پروژه تعیین شاخص ایمنی ابنیه فنی راهها
رشته : کارشناسی ارشد عمران – سازه
فرمت : PDF
چکیده :
تصادفات جاده ای همواره معضل اساسی در حمل و نقل جاده ای به شمار می آیــد.
در این راستا تحقیقات گسترده و متعددی در جهت کاهش تلفات جاده ای (مالی ، جانی ) انجام گرفته است .
سه عامل انسان ، وسیلۀ نقلیه ، جاده را عوامل دخیل و اساسی در بروز تصادفــات جاده ای به شــمار می آینـد. در ایـن رسـاله بـا توجـه بـه متغیرهـای مؤثـر در مـیزان تصادفات ترافیکی ، از طریق آمار و اطلاعات تصادفات و کارهای مطالعاتی و با توجه به علل وقوع تصادف (عامل جاده ای ) وضعیت ایمنی ابنیه فنی که جزء قسمت های مهم و اساسی جاده ها به شمار می آیند مورد بررسی قرار می گیرد و مدلی ریاضی بــرای سنجش ایمنی راهها ارائه شده است . با جمع آوری اطلاعات و مطالعــات میدانـی ابنیـه فنی حدود ۴٠٠ کیلومتر از راههای اصلی کشور، شامل راههای با درجات مختلف وبا شرایط محیطی متفاوت ، مدل مورد نظر ارائه شده است . با توجه به آمــار و اطلاعـات جمع آوری شده از متغیرها، روند مدلسازی با استفاده از توابع خطی شونده صــورت گرفته است . با مقایســه ضرائـب همبسـتگی میـان مدلـهای متفـاوت ، مـدل رگرسـیون پواسون در این برازش مناسـب تشـخیص داده شـد. سـپس بـا کالیبراسـیون مـدل و اعتبار سنجی آن با داده های زمانی ، مدل نهایی ارائه شده است .
مقدمه
با ادامه روند فزاینده روزافزون تردد وسایل نقلیه در شهرها و جاده ها در چنــد دهـه اخیر، متاسفانه میزان و شدت تصادفات رشد چشمگیری به همراه داشته که ضایعات جانی و مالی ناشی از این تصادفات تبعات سنگینی بر جامعه بشــری تحمیـل می کنـد.
در کشورهای آسیا و اقیانوسیه سالانه بیش از ۴٣۵ هزار نفر قربانی حوادث جـاده ای میشوند و در طی ده سال اخیر تعداد کشته شدگان تصادفــات جـاده ای بیـش از ۴۵% رشد داشته و شاید امروز در آسیا و اقیانوسیه «تصادفات » بیش از بیماریهای ســل و مالاریا، علت مرگ و میر محسوب می شود.
فهرست :
فهرست مطالب
عنوان صفحه
چکیده …………………………………………………………………………………… ١
مقدمه ……………………………………………………………………………………. ٢
فصل اول : کلیات
١ـ١ـ اهمیت پژوهش و هدف ……………………………………………………… ۴
١ـ٢ـ تعریف مسئله ………………………………………………………………… ١٢
١ـ٣ـ پیشینه تحقیق ………………………………………………………………… ١٣
١ـ۴ـ روش کار و تحقیق و فرضیات …………………………………………….. ١۴
١ـ۵ـ موانع و مشکلات موجود……………………………………………………. ١۶
١ـ۶ـ ساختار تحقیق ……………………………………………………………….. ١٧
فصل دوم : آمار تصادفات و عوامل مؤثر در تصادفات جاده ای
٢ـ١ـ وضعیت تصادفات جاده ای …………………………………………………. ١٩
٢ـ٢ـ میزان هزینه های ناشی از تصادفات جاده ای در ایران ………………….. ١٩
٢ـ٣ـ عوامل مؤثر در تصادفات جاده ای …………………………………………. ٢٠
٢ـ٣ـ١ـ کلیات …………………………………………………………………… ٢٠
٢ـ٣ـ٢ـ عامل انسانی ………………………………………………………….. ٢٢
٢ـ٣ـ٣ـ عامل مربوط به راه ……………………………………………………. ٢٢
٢ـ٣ـ۴ـ عامل مربوط به وسیله نقلیه …………………………………………. ٢۴
فصل سوم : پارامترهای اثرگذار در ایمنی پل و تونل
٣ـ١ـ مقدمه ………………………………………………………………………….. ٢۶
٣ـ٢ـ پل ……………………………………………………………………………… ٢٨
٣ـ٢ـ١ـ تاریخچه پلسازی ……………………………………………………… ٢٨
٣ـ٢ـ٢ـ تعاریف …………………………………………………………………. ٢٩
٣ـ٢ـ٣ـ تقسیم بندی سازه پل ………………………………………………….. ٣٠
٣ـ٢ـ۴ـ طبقه بندی پلها ………………………………………………………….. ٣١
٣ـ٢ـ۵ـ عوامل مؤثر در ایمنی پلها ……………………………………………. ٣٣
٣ـ٣ـ تونل …………………………………………………………………………… ٣۵
٣ـ٣ـ١ـ تاریخچه تونل سازی …………………………………………………. ٣۵
٣ـ٣ـ٢ـ تعاریف …………………………………………………………………. ٣۶
٣ـ٣ـ٣ـ عوامل مؤثر در ایمنی تونلها …………………………………………. ٣٧
٣ـ٣ـ٣ـ١ـ روشنایی …………………………………………………………. ٣٨
٣ـ٣ـ٣ـ٢ـ تهویه ……………………………………………………………… ۴۴
٣ـ٣ـ٣ـ٣ـ محدودیت نیمرخ عرضی ……………………………………….. ۴٧
فصل چهارم : بررسی شاخصهای ایمنی ، تحقیقات مربوط به ایمنــی ابنیـه فنـی و تعیین شکل مدل تحقیق
۴ـ١ـ مقدمه ………………………………………………………………………….. ۴٩
۴ـ٢ـ تاریخچه شاخصهای ایمنی راهها………………………………………….. ۵٠
۴ـ٣ـ روشهای سنجش ایمنی ……………………………………………………… ۵۶
۴ـ٣ـ١ـ روش تعداد تصادفات …………………………………………………. ۵۶
۴ـ٣ـ٢ـ روش نرخ تصادفات …………………………………………………… ۵۶
۴ـ٣ـ٣ـروش تعداد نرخ ………………………………………………………… ۵٧
۴ـ٣ـ۴ـ روش کیفیت نرخ ………………………………………………………. ۵٨
۴-٣-۵- روش وزارت راه ایالت جورجیا……………………………………. ۶٠
۴ـ۴ـ مدلهای ریاضی موجود در ایمنی ………………………………………….. ۶٢
۴ـ۵ـ تحقیقات انجام گرفته در خصوص ایمنی پل و تونل …………………….. ٨٠
۴ـ۵ـ١ـ ایمنی تونل در راهها…………………………………………………… ٨٠
۴ـ۵ـ٢ـ ایمنی پل در راهها……………………………………………………… ٩۶
۴ـ۶ـ شکل کلی مدل مورد تحقیق ………………………………………………… ١٠۶
فصل پنجم : ارائه مدل پیشنهادی مربوط به پل و تونل
۵ـ١ـ مقدمه ………………………………………………………………………….. ١٠٨
۵ـ٢ـ کلیات مدل ارائه شده ………………………………………………………… ١١٠
۵ـ٣ـ انتخاب متغیرهای مؤثر در مدل ……………………………………………. ١١١
۵ـ٣ـ١ـ متغیرهای مؤثر در مدل ایمنی مربوط به پل ……………………….. ١١١
۵ـ٣ـ٢ـ متغیرهای مؤثر در مدل ایمنی مربوط به تونل …………………….. ١١۶
۵ـ۴ـ حوزه مورد مطالعه و جمع آوری آمار و اطلاعات ……………………….. ١٢٠
۵ـ۴ـ١ـ انتخاب حوزه مورد مطالعه …………………………………………… ١٢٠
۵ـ۴ـ٢ـ جمع آوری آمار و اطلاعات در سازمانها …………………………… ١٢١
۵ـ۴ـ٣ـ جمع آوری آمار و اطلاعات از طریق برداشت میدانی …………….. ١٢٣
۵ـ۴ـ٣ـ١ـ برداشت اطلاعات و مشخصات متغیر پل ها………………….. ١٢٣
۵ـ۴ـ٣ـ٢ـ برداشت اطلاعات و مشخصات متغیر تونلها ………………… ١٢۶
۵ـ۵ـ چارچوب مدل ………………………………………………………………… ١٢٨
۵ـ۵ـ١ـ معرفی نرم افزار………………………………………………………… ١٢٨
۵ـ۵ـ٢ـ تحلیل و پردازش مدل …………………………………………………. ١٢٩
۵ـ۶ـ جزئیات مدل انتخاب شده …………………………………………………… ١٣٣
۵ـ۶ـ١ـ مدلسازی مربوط به پل …………………………………………………… ١٣٧
۵ـ۶ـ٢ـ مدلسازی مربوط به تونل ………………………………………………… ١۴٧
فصل ششم : نتیجه گیری و پیشنهادات
جمع بندی …………………………………………………………………………… ١۵٧
نتیجه گیری ………………………………………………………………………….. ١۶٠
توصیه های اجرایی ………………………………………………………………… ١۶٢
پیشنهادات برای تحقیق بیشتر……………………………………………………. ١۶٣
پیوست ها
منابع و ماخذ …………………………………………………………………………… ١٧۵
فهرست منابع فارسی ……………………………………………………………… ١٧۶
فهرست منابع لاتین ………………………………………………………………… ١٧٧
فهرست نام ها……………………………………………………………………….. ١٧٩
چکیده انگلیسی ……………………………………………………………………… ١٨١
این پروژه به عنوان کمک آموزشی و در راستای تکمیل مطالعات شما ، در وبسایت قرار گرفته است .
لطفا از این پروژه به عنوان پایان نامه و یا پروژه تخصصی استفاده ننمایید .
- فاقد لینک دانلود و فروش. این پروژه فقط جهت معرفی در سایت قرار گرفته است. [purchase_link id=”7556″ text=”اضافهکردن به سبدخرید” style=”button” color=”green”]