پروژه مطالعه سکوی فرا ساحلی جاکت تحت اثر بارهای دینامیکی شدید با در نظر گرفتن اصول قابلیت اعتماد
رشته : کارشناسی ارشد عمران – سازه هیدرولیکی
فرمت : PDF
چکیده :
شمعها مانند قابی عمل می کنندکه مفاصل پلاستیک ناشی از رفتار ترکیبی نیروی محوری و ممان محوری درمحـدوده تغییرشکل های غیر خطی رخ می دهد . چندین روش برای مدلسازی عضوهای قاب و سـازه در محـدوده ای از تغییـر شکل غیر خطی پیشنهاد شده است .( المان های نواری غیر خطی برای مدل سازی قاب و ستون استفاده می شود) .
بدین ترتیب پاسخ دینامیکی غیر خطی قاب لوله ای تست شده و سکوی دریایی جاکت درPersian Golf با کاربرد نوارهای جدید المان در برنامه کامپیوتری ۳DX-DRAIN مورد مطالعه قـرار گرفـت . ایـن المـان بـرای محاسـبات بارهای کمانشی و رفتار بعد از کمانش ستونهای لوله ای معتبر است برای مطالعه دینامیکی رفتار قابهای مهاربندی ( بـه خصوص برای سکوهای ساحلی نوع جاکت ) ، این المان می تواند استفاده شود . این المان رفتار کلی را به دقت پیش بینی میکند . [٩]
این مدل همچنین می تواند برای آنالیز دینامیکی غیر خطی سازه های مهاربندی فولادی نیز به کار رود .[٩]
اثر فشار هیدرودینامیکی ناشی از زلزله بر روی سازه های دریایی متقارن
اثر افقی القا شده فشار هیدرودینامیکی برروی سازه های متقارن محوری دریایی و ساحلی موضوعی قابل بررسی است و موضوع مهندسی پیچیده ای می باشد روشهای نیمه عددی و نیمه تحلیلـی براسـاس اسـتفاده از توابـع یکـسری توابـع کامل و غیر واحد درحال توسعه و گسترش است .[٢۵]
استفاده از این متد اولا میتواند به درستی یک موج ثقلی و آب دریا را به صورت فشرده بر روی سطح آب مدل کند .
این روش پیشنهادی نشان دهنده یک روش موثر و نسبتاً ساده است چـون تعـداد زیـادی از درجـات آزادی در معادلـه ماتریس ، فقط به تعداد توابع Trefftz انتخابی وگسسته سازی حوضه سیال در المان های مرزی محدود شـده سـطح سازه بستگی دارد . همچنین این روش برای نشان دادن یک آنالیز مهندسی فشار هیـدرودینامیکی القـا شـده بـه وسـیله شتاب وارده از زلزله روش آسانی است . چندین موضوع جالب ویژه دیگر مثل اثرتراکم پذیری آب ، موج های ثقلی روی سطح آب و شکل هندسی سطح سازه نیز در این روش بررسی می شود . برای شکل های اختیـاری سـازه ، مـدل سازی صحیح ، با روش تحلیلی نسبتاً سخت تری از روش پردازش ریاضی است . بنابراین برای پاسـخ بـه ایـن مـشکل عددی به روش المان محدود و یا روش المـان مـرزی ( FEM ) و ( BEM ) بـا مقادیرزیـاد درجـات آزادی و زمـان پردازش زیاد مواجه خواهیم شد .[٢۵]
فهرست :
فصل اول
انگیزه و پیشینه ۱
١-١- انگیزه ۲
١-٢- پیشینه ۲
١-٢-١- مفاهیم مربوط به تحلیل و طراحی سازه های دریایی ۲
١-٢-١-١- تئوری قابلیت اعتماد سازه ها ۲
١-٢-١-١-١- تئوری قابلیت اعتماد ۳
١-٢-١-٢- تئوری قابلیت اعتماد در صنعت فراساحل ۵
١-٢-١-٣- روش تحلیل قابلیت اعتمادفراساحلی ۷
١-٢-١-۴- معیارهای پذیرش ۹
١-٢-١-۴-١-کنترل های آیین نامه ای ۹
١-٢-١-۴-١-١- روش تنشهای مجاز ۱۰
١-٢-١-۴ -١-٢- روش حالات حدی ۱۰
١-٢-٢- بارهای وارد بر سکوهای دریائی ۱۱
١-٢-٢-١- بارهای مرده یا دائمی ۱۱
١-٢-٢-٢- بارهای زنده یا عملیاتی ۱۱
١-٢-٢-٣- بارهای محیطی ۱۱
١-٢-٢-٣-١- نیروی باد ۱۱
١-٢-٢-٣-٢- نیروی موج ۱۲
١-٢-٢-٣-٣- نیروی جریان ۱۳
١-٢-٢-۴- بارهای ساخت و نصب ۱۳
١-٢-٢-۵- بارهای تصادفی ۱۳
١-٢-٣- سکوهای دریایی و بار دینامیکی زلزله ۱۴
١-٢-٣-١-تحلیل دینامیکی غیر خطی سازه های ساحلی چاکت تحت اثر زلزله با استفاده ازالمانهای نواری ۱۴
١-٢-٣-٢- اثر فشار هیدرودینامیکی ناشی از زلزله بر روی سازه های دریایی متقارن ۱۵
١-٢-٣-٣- مهندسی زلزله برای سازه های فراساحل ۱۶
١-٢-٣-٣-١- خطرات لرزه ای وکدهای طراحی ۱۷
١-٢-٣-٣-٢-تحلیل لرزه ای تاسیسات ساحلی ۱۷
١-٢-٣-٣-٣-پاسخ خاک محلی ۱۸
١-٢-٣-٢-پاسخ لرزه ا ی سازه های فرا ساحلی در دریاها به صورت اتفاقی ۱۹
١-٢-٣-٢-١- معادلات جابجایی ۲۲
١-٢-٣-٢-٢-پاسخ دینامیکی برای موجهای تصادفی دریا و زلزله ۲۵
١-٢-۴- سکوی جاکت ۳۱
فصل دوم
معرفی سکوی مورد مطالعه ۳۳
٢-١- معرفی سکوومشخصات آن ۳۴
٢-٢- نقشه های سازه اعضای سکو ۳۶
فصل سوم
معرفی نرم افزار استفاده شده ومدلسازی انجام شده ۴۷
٣-١- المان ١٨١ ۴۹
٣-٢- المان مس ۵۲
٣-٣- المان شل ۵۵
فصل چهارم
تحلیلهای انجام شده و نتایج حاصله ۵۶
۴-١- تحلیل ثقلی خطی ۵۷
۴-٢ – تحلیل مودال ۶۶
۴-٣- تحلیل استاتیکی غیر خطی ۸۰
۴-۴- تحلیل تاریخچه زمانی ۸۹
فصل پنجم
بررسی نتایج ۹۲
۵-١- درصدپلاستیک شدن اعضای سکوی فراساحلی جاکت تحت شتاب نگاشت های همپایه شده به ۰.۳g 0.65g و ۱g در ١٣٠تحلیل تاریخچه زمانی ۹۳
۵-٢- درصدگسیختگی اعضای سکوی فراساحلی جاکت تحت شتاب نگاشتهای همپایه شده به ۰.۳g ، ۰.۶۵gو۱g در١٣٠تحلیل تاریخچه زمانی ۹۳
۵-٣- تعدادموقعیتهای پلاستیک شدن اعضای سکوی جاکت درشتاب نگاشتهای همپایه شده به ۰.۳g، ۰.۶۵g 1g در١٣٠ تحلیل تاریخچه زمانی ۱۱۴
۵-۴- تعدادموقعیتهای گسیخته شده اعضای سکوی جاکت درشتاب نگاشتهای همپایه شده به ۰.۳g، ۰.۶۵g و ۱g در١٣٠تحلیل تاریخچه زمانی ۱۱۴
۵-۵- ترکیب وزنی اهمیت اعضای سکوی فراساحلی جاکت ۱۳۵
۵-۶- سطح خسارت محتمل هرعضو سکوی فراساحلی جاکت بر این مبنا که عضو به طورکامل پلاستیک شود ١٣٧
۵-٧- سطح خسارت محتمل هرعضو سکوی فراساحلی جاکت بر این مبنا که عضو به طور کامل گسیخته شود ١٣٧
۵-٨- احتمال شکست ۱۴۹
۵-٩- بررسی رفتار شتاب نگاشتها با درنظرگرفتن نتایج شکست وگسیختگی در سه شتاب ۰.۳g ، ۰.۶۵g و۱g ١۵٠
۵-١٠- بحرانی ترین شتاب نگاشت ۱۵۵
۵-١١- مهمترین دلیل شکست ۱۵۶
۵-١٢- معرفی پارامترهای مرتبط باقابلیت اعتماد طراحی لرزه ای سکوی جاکت ۱۷۴
فصل ششم
جمع آوری و نتیجه گیری ۱۷۵
۶-١- خلاصه کار انجام شده ۱۷۶
۶-١- نتیجه گیری نهایی ۱۷۶
۶-٣- پیشنهاداتی برای پروژه های آتی
این پروژه به عنوان کمک آموزشی و در راستای تکمیل مطالعات شما ، در وبسایت قرار گرفته است .
لطفا از این پروژه به عنوان پایان نامه و یا پروژه تخصصی استفاده ننمایید .
- فاقد لینک دانلود و فروش. این پروژه فقط جهت معرفی در سایت قرار گرفته است. [purchase_link id=”7117″ text=”اضافهکردن به سبدخرید” style=”button” color=”green”]