پروژه سیستمهای سازه ای جدید سازه های یکپارچه کششی و کابل – میله
رشته : عمران
فرمت : word
مقدمه:
ایجاد بازار برق رقابتی و تغییر در ساختار سیستم قدرت الکتریکی نیازمند اعمال تغییرات پایه¬ای در ساختار مدیریت سیستم و خدمات کمکی مربوط به آن خواهد بود. سیستم کنترل فرکانس ـ بار یکی از مهمترین خدمات کمکی تعریف شده در بازار برق می¬باشد. وظیفه این سیستم حفظ فرکانس سیستم قدرت در مقدار نامی و تثبیت توان تبادلی نواحی کنترلی در مقدار برنامه¬ریزی شده توسط مدیریت سیستم بازار می¬باشد. در سیستمهای قدرت تغییر ساختار یافته رقابت بین تولید کنندگان انرژی الکتریکی باعث نوسان قیمت انرژی الکتریکی تولیدی و در نتیجه متغیر بودن تقاضای توان از سوی شرکتهای توزیع، در بازه¬های زمانی مختلف و به دنبال آن تغییر مقادیر مربوط به ضرایب مشارکت شرکتهای توزیع کننده خواهد شد. در این پایان¬نامه نشان خواهیم داد که تغییر مقدار تقاضای شرکتهای توزیع کننده از شرکتهای تولید کننده و یا تغییر ضرایب مشارکت باعث تغییر ماتریس ضرایب معادلات حالت سیستم کنترل فرکانس ـ بار و نهایتاً تغییر پاسخ دینامیکی سیستم کنترل فرکانس بار خواهد بود. به همین منظور از یک روال توزیع اقتصادی بار برای تعیین مقدار سهم هر واحد نیروگاهی در تأمین توان مورد نیاز برای سیستم کنترل فرکانس سیستم استفاده خواهیم کرد. سپس با استفاده از نتایج حاصل از آن مقدار تغییر تقاضای شرکتهای توزیع کننده از شرکتهای تولید کننده براساس آخرین تغییرات قیمت در بازار برق را تعیین خواهیم کرد.
فهرست :
عنوان صفحه
فصل اول
مقدمه ۱
۱ـ۱ـ کنترل فرکانس ـ بار سیستم قدرت ۳
۱ـ۲ـ سیستم کنترل فرکانس ـ بار در محیطهای تغییر ساختار یافته ۵
فصل دوم
ساختارهای مختلف سیستم کنترل فرکانس ـ بار در سیستمهای قدرت ۱۰
۲ـ۱ـ اصول کنترل فرکانس در شبکه¬های با ساختار متمرکز ۱۱
۲ـ۲ـ کنترل فرکانس در محیطهای تغییر ساختار یافته ۱۳
۲ـ۲ـ۱ـ کنترل فرکانس بصورت PLURALISTIC ۱۴
۲ـ۲ـ۱ـ کنترل فرکانس بصورت سلسله مراتبی ۱۵
۲ـ۳ـ تفاوتهای موجود بین ساختارهای Pluralistic و سلسله مراتبی ۱۶
۲ـ۴ـ کنترل فرکانس در شرایط استقلال محلی محدود ۱۸
۲ـ۴ـ۱ـ کنترل فرکانس بصورت PLURALISTIC تحت شرایط Autonomy ۲۰
۲ـ۴ـ۲ـ کنترل فرکانس بصورت سلسله مراتبی تحت شرایط Autonomy ۲۲
۲ـ۵ـ بررسی انواع قراردادهای تبادل توان در سیستمهای قدرت تغییر ساختار یافته ۲۵
۲ـ۵ـ۱ـ کنترل فرکانس بصورت Free ۲۶
۲ـ۵ـ۲ـ کنترل فرکانس بصورت Charged ۲۶
۲ـ۵ـ۳ـ کنترل فرکانس بصورت دوطرفه یا Bilateral ۲۸
فصل سوم
تعیین واحدهای نیروگاهی شرکت کننده در کنترل فرکانس سیستم قدرت در محیطهای تغییر ساختار یافته ۲۹
۳ـ۱ـ روش ریاضی برای انتخاب واحدهای نیروگاهی شرکت کننده در کنترل فرکانس سیستمهای قدرت تغییر ساختار یافته ۳۰
۳ـ۱ـ۱ـ تعیین ذخیره توان و سرعت تغییر تولید لازم برای تأمین توان مورد نیاز سیستم کنترل فرکانس ـ بار در محیطهای تغییر ساختار یافته ۳۵
۳ـ۲ـ برنامه¬ریزی سیستم کنترل فرکانس با استفاده از خصوصیات سیستم طراحی شده ۳۶
۳ـ۳ـ بدست آوردن میزان ظرفیت توان و سرعت تغییر تولید توان مورد نیاز سیستم کنترل فرکانس براساس اطلاعات و سوابق سیستم تحت مطالعه ۳۹
فصل ۴
الگوریتم سیستم کنترل فرکانس ـ بار پیشنهادی برای محیطهای تغییر ساختار یافته سیستم قدرت ۴۲
۴ـ۱ـ روالهای مربوط به سیستم فرکانس، در سیستمهای قدرت تغییر ساختار یافته ۴۵
۴ـ۲ـ الگوریتم توزیع اقتصادی بار برای سیستم کنترل فرکانس ـ بار در حالت بهینه اقتصادی ۴۷
۴ـ۲ـ۱ـ شاخص انحراف از نقطه کار بهینه اقتصادی ۵۰
۴ـ۲ـ۲ـ پیاده¬سازی مدل ریاضی الگوریتم توزیع اقتصادی بار برای سیستم کنترل فرکانس ـ بار در سیستمهای قدرت تغییر ساختار یافته ۵۳
۴ـ۳ـ مدل دینامیکی سیستم کنترل فرکانس در محیطهای تغییر ساختار یافته ۵۸
۴ـ۳ـ۱ـ بدست آوردن ماتریس مشارکت واحدهای نیروگاهی در محیطهای تغییر ساختار یافته ۵۹
۴ـ۳ـ۲ـ پیاده¬سازی بلوک دیاگرام کنترلی سیستم کنترل فرکانس دو ناحیه-ای ۶۲
۴ـ۳ـ۳ـ حالت سیستم کنترل فرکانس ـ بار ۶۴
۴ـ۴ـ پاسخ دینامیکی سیستم کنترل فرکانس دو ناحیه¬ای ۶۷
فصل پنجم
نتیجه¬گیری و پیشنهادات ۷۷
فهرست شکل¬ها ۸۰
فهرست واژگان ۸۳
فهرست منابع ۸۴
این پروژه به عنوان کمک آموزشی و در راستای تکمیل مطالعات شما ، در وبسایت قرار گرفته است .
لطفا از این پروژه به عنوان پایان نامه و یا پروژه تخصصی استفاده ننمایید .
- فاقد لینک دانلود و فروش. این پروژه فقط جهت معرفی در سایت قرار گرفته است. [purchase_link id=”6260″ text=”اضافهکردن به سبدخرید” style=”button” color=”green”]