پایان نامه بررسی عملکرد پلهای بتنی با مقطع باکس پسکشیده تحت اثر بارهای ناشی از انفجار
رشته : ارشد عمران – زلزله
فرمت : word
چکیده :
سازهی پلها تحت اثر بارگذاریهای متنوعی قرار میگیرند و با توجه به میزان خطرپذیری که برای آنها در نظر گرفته شده طراحی میشوند. بارگذاری انفجاری از جمله بارهاییست که سلامت پلها را تهدید میکند. ارزیابی میزان خسارت و عملکرد پلها تحت اثر این بارگذاری به علت اهمیت راهبردی آنها ضروریست. در این پایان نامه طی چهار فصل سعی شده است تا عملکرد پلهای بتنی با مقطع باکس پیشتنیده تحت اثر بار انفجاری مورد بررسی قرار گیرد. در فصل اول بیان مسئله، ضرورت انجام این تحقیق و کلیاتی راجع به مسئله نوشته شده است.
در فصل دوم پدیده انفجار، بارگذاری انفجاری و پارامترهای آن معرفی میشوند، سپس رفتار مواد در نرخ کرنشهای بالا (بارهای ضربهای) به صورت اجمالی بیان میشود. تاریخچهی تحقیقات عددی و آزمایشگاهی انجام شده در زمینه اثر انفجار بر پلها نیز در این فصل توضیح داده میشود.
در فصل سوم پل مورد تحقیق و فنون مدلسازی آن در نرمافزارهای اجزاء محدود بیان میشود. روش تحقیق وسناریوهای انفجاری در این فصل تعریف میشود. خصوصیات و نحوهی مدلسازی مصالح ارائه میگردد.
در فصل چهارم نتایج سناریوهای انفجاری ارائه و مورد بحث قرار میگیرند. نتایج بیانگر آناند که پل تحت اثر سناریوهای مختلف انفجاری بسیار آسیبپذیر و امکان فروریزی آن زیاد است. موج انفجاری پس از شکست دال عرشه به داخل باکس نفوذ میکند و تشدید مییابد. آرماتورها گسیخته شده و کابلهای پیشتنیدگی در نواحی مهار انتهایی جاری میشوند، در ادامه به علت افزایش کرنش در کابلها نیروی پیشتنیدگی موثر بر مقطع کاهش مییابد. این درحالیست که تنش در کابلها بیش از حد جاری شدن استاتیکی است، ولی به علت اثر نرخ کرنش در نقاط خارج از ناحیه مهار انتهایی جاری و یا گسیخته نمیشوند.
فهرست :
فصل اول : کلیات ۱
۱-۱-مقدمه ۱
۱-۲-ضرورت بررسی رفتار پلها تحت اثر بار انفجاری ۲
۱-۳-ساختار و اهداف تحقیق ۴
فصل دوم : مروری بر ادبیات موضوع ۵
۲-۱-مقدمه ۵
۲-۲-معرفی انفجار ۵
۲-۳- بارگذاری انفجاری ۶
۲-۴- رفتار مصالح در نرخ کرنش بالا : ۱۵
۲-۵- متد تحلیلی آنالیز سازه ها در برابر انفجار ۲۱
۲-۶-پاسخ سیستم تک درجه آزادی به بار انفجاری ۲۵
۲-۷- پاسخ پل به بار انفجاری: ۲۸
۲-۸- پیشینه تحقیقات عددی ۳۰
۲-۹-تحقیقات آزمایشگاهی ۴۴
فصل سوم: روش تحقیق و تکنیک مدلسازی ۵۹
۳-۱-مقدمه ۵۹
۳-۲- معرفی و تحلیل و طراحی پل مورد تحقیق ۵۹
۳-۳-مدل سازی در نرم افزار ANSYS ۶۶
فصل چهارم ارائه نتایج ، بحث و نتیجهگیری ۸۹
۴-۱- انفجار در وسط دهانه میانی ۸۹
۴-۲-انفجار بر روی عرشه در محل پایه ۱۲۹
۴-۳–نتیجه گیری ۱۶۸
منابع ۱۷۰
این پروژه به عنوان کمک آموزشی و در راستای تکمیل مطالعات شما ، در وبسایت قرار گرفته است .
لطفا از این پروژه به عنوان پایان نامه و یا پروژه تخصصی استفاده ننمایید .
- فاقد لینک دانلود و فروش. این پروژه فقط جهت معرفی در سایت قرار گرفته است. [purchase_link id=”6396″ text=”اضافهکردن به سبدخرید” style=”button” color=”green”]