ۲۱
فصل سوم : تاریخچه اموزش معماری
۳-۱ تاریخچه دانشگاه در غرب وجهان ۲۶
۳-۱-۱ بوزار فرانسه ۲۹
۳-۱-۲ باهاوس ۲۹
۳-۱-۳ دانشگاه معماری لندن ۳۳
۳-۱-۴ مدارس معماری ایتالیا ۳۳
۳-۱-۵ روش اموزش معماری در امریکای شمالی ۳۴
۳-۲ بررسی سیستم ها واهداف اموزشی در دانشکده های مهم خارج از کشور ۳۵
۳-۲-۱ دانشگاه برکلی امریکا ۳۵
۳-۲-۲ دانشگاه معماری A-A 38
۳-۲-۳ دانشگاه MIT ۴۵
۳-۲-۴ انیستیتو شاهزاده ویلز ۴۷
۳-۲-۵ دانشگاه اورگن ۴۸
۳-۳ تاریخچه اموزش عالی در ایران ۴۸
۳-۴ انگیزه های ایجاد دانشگاه کرمانشاه ۵۰
فصل چهارم : بررسی تجارب جهانی (نمونه های موردی)
۴-۱ دانشگاه هنر توکیو ۵۳
۴-۲ دانشگاه هنرو معماری سین سیناتی ۶۰
۴-۳ دانشکده معماری دانشگاه شهید بهشتی ۶۳
۴-۳-۱تحلیل کالبدی دانشکده معماری دانشگاه شهید بهشتی ۶۴
۴-۳-۱-۱ اتلیه ۶۴
۴-۳-۱-۲ سرسرای دانشگاه۶۵
۴-۳-۱-۳ ورودی دانشگاه۶۶
۴-۴ دانشکده معماری دانشگاه علم وصنعت ۶۶
فصل پنجم : راهنمای طراحی و طراحی اقلیمی در ساختمانهای اموزشی
۵-۱ سازمان یابی فضایی کل دانشگاه ۶۸
۵-۱-۱ سازمان یابی فضایی کاملا متمرکز ۶۹
۵-۱-۲ سازمان یابی فضایی نیمه متمرکز ۶۹
۵-۱-۳ سازمان یابی فضایی کاملا پراکنده۷۰
۵-۱-۴ سازمان یابی فضایی به شکل اقماری۷۱
۵-۱-۵ سازمان یابی فضایی به شکل تقسیم دانشگاهی۷۱
۵-۱-۶ سازمان یابی فضایی کلی به شکل گسترده منطقه ای۷۲
۵-۲ شناسایی طراحی دانشگاهی (نظم یا الگوها جهت طراحی دانشکده ۷۳
۵-۲-۱ گسترش خطی ۷۴
۵-۲-۲ گسترش شبکه ای (شطرنجی) ۷۴
۵-۲-۳ گسترش مرکزی (متمرکز ۷۵
۵-۲-۴ گسترش گلبرگی ۷۵
۵-۲-۵ گسترش مولکولی (پراکنده ۷۵
۵-۲-۶ گسترش صلیبی ۷۵
۵- ۳ نورپردازی طبیعی ۸۲
۵-۴ کنترل تابش افتاب بر جداره های شفاف ساختمان ۸۵
۵-۵ سازماندهی پلان ،فرم کالبدی و بافت مجموعه ساختمانی ۸۶
۵-۶ مصالح ساختمانی و رنگ سطوح خارجی ۸۸
فصل ششم : بررسی بستر پروژه
۶-۱ چگونگی شکل گیری شهر کرمانشاه ۹۰
۶-۱-۱ جمعیت وپراکندگی ان ۹۱
۶-۱-۲ سواد ۹۱
۶-۱-۳ اموزش ۹۱
۶-۲مشخصات جغرافیایی استان کرمانشاه ۹۲
۶-۳ اقلیم و اب وهوای کرمانشاه ۹۳
۶-۳-۱ اقلیم ۹۳
۶-۳-۲ دما۹۳
۶-۳-۳ بارندگی ۹۳
۶-۳-۴ رطوبت نسبی ۹۴
۶-۳-۵ باد ۹۴
۶-۳-۶ تابش خورشید ۹۴
۶-۴ وضعیت زمین شناختی کرمانشاه ۹۵
۶-۵ الودگی شهر کرمانشاه ۹۵
۶-۶ وضعیت دسترسی در کرمانشاه ۹۶
۶-۷ ساختار خدماتی کرمانشاه ۹۷
فصل هفتم : شرح برنامه دانشکده معماری
۷-۱ اشنایی با رشته های اموزشی ۱۰۱
۷-۲ نحوه تشکیل فضایی یکدانشکده معماری ۱۲۳
۷-۲- ۱ فضاهای اموزشی ۱۲۵
۷-۲-۱-۱ اموزش عملی ۱۲۵
۷-۲-۱-۲ اموزش نظری ۱۳۸
۷-۲-۲ فضاهای کمک اموزشی ۱۴۱
۷-۲-۲-۱ کتابخانه تخصصی ۱۴۲
۷-۲-۲-۲ بخش سمعی و بصری ۱۴۷
۷-۲-۲-۳ واحد اسنادوتحقیقات ۱۴۸
۷-۲-۲-۴ سالن چند منظوره ۱۵۰
۷-۲-۲-۵ بخش طراحی کامپیوتر ۱۵۲
۷-۲-۲-۶ اتلیه عکاسی ۱۵۴
۷-۲-۲-۷ ازمایشگاه تحقیقاتی ۱۵۶
۷-۲-۲-۷-۲ ازمایشگاه مرمت ۱۵۶
۷-۲-۲-۸ دفتر فنی ۱۵۷
۷-۲-۲-۹ کارگاههای کمک اموزشی ۱۵۸
۷-۲-۲-۹-۱ کارگاه ساختمان ۱۶۰
۷-۲-۲-۹-۲ کارگاه سفال وسرامیک ۱۶۰
۷-۲-۲-۹-۳ کارگاه چوب۱۶۱
۷-۲-۲-۹-۴ کارگاه فلز۱۶۱
۷-۲-۳ فضاهای خدماتی ۱۶۲
۷-۲-۳-۱ تسهیلات رفاهی ۱۶۲
۷-۲-۳-۱-۱ گالری و نمایشگاه ۱۶۲
۷-۲-۳-۱-۲ واحد انتشارات و خدمات چاپی ۱۶۳
۷-۲-۳-۲ تسهیلات سرویسی ۱۶۵
۷-۲-۳-۲-۱ موتور خانه وبرق اضطراری ۱۶۵
۷-۲-۳-۲-۲ کاخداری۱۶۷
۷-۲-۳-۲-۳ انبار مرکزی۱۶۷
۷-۲-۳-۲-۴ سرایداری ۱۶۷
۷-۲-۴ فضاهای اداری ۱۶۸
۷-۲-۴-۱ کادر اموزشی ۱۶۸
۷- ۲-۴-۲ کادر اداری و اموزشی ۱۶۸
فصل هشتم سازه و تاسیسات
۸-۱ سیستم سازه ۱۷۸
۸-۲ نازک کاری۱۷۹
۸-۳ تاسیسات۱۸۰
منابع وماخذ۱۸۱
پروژه ” رساله کامل طراحی دانشکده هنر و معماری “به عنوان کمک آموزشی و در راستای تکمیل مطالعات شما ، در وبسایت قرار گرفته است .
لطفا از این پروژه به عنوان پایان نامه و یا پروژه تخصصی استفاده ننمایید .
سایر مطالب پیشنهادی ما به شما :
فاقد لینک دانلود و فروش. این پروژه فقط جهت معرفی در سایت قرار گرفته است. [purchase_link id=”۸۸۷۱″ text=”اضافهکردن به سبدخرید” style=”button” color=”green”]