پایان نامه بدست آوردن دیتاهای ژئوتکنیکی لازم جهت طراحی کی وال، احیای اراضی و بهبود زمین در بخشی از بندر شهید رجائی
رشته : ارشد عمران –سازه های دریایی
فرمت : word
چکیده :
در این تحقیق ضمن به کاربردن نتایج آزمایشات SPTو CPTانجام شده در ۴نقطه مختلف از سایت پروژه طرح توسعه بندر شهید رجائی و استفاده از روشهای سید ادریس و رابرتسون راید به ارزیابی پتانسیل روانگرائی منطقه پرداخته می شود.در این ارزیابی مقادیر بزرگی و شتاب زلزله را به ترتیب ۷و ۰/۳۷g در نظر گرفتیم .با مقایسه نتایج حاصل از این ارزیابی در می یابیم که به ازای چنین عامل تحریکی خاک منطقه روانگرا خواهد شد ، بنابراین ضروریست جهت جلوگیری از روانگرائی یک روش مناسب جهت بهبود خاک منطقه ساختگاه پروژه ارائه شود.با توجه به اینکه در فازهای قبلی،جهت بهبود خاک از عملیات تراکم دینامیکی استفاده شده است و تجهیزات لازمه در کارگاه موجود است پیشنهاد میگردد از تراکم دینامیکی استفاده شود .
فهرست :
۱-۱- مقدمه ۳
۱-۲- اهمیت و ضرورت انجام تحقیق۴
۱-۳- هدف از تحقیق ۴
۱-۴- قلمرو تحقیق۴
۱-۵- روش تحقیق۴
۱-۶-جنبه جدید و نوآوری تحقیق۵
۱-۷- روش و ابزار گردآوری اطلاعات۵
۱-۸- روش تجزیه و تحلیل اطلاعات ۵
فصل دوم: بررسی تئوری روانگرائی با توجه به عامل محرک زلزله و روشهای بهسازی زمین جهت ارزیابی اطلاعات ژئوتکنیکی
۲-۱- مقدمه ۶
۲-۲- بررسی شکل گیری پدیده روانگرائی در اثر عامل محرک زلزله۷
۲-۳- تحلیل علل کاربرد روانگرائی به عنوان یک پدیده مهم در ارزیابی اطلاعات ژئوتکنیکی۹
۲-۳-۱-زلزله آلاسکا ۱۳۴۷۱۱
۲-۳-۲-زلزله کوبه (۱۳۷۴۱۲
۲-۴-پیامدهای پدیده روانگرائی در اثر عوامل محرکی همچون زلزله۱۳
۲-۴-۱-بررسی کلی شواهد مربوط به نمود پدیده روانگرائی جهت ارزیابی اطلاعات ژئوتکنیکی۱۴
۲-۴-۱-۱-جوشش ماسه۱۴
۲-۴-۱-۲-گسیختگی جریانی۱۴
۲-۴-۱-۳-گسیختگی جانبی۱۵
۲-۴-۱-۴-نوسان زمین۱۶
۲-۴-۱-۵-از دست رفتن ظرفیت باربری۱۷
۲-۴-۱-۶-نشست زمین۱۸
۲-۵-بهسازی زمین به عنوان یکی از راهکارهای کاهش پتانسیل روانگرائی در منطقه۱۹
۲-۵-۱-روشهای بهسازی ساختگاه پروژه از دید ون ایمپ و همکاران۲۰
۲-۵-۲-عوامل موثر در انتخاب روش مناسب جهت بهسازی خاک۲۱
۲-۵-۳- روشهای مختلف بهسازی زمین با استفاده از تراکم عمیق به روش دینامیکی۲۱
۲-۵-۳-۱-تراکم انفجاری۲۱
۲-۵-۳-۲-تراکم ارتعاشی۲۳
۲-۵-۴-تراکم دینامیکی۲۴
۲-۶-آزمایشهای مورد نیاز جهت کنترل بهسازی خاک۲۴
فصل سوم: مروری بر کارهای گذشته
۳-۱- مقدمه ۲۶
۳-۲-موثرترین عوامل در روانگرائی خاکها۲۶
۳-۲-۱-شناخت عوامل قید شده در بخش ۳-۱ به صورت اجمالی۲۷
۳-۳-بررسی استعداد روانگرائی خاکهای ریزدانه(رس و سیلت۳۲
۳-۳-۱-معیار چینی۳۲
۳-۳-۲-معیار اندرو و مارتین(۲۰۰۰۳۳
۳-۳-۳-معیار سید وهمکاران ۲۰۰۳۳۴
۳-۴-روشهای بررسی ارزیابی پتانسیل روانگرائی۳۵
۳-۴-۱-روش تنش دوره ای۳۶
۳-۴-۲-روش کرنش دوره ای۳۸
۳-۴-۲-۱-تعیین کرنش برشی دوره ای ایجاد شده در اثر زلزله۳۸
۳-۴-۲-۲-تعیین ظرفیت خاک۴۰
۳-۴-۳-روش انرژی۴۰
۳-۴-۳-۱-روش Davis and Berrill ,198243
۳-۴-۳-۱-۱ –عامل تحریک۴۴
۳-۴-۳-۱-۲–عامل ظرفیت۴۴
۳-۴-۳-۱-۳- ضریب اطمینان۴۵
۳-۵- بررسی کلی روشهای ارائه شده ۴۵
فصل چهارم: انتخاب روش ساده شده تنش جهت ارزیابی اطلاعات ژئوتکنیکی ودستیابی به معیار لازم جهت طراحی دیواره دیافراگمی
۴-۱-مقدمه۴۶
۴-۲-ضریب تنش دوره ای۴۷
۴-۳-ضریب مقاومت دوره ای۴۹
۴-۳-۱-محاسبه عامل مقاومت با استفاده از نتایج آزمایشات عدد نفوذ استاندارد (روش سید و ادریس) ۵۱
۴-۳-۲-محاسبهCRRبا استفاده از نتایج تست نفوذ مخروط(روش روبرتسون و راید)۲۵۷
۴-۳-۲-۱-روند نمائی تعیین مقاومت دوره ای براساس روش یود و همکاران۶۲
۴-۴-تصحیح مربوط به تنش سربار برای CRR7.5 به دست آمده بر مبنای تستهای نفوذ استاندارد و نفوذ مخروط ۶۳
۴-۵-ضریب اطمینان۶۴
۴-۶-آنالیز نشست مربوط به روانگرائی
۶۵
۴-۷-تراکم دینامیکی به عنوان یکی از راههای بهبود در صورت وقوع روانگرائی۶۵
۴-۷-۱- ارزیابی اولیه۶۵
۴-۷-۱-۱-مطالعات ژئوتکنیکی۶۵
۴-۷-۲-برآوردی از نیازمندی های طراحی۶۶
۴-۷-۲-۱-طراحی مورد نیاز بر مبنای تست نفوذ استاندارد۶۶
۴-۷-۲-۲-طراحی مورد نیاز بر مبنای تست نفوذ مخروط۶۷
فصل پنجم: ارزیابی ساختگاه پروژه اسکله شهید رجائی و سیستم سازه ای آن از دیدگاه ژئوتکنیکی
۵-۱-مقدمه۶۹
۵-۲-سایت مورد مطالعه۷۰
۵-۳-بارگذاری و تغییر شکل۷۳
۵-۴-۱ جرثقیل کشتی به ساحل۷۴
۵-۴-۲- مسیرهای دسترسی۷۴
۵-۴-۳- محوطه ذخیره سازی کانتینر۷۴
۵-۴-۴-جرثقیل دروازه ای چرخ لاستیکی۷۸
۵-۴-۵-ساختمان۷۸
۵-۵-بارهای طراحی۷۸
۵-۵-۱-جرثقیل کانتینربر از دریا به ساحل۷۸
۵-۵-۲-جرثقیل دروازه ای چرخ لاستیکی۷۸
۵-۵-۳- بارهای خارج از اسکله منطقه محموله۷۹
۵-۵-۴- محوطه بار اندازی کانتینرها۷۹
۵-۵-۵- ساختمان۸۰
۵-۵-۶- بارهای دیگر۸۰
۵-۶- اطلاعات ژئوتکنیکی۸۰
۵-۷- ضرورت تقویت زمین۸۴
۵-۸- ارزیابی روانگرایی۸۵
۵-۹- تعیین نوع خاک مشکوک به روانگرایی۸۵
۵-۱۰-نتیجه گیری۸۶
۵-۱۰-۱-ارزیابی پتانسیل روانگرائی با استفاده از روش سید و ادریس۸۶
۵-۱۰-۱-۱- حفر گمانه و انجام تست نفوذ استاندارد۸۶
۵-۱۰-۲- ارزیابی پتانسیل روانگرائی با استفاده از روش روبرتسون و راید۸۷
۵-۱۰-۲-۱- انجام تست نفوذ مخروط۸۷
۵-۱۰-۳-آنالیز نشست در سایت مورد بررسی۸۷
۵-۱۰-۴-عمق نهائی لازم جهت بهبود زمین۸۸
۵-۱۰-۵-انتخاب کوبش دینامیکی جهت بهبود زمین۹۰
۵-۱۰-۶- رقوم سطح محوطه قبل از کوبش دینامیکی۹۳
۵-۱۰-۷-تاثیر سقوط وزنه بر روی زمین۹۴
۵-۱۰-۸-پهنه بندی محوطه جهت کوبش۹۴
۵-۱۰-۹- کوبش دینامیکی در مجاورت سازه در حال احداث۹۵
۵-۱۰-۱۰- به دست آوردن مبنای مقایسه ای با توجه به آزمایشات ژئوتکنیکی۹۵
۵-۱۱-پیشنهادات۹۷
۵-۱۱-۱-تمهیدات لازم جهت تراکم بخش بالائی۹۷
۵-۱۱-۲-سطح آزمایشی ابتدائی قبل از کوبش پهنه۹۸
منابع۹۹
پیوست الف۱۰۴
پیوست ب۱۲۹
پیوست پ۱۵۴
پیوست ت۱۷۶
این پروژه به عنوان کمک آموزشی و در راستای تکمیل مطالعات شما ، در وبسایت قرار گرفته است .
لطفا از این پروژه به عنوان پایان نامه و یا پروژه تخصصی استفاده ننمایید .
- فاقد لینک دانلود و فروش. این پروژه فقط جهت معرفی در سایت قرار گرفته است. [purchase_link id=”7578″ text=”اضافهکردن به سبدخرید” style=”button” color=”green”]