پروژه مطالعه اثر انعطاف پذیری خاک بر توزیع آسیب پذیری لرزه ای در ساختمان
رشته : کارشناسی ارشد عمران – راه و ترابری
فرمت : PDF
چکیده :
تصادف از عوارض نامطلوب ترافیکی است که همواره بخش قابل توجهی از سرمایه های ملی را از بین می برد. مطابق آمارهای بین المللی خسارت وارده به کشورهای در حال توسعه بر اثر ترافیک بیش از یک درصد از تولید ناخالص ملی آن کشورها می باشد. در ایران نیز هر ساله هزاران نفر بر اثر تصادف جان خود را از دست می دهند و خسارت ناشی از تصادف، حدود ۲ درصد تولید ناخالص ملی برآورد می گردد . گسترش مدل ریاضی اندازه گیری شدت تصادفات در بزرگراه های شهری هدف این پژوهش می باشد.
دو روش “تحلیل نموداری” که در تحلیل عوامل مؤثر در تصادف و مدلسازی بر مبنای ساختار “پروبیت ترتیبی” که در مدل سازی داده های ترتیبی (مانند شدت تصادف) و داده های دسته بندی شده (مانند نوع وسیله نقلیه) کاربرد دارد در این پژوهش بکار رفته است. برخی نتایج این تحقیق نشان میدهد که برخورد موتور سیکلت ، دوچرخه ، عابر ، شئ ثابت و کامیونت موجب تصادفات شدیدتری می گردد. همچنین عامل مؤثر تصادف “جلو به عقب” در بزرگراه ها نسبت به سایر عوامل از جمله “جلو به پهلو ” و “پهلو به پهلو” دارای میزان شدت جراحت کمتری خواهد بود.
فهرست :
چکیده………………………………………………………………………………………..۱
مقدمه ……………………………………………………………………………………….۲
فصل اول: تعریف مسأله و اهداف
۱-۱ – مسأله و ابعاد آن ………………………………………………………………….. ۴
۱-۲ – هدف پژوهش………………………………………………………………………. ۶
۱-۳ – روش تحقیق ……………………………………………………………………….. ۷
۱-۴ – تعاریف مربوط به تصادف ………………………………………………………….. ۷
۱-۵ – حوزه مطالعاتی ……………………………………………………………………. ۸
۱-۶- موانع و محدودیت ها ………………………………………………………………. ۸
۱-۷ – فرضیات …………………………………………………………………………….. .۸
۱-۸ – فصل های این پایان نامه ………………………………………………………… . ۸
فصل دوم: مطالعات پیشین
۲-۱ – بررسی مقالاتی پیرامون شناسایی عوامل مؤثر در تصادف ……………………. . ۱۰
۲-۲ – بررسی مقالاتی پیرامون مدلسازی داده های طبقه شده …………………….. . ۱۷
فصل سوم: متدولوژی (روش شناسی)
۳-۱ – شدت تصادفات ……………………………………………………………………………۳۱
۳-۲ – عوامل مؤثر در تصادفات ……………………………………………………………… . ۳۱
۳-۳ – ساختار مدل ریاضی اندازه گیری شدت تصادفات …………………………………….. ۳۴
۳-۴ – ساختار مدل پروبیت ترتیبی شدت تصادفات ………………………………………….. ۳۶
۳-۵ – برآوردکننده بیشینۀ تمایل ……………………………………………………………… . ۳۸
۳-۶- آزمون فرضیه ………………………………………………………………………………. .۴۲
فصل چهارم: ویژگی های نمونه آماری
۴-۱ – آمار تصادفات ………………………………………………………………………………. . ۴۴
۴-۲ – ویژگی های اطلاعات گرد آوری شده …………………………………………………… . ۴۴
۴-۳ – تحلیل داده ها ………………………………………………………………………………. ۴۶
فصل پنجم: پردازش داده ها بوسیله مدل
۵-۱ – فرآیند پرداخت مدل های احتمال شدت …………………………………………………… ۶۰
فصل ششم: نتیجه گیری و پیشنهادات
۶-۱- افزودن اطلاعات ترافیکی ………………………………………………………………………. ۷۷
۶-۲- تعریف متغیرهای دسته بندی شده …………………………………………………………. . ۷۸
۶-۳- شناسایی توان ساختار در برازش داده ها ……………………………………………………. ۷۸
فهرست منابع فارسی ………………………………………………………………………………….۸۰
فهرست منابع ……………………………………………………………………………………………۸۱
چکیده انگلیسی …………………………………………………………………………………………۸۲
این پروژه به عنوان کمک آموزشی و در راستای تکمیل مطالعات شما ، در وبسایت قرار گرفته است .
لطفا از این پروژه به عنوان پایان نامه و یا پروژه تخصصی استفاده ننمایید .
- فاقد لینک دانلود و فروش. این پروژه فقط جهت معرفی در سایت قرار گرفته است. [purchase_link id=”7648″ text=”اضافهکردن به سبدخرید” style=”button” color=”green”]