پروژه تقویت پل ها به وسیله سیستم کامپوزیت پیشرفته
رشته : عمران
فرمت : word
مقدمه:
چه از نظر محیطی و چه از نظر اقتصادی این ترجیح پذیر می شود که پلها را بهبود دهیم تا اینکه آنها را از نو بسازیم. انزوال پلها بر اثر تأثیرات محیطی و بارهای ترایکی نیاز به برنامه های بازسازی و اصلاح دارند تا سطوح سرویس کنونی را نگه دارد برروی شبکه سازمان پل. تقاضا برای دوام بالا، طول سرویس بلندتر، هزینه، نگهداری کمتر و هزینه به ازای عملکرد باید بهینه شود. راه حل سیستم نگاهی جدید را به سیستم های کامپوزیت پیشرفته برانگیخته است. این به ازای عملکرد باید بهینه شود. راه حل سیستم نگاهی جدید را به سیستم های کامپوزیت پیشرفته برانگیخته است. این مقاله تکامل سیستم کامپوزیت carbodur از شروع آن ۱۹۹۱ ارائه می دهد و همچنین گزارش های تست مربوطه برای مهندسی پل و کاربرد جهانی آنها. یک مقدمه در جهان امروز مهندسان سازه مواجه می شوند بیشتر و بیشتر با کار تقویت پلهای موجود برای ایمن کردن و حتی افزایش ظرفیت قابل تحمل آن. بسیاری از روشهای متفاوت تقویت موجود می باشد از قبیل اضافه کردن فولاد بدون فشار تحکیم شده، نصب تقویت تحکیم شده، فولاد گذاری تضمینیف افزایش سطح مقطع بتون و… . از ۱۹۶۷ این امکان وجود داشت تا مقاومت خمش ساختارهای تقویت شده موجود را افزایش دهیم با پلیت های فولاد اتصال. اتصال پلیت خارجی روشی برای تقویت می باشد که شامل دو آرماتور اضافی می باشد به وجوه خارجی عضو ساختار. به لطف پروژه های تحقیقاتی و توسعه زیاد در لابراتورهای فدرال سوئیس برای تحقیق و تست مواد(EMPA) در دوبندورف سوئیس این امکان وجود داشت صفحه سنگین فولادی را با مواد کامپوزیت سبک جایگزین کنیم. سیستم پلیت پر قدرت Carbodur cfrp اولینبار در خارج از لابراتور هر جایی در جهان در ۱۹۹۱ اعمال شد برای تقویت پل ۱bach در لوکرن سوئیس در تمام برنامه ها در سیتسم های کامپوزیت پیشرفته تقویت کننده پل نشان دادند که از نظر ساختاری کافی هستند، باری کاربرد آسان هستند و به سایت کاری نصب می شود و از نظر قیمت با سیستم های تقویت کننده مرسوم دیگر قابل رقابت هستند.
چرا پلها نیاز به محکم سازی دارند؟
دلایل زیادی وجود دارد که چرا این موضوع لازم است و همه آنه ابه دلیل انزوال نمی باشند. احتمالاً این از یکی از دلایل زیر بر می خیزد.
– خوردگی آرماتور
– خوردگی کابلهای تحکیم کننده
– استانداردها و کدهای تصحیح شده
– بار ترافیک و دائمی افزایش یافته.
– طرح ساختاری ناکافی
– به روز رسانی وابسته به زمین لرزه و… .
با پذیرش تکنیک به چه چیزی دست می یابیم؟
در پذیرش تکنیک سیستمهای کامپوزیت پیشرفته این امکان وجود دارد تا؟
– استحاکم موجی را افزایش دهیم.
– استحکام برشی
– مقاومت لرزش را افزایش دهیم.
– دوام را افزایش دهیم.
– سختی موجی را افزایش دهیم و…
سیستم کامپوزیت پیشرفته تشکیل شده است کامپوزیت FRP و یک چسب مناسب و اغلب بر مبنای اپوکسی تنها سیستمهای تائید شده و تست شده بلند مدت برای استحکام در مهندسی پل باید پیشنهاد شود.
فهرست :
انتظارات از روسازی خوب
انواع روسازی ها
استفاده از بالاست و روسازی خوب
مزیت رو سازی ساده
معایب روسازی ساده
موارد استفاده از روسازی بالاست در مکان محدود
روسازی با تراورس بر روی دال بتنی
دلایل استفاده از تراورس بتنی در داخل تونلها
معایب استفاده از تراورس بتننی
مشخصات بالاست خوب بر روی خط (تهران-کرج)
استاندارد EREA در مورد بالست
قطر تونل در حالتهای مختلف
تراورس
انواع تراورس های استفاده شده در متروی تهران
تراورس چوبی
تراورس بتنی
انواع تراورس های بتنی
ریل
ویژگی های ریل
دسته بندی ریلها
ریلهای راه آهن
ترکیب شیمیایی ریلها
نیرو هایی که به ریل وارد می شود
پابندها
انواع پابندها
دلایل استفاده از صفحه زیر ریل
مشخصات فنی زیر ریل
پیچها و مهره ها
پد پلاستیکی
واشرهای فنری و فولادی
تهیه خط
فاصله تراورسها
اضافه عرض خط
اتصال ایزوله
دور
روسازی خط تهران – کرج
نصب خط در داخل تونلهای مترو
سوار کردن قطعات پانل
ماشین آلات
نتیجه گیری
پیشنهاد
این پروژه به عنوان کمک آموزشی و در راستای تکمیل مطالعات شما ، در وبسایت قرار گرفته است .
لطفا از این پروژه به عنوان پایان نامه و یا پروژه تخصصی استفاده ننمایید .
- فاقد لینک دانلود و فروش. این پروژه فقط جهت معرفی در سایت قرار گرفته است. [purchase_link id=”6056″ text=”اضافهکردن به سبدخرید” style=”button” color=”green”]