پروژه تاثیر افزودنی ها بر مشخصات فنی و مکانیکی مخلوط های بازیافت سرد
رشته : کارشناسی ارشد عمران – سازه
فرمت : PDF
چکیده :
این تحقیق به بررسی تاثیر افزودنی های متعارف بازیافت سرد از جمله افزودنی های شیمیایی ( سیمان ، آهک ، خاکستر بادی ) ، افزودنی های قیری ( امولسیون قیر ، کف قیر ) و افزودنی های ترکیبی ( امولسیون + سیمان ( و یا آهک ) ، کف قیر + سیمان ( و یا آهک ) ) بر مشخصات فنی ، مکانیکی و مقاومتی همچون تراکم، CBR، مدول برجهندگی، Mr، مقاومت فشاری تک محوری UCS، مقاومت کششی غیر مستقیم ITS، استقامت مارشال ، نسبت استقامت مارشال MSR، نسبت مقاومت کششی غیر مستقیم TSR، روانی ، تغییر شکل دایمی ، شیار افتادگی ، مدول الاستسیته مقاومت فشاری و کششی ، تنش های انحرافی و محدود کننده و … و همچنین آنالیز اقتصادی و اجرایی سه نوع افزودنی سیمان ، کف قیر ، کف قیر + سیمان و دیدگاه مهندسی ارزش VECP بر بازیافت و انتخاب افزودنی مناسب و کنکاش پروژه های مختلف اجرایی داخلی و خارجی در زمینه بازیافت سرد با انواع افزودنی ها می پردازد.
این مجموعه می تواند به عنوان پایه اولیه انتخاب افزودنی بر اساس مشخصات مقاومتی و فنی مطلوب ، ترافیک ، شرایط اقلیمی ، وضعیت اقتصادی و دیگر گزینه ها در طرح اختلاط و عملیات اجرایی مقصود مورد استفاده قرار گیرد.
فهرست :
چکیده……………………………………………………………………………………………………………………………. ۱ مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………. ۲
فصل اول : تعریف مساله
۱- ۱- تعریف کلی مساله ……………………………………………………………………………………………………. ۴
۱- ۲- نیاز به مطالعه در مورد مساله………………………………………………………………………………………… ۵
۱- ۳- اثرات مهم مطالعه بر مساله از نظر بهبود آن………………………………………………………………………… ۷
۱- ۴- فرضیات تحقیق ………………………………………………………………………………………………………… ۸
۱- ۵- اهداف تحقیق…………………………………………………………………………………………………………… ۹
۱- ۶- محدودیت ها و چارچوب پروژه ………………………………………………………………………………………… ۱۰
فصل دوم : کاوش در متون
۲- ۱- مقدمه و طبقه بندی………………………………………………………………………………………………….. ۱۲
۲- ۱- ۱- معرفی روشهای مختلف بازیافت روسازیهای آسفالتی……………………………………………………….. ۱۳
۲- ۱- ۲- ارزیابی قابلیت بازیافت مصالح موجود……………………………………………………………………………. ۱۵
۲- ۱- ۳- کاربرد مصالح خرده آسفالتی در بهسازی راهها………………………………………………………………… ۱۶
۲- ۱- ۴- تاریخچه اجرایی……………………………………………………………………………………………………… ۱۸
۲- ۱- ۵- شرایط انتخاب بازیافت جهت بهسازی روسازیهای آسفالتی………………………………………………….. ۲۲
۲- ۱- ۶- طبقه بندی روشهای نگهداری روسازیهای آسفالتی ………………………………………………………….. ۲۳
۲ ۱ ۷- اسلوب کلی انتخاب روش بازیافت و زمان انجام آن جهت بهسازی راهها ……………………………………… ۲۳
۲ ۱ ۸- ارزیابی وضعیت روسازی………………………………………………………………………………………………. ۲۶
۱ ۸-۱- تعیین وضعیت خرابی های سطح روسازی…………………………………………………………………………. ۲۷
۲ ۱ ۸-۲- ظرفیت باربری سازه ای روسازی…………………………………………………………………………………. ۲۸
۲ ۱ ۸-۳- ارزیابی و تحلیل ناهمواری سطح روسازی ……………………………………………………………………… ۳۰
۲- ۱- ۸-۴- اندازه گیری و تحلیل مقاومت لغزشی سطح روسازی……………………………………………………… ۳۱
۲- ۱- ۹- جایگاه کلی روشهای بازیافت آسفالت در بهسازی و نگهداری روسازی راهها………………………………. ۳۱
۲- ۲- بررسی مقالات………………………………………………………………………………………………………….. ۳۴
۲- ۲- ۱- تاثیر افزودنی های سیمان پرتلند و آهک بر خصوصیات مخلوط های بازیافتی سرد درجا با
امولسیون……………………………………………………………………………………………………………………… ۳۴
۲- ۲- ۲- خصوصیات برجهندگی مصالح سنگی روسازی آسفالتی بازیافتی با روکاری سیمانی …………………… ۳۶
۲- ۲- ۳- تاثیر مصالح سنگی سیمانی همراه سنگ آهک بر مدول برجهندگی ……………………………………….. ۳۸
۲- ۲- ۴- محاسبات برخی پارامترهای بتن آسفالتی مورد استفاده اساس تثبیت شده سیمانی …………………. ۳۸
۲- ۲- ۵- سنجش مقاومت فشاری محصور نشده،تراکم مصالح سنگیRAPتثبیت شده سیمانی…………………. ۳۹
۲- ۲- ۶- بررسی آزمایشات تکمیلی مصالح سنگی RAPتثبیتی سیمانی ……………………………………………. ۳۹
۲- ۲- ۷- استعمال خاکستر بادی بیش کربن سیمانی برای تثبیت مصالح روسازی بازیافت شده به عنوان
مصالح اساس روسازی ……………………………………………………………………………………………………. ۴۱
۲- ۲- ۸- تثبیت با کف قیر قطران؛تشریح بازبینی و عملکرد روسازی با مشارکت روش آزمایش روسازی
تسریع شده ………………………………………………………………………………………………………………… ۴۳
۲- ۲- ۹- توصیه های فنی برای بازیافت در محل لایه های اساس در کشور ژاپن………………………………….. ۴۵
۲- ۲- ۱۰- بازیافت سـرد آسفالت با کـف قــیر …………………………………………………………………………. ۴۶
۲- ۲- ۱۱- ارزیابی آزمایشگاهی طراحی مخلوطهای سرد بازیافتی با قیر امولسیونی در ایران …………………. ۴۷
۲ ۲ ۱۲- استفاده از کف قیر در اصلاح و تثبیت مصالح روسازی………………………………………………………. ۴۸
ز۲ ۱۳- استفاده از کف قیر بعنوان تثبیت کننده مصالح روسازی و مقایسه آن با مواد تثبیتی دیگر
همچون سیمان و امولسیون قیر ………………………………………………………………………………………… ۵۰
۲- ۲- ۱۴- بررسی اثر میزان مصرف RAPبر درجه عملکردی قیر در روش طرح سوپرپیو …………………………… ۵۲
۲- ۲- ۱۵- بازیافت سـرد با استفـاده از امـولسیون قیر و سیمـان ……………………………………………………. ۵۳
۲- ۲- ۱۶- بررسی آزمایشگاهی مشخصات مقاومتی آسفالت بازیافتی تثبیت شده با ترکیب امولسیون-
سیمان …………………………………………………………………………………………………………………….. ۵۵
۲- ۲- ۱۷- بهسازی محور شاهرود- سبزوار با استفاده از بازیافت سرد ……………………………………………. ۵۶
۲- ۲- ۱۸- مقایسه فنی و اقتصادی استفاده از گزینه بازیافت آسفالت سرد درجا با استفاده از کف قیر، سیمان ، کف قیر و سیمان در ایران……………………………………………………………………………………………………………… ۵۸
– ۲- ۱۹- مصرف مجدد رویه های آسفالتی ………………………………………………………………………………. ۵۹
۲- ۲- ۲۰- پیشنهاد تغییر طرح از طریق مهندسی ارزش در سرویس و نگهداری راه با تکیه بر بازیافت
سرد آسفالت ………………………………………………………………………………………………………………… ۶۱
۲- ۳- بررسی تزها و پروژه ها و سمینارها……………………………………………………………………………….. ۶۴
۲- ۳- ۱- طراحی مخلوط های آسفالتی با استفاده از فناوری کف قیر………………………………………………… ۶۴
۲- ۳- ۲- بررسی بازیـافـت روسازی راه هـا به روش سـرد و گـرم …………………………………………………….. ۶۷
۲- ۳- ۳- کاربرد بازیافت سرد در روسازی راه و فرودگاه………………………………………………………………….. ۶۹
۲- ۳- ۳-۱- تاریخچه توسعه بازیافت………………………………………………………………………………………. ۷۰
۲- ۳- ۳-۲- انواع روشهای بازیافت سرد ………………………………………………………………………………….. ۷۱
۲- ۳- ۳-۳- پارامترهای انتخاب روش بازیافت ……………………………………………………………………………. ۷۲
۲- ۴- بررسی کتاب ها ……………………………………………………………………………………………………. ۷۵
۲ ۴ ۱- بازیافت سرد ؛ بازسازی – بهسازی جاده ها و باندهای فرودگاه ……………………………………………. ۷۵
۲ ۴ ۲- روسازی راه ………………………………………………………………………………………………………… ۷۷
۴ ۲-۱- تثبیت خاک و مصالح شنی با آهک………………………………………………………………………………… ۷۸
۲ ۴ ۲-۲- تثبیت خاک با سیمان ……………………………………………………………………………………………. ۷۹
۲ ۴ ۲-۳- تثبیت خاک با قیر………………………………………………………………………………………………….. ۸۰
فصل سوم : روش تحقیق
۳- ۱- روش بکار گرفته شده………………………………………………………………………………………………… ۸۲
۳- ۲- دستورالعمل جمع آوری اطلاعات……………………………………………………………………………………. ۸۲
۳- ۳- ارایه مباحث ضروری علمی………………………………………………………………………………………….. ۸۳
۳- ۳- ۱- روسازی راه ……………………………………………………………………………………………………….. ۸۳
۳- ۳- ۱-۱- خرابی روسازی…………………………………………………………………………………………………. ۸۳
۳- ۳- ۱-۲- نگهداری و بهسازی روسازی………………………………………………………………………………….. ۸۵
۳- ۳- ۱-۳- گزینه های بهسازی……………………………………………………………………………………………. ۸۶
۳- ۳- ۱-۳-۱- بهسازی سطحی……………………………………………………………………………………………. ۸۷
۳- ۳- ۱-۳-۲- بهسازی سازه ای……………………………………………………………………………………………. ۸۸
۳- ۳- ۲- بازیافت سرد ……………………………………………………………………………………………………….. ۸۹
۳- ۳- ۲-۱- پروسه بازیافت سرد …………………………………………………………………………………………….. ۸۹
۳- ۳- ۲-۲- مزایای بازیافت سرد…………………………………………………………………………………………….. ۹۳
۳- ۳- ۲-۳- کاربرد روش بازیافت سرد …………………………………………………………………………………….. ۹۴
۳- ۳- ۳- تحلیل بازیافت سرد روسازی های آسفالتی ………………………………………………………………….. ۹۵
۳- ۳- ۳-۱- آسفالت مخلوط بازیافت سرد ………………………………………………………………………………… ۹۶
۳- ۳- ۳-۱-۱- تولید مخلوط در کارخانه ……………………………………………………………………………………. ۹۶
۳-۱-۲- آسفالت بازیافت سرد درجا ………………………………………………………………………………………. ۹۷
۳-۱-۲- الف- افزودنیهای روش بازیافت سرد درجا………………………………………………………………………… ۹۷
۳-۱-۲- الف-۱- افزودنیهای شیمیایی……………………………………………………………………………………… ۹۷
۳-۱-۲- الف-۲- افزودنیهای قیری…………………………………………………………………………………………… ۹۸
۳-۱-۲- الف-۳- افزودنیهای ترکیبی………………………………………………………………………………………… ۹۸
۳-۱-۲- الف-۴- مصالح سنگی جدید ………………………………………………………………………………………. ۹۸
۳- ۳- ۳-۱-۲- الف-۵- آب…………………………………………………………………………………………………….. ۹۹
۳- ۳- ۴- مرور اجمالی بر روشها و ماشین آلات مورد استفاده در بازیافت…………………………………………….. ۹۹
۳- ۳- ۴-۱- روش های بازیافت …………………………………………………………………………………………….. ۹۹
۳- ۳- ۴-۱-۱- بازیابی آسفالت در کارخانه ……………………………………………………………………………….. ۹۹
۳- ۳- ۴-۱-۲- بازیابی آسفالت در محل…………………………………………………………………………………… ۱۰۰
۳- ۳- ۴-۲- تکنولوژی و ماشین آلات………………………………………………………………………………………. ۱۰۰
۳- ۳- ۴-۲-۱- پخش و کوبیدن …………………………………………………………………………………………….. ۱۰۰
۳- ۳- ۴-۲-۲- قیرپاشی……………………………………………………………………………………………………. ۱۰۲
۳- ۳- ۴-۲-۳- روکش آسفالتی……………………………………………………………………………………………. ۱۰۲
۳- ۳- ۴-۳- انواع ماشین آلات مورد استفاده برای اجرای بازیافت سرد درجا……………………………………….. ۱۰۳
۵- تقسیم بندی بازیافت سرد توسط موسسه بازیافت راههای امریکا………………………………………………. ۱۱۰
۵-۱- بازیافت سرد کم عمق……………………………………………………………………………………………….. ۱۱۰
۵-۱-۱- بازیافت به روش CIR…….ر……………………………………………………………………………………….. ۱۱۰
۵-۱-۲- بازیافت به روش CCPR………ر…………………………………………………………………………………… ۱۱۲
۵-۲- بازیافت سرد عمیق FDR………ر……………………………………………………………………………………. ۱۱۲
۳- ۳- ۵-۲-۱- فرایند بازیافت سرد عمیق ………………………………………………………………………………… ۱۱۳
۳- ۳- ۵-۳- ارزیابی پیش از پروژه FDR………..ر………………………………………………………………………… ۱۱۳
۳- ۳- ۵-۳-۱- طراحی و انتخاب افزودنی ………………………………………………………………………………… ۱۱۴
۳- ۳- ۵-۳-۱- الف- راهنمای انتخاب افزودنی……………………………………………………………………………. ۱۱۵
۳- ۳- ۶- مخلوط های کف قیری آسفالتی………………………………………………………………………………. ۱۱۶
۳- ۳- ۶-۱- مقدمه …………………………………………………………………………………………………………. ۱۱۶
۳- ۳- ۶-۲- مزایا و معایب استفاده از آسفالت کف قیری …………………………………………………………….. ۱۱۶
۳- ۳- ۶-۳- خصوصیات آسفالت کف قیری ……………………………………………………………………………….. ۱۱۸
۳- ۳- ۶-۴- مکانیزم تولید کف قیر………………………………………………………………………………………… ۱۱۸
۳- ۳- ۶-۵- مشکلات استفاده از کف قیر………………………………………………………………………………… ۱۱۹
۳- ۳- ۶-۶- بررسی آزمایشگاهی اجزای مخلوط کف قیری……………………………………………………………. ۱۱۹
۳- ۳- ۶-۷- معیارهای طراحی……………………………………………………………………………………………… ۱۲۱
۳- ۳- ۶-۷- ۱- انتخاب سنگدانه ها………………………………………………………………………………………… ۱۲۱
۳- ۳- ۶-۷- ۱- الف- دانه بندی مصالح…………………………………………………………………………………….. ۱۲۲
۳- ۳- ۶-۷- ۱- ب- اسکلت بندی مصالح …………………………………………………………………………………. ۱۲۲
۳- ۳- ۶-۷- ۱- ج- فیلرها و پلاستیسیته …………………………………………………………………………………. ۱۲۳
۶-۷- ۱- ج-۱- سیمان ……………………………………………………………………………………………………… ۱۲۴
۶-۷- ۱- ج-۲- آهک………………………………………………………………………………………………………….. ۱۲۵
۶-۷- ۲- کیفیت آب…………………………………………………………………………………………………………. ۱۲۵
۶-۷- ۳- دمای سنگدانه ها……………………………………………………………………………………………….. ۱۲۵
۶-۷- ۴- قیر…………………………………………………………………………………………………………………. ۱۲۶
۶-۷- ۴- الف- کف قیر و پیامدهای آن …………………………………………………………………………………….. ۱۲۷
۳- ۳- ۶-۷- ۴- ب- مشخصات فیزیکی کف قیر ………………………………………………………………………….. ۱۲۸
۳- ۳- ۶-۷- ۴- ب-۱- مصرف انرژی ………………………………………………………………………………………… ۱۲۸
۳- ۳- ۶-۷- ۴- ب-۲- حباب کف قیر…………………………………………………………………………………………. ۱۲۸
۳- ۳- ۶-۷- ۴- ب-۳- از بین رفتن کف قیر…………………………………………………………………………………. ۱۲۸
۳- ۳- ۶-۷- ۴- ب-۴- معرفی شاخص کف برای اندازه گیری خواص کف قیر …………………………………………. ۱۲۹
۳- ۳- ۶-۷- ۴- ج- افزودنی های آب کف قیر ……………………………………………………………………………… ۱۳۱
۳- ۳- ۶-۷- ۴- د- تاثیر نوع قیر و ترکیبات آن ……………………………………………………………………………… ۱۳۱
۳- ۳- ۶-۷- ۵- درصد رطوبت سنگدانه ها…………………………………………………………………………………… ۱۳۳
۳- ۳- ۶-۷- ۵- الف- رطوبت ترکیب …………………………………………………………………………………………… ۱۳۳
۳- ۳- ۶-۷- ۵- ب- رطوبت کارایی ……………………………………………………………………………………………… ۱۳۴
۳- ۳- ۶-۷- ۵- ج- رطوبت تراکم………………………………………………………………………………………………… ۱۳۴
۳- ۳- ۶-۷- ۶- تراکم…………………………………………………………………………………………………………….. ۱۳۵
۳- ۳- ۶-۷- ۷- عمل آوری ………………………………………………………………………………………………………. ۱۳۶
۳- ۳- ۶-۷- ۸- حساسیت رطوبتی…………………………………………………………………………………………….. ۱۳۶
۳- ۳- ۶-۷- ۹- روکش مناسب …………………………………………………………………………………………………. ۱۳۷
۳- ۳- ۶-۸- اشاره ای به آزمایش های طرح اختلاط ………………………………………………………………………… ۱۳۸
۶-۸- ۱- آزمایشات مکانیکی ………………………………………………………………………………………………….. ۱۳۸
۶-۸- ۱- الف- مقاومت فشاری تک محوری (UCS)..ر………………………………………………………………………… ۱۳۹
۶-۸- ۱- ب- مقاومت کششی غیر مستقیم (ITS)…ر…………………………………………………………………….. ۱۴۰
۶-۸- ۱- ج- مدول مقاومتی (ITT)….ر……………………………………………………………………………………… ۱۴۰
۶-۸- ۱- د- دسته بندی مخلوطهای کف قیر با استفاده از آزمایشات UCSوITS.ر………………………………………. ۱۴۱
۶-۹- انتخاب مصالح……………………………………………………………………………………………………………. ۱۴۳
۳- ۳- ۶-۹- ۱- مشخصات مصالح مصرفی برای تهیه مخلوط آسفالت کف قیر …………………………………………. ۱۴۳
۳- ۳- ۶-۹- ۱- الف- جنس مصالح ………………………………………………………………………………………….. ۱۴۳
۳- ۳- ۶-۹- ۱- ب- تعیین درصد رطوبت طبیعی مصالح …………………………………………………………………… ۱۴۳
۳- ۳- ۶-۹- ۱- ج- آزمایش دانه بندی……………………………………………………………………………………….. ۱۴۴
۳- ۳- ۶-۹- ۱- د- آزمایش حداکثر وزن مخصوص خشک و رطوبت بهینه ………………………………………………. ۱۴۵
۳- ۳- ۶-۹- ۱- ه- آزمایش تعیین حدود اتربرگ……………………………………………………………………………. ۱۴۵
۳- ۳- ۶-۹- ۱- و- آزمایش ارزش ماسه ای……………………………………………………………………………….. ۱۴۵
۳- ۳- ۶-۹- ۲- انتخاب قیر………………………………………………………………………………………………….. ۱۴۶
۳- ۳- ۶-۹- ۳- انتخاب فیلرهای فعال …………………………………………………………………………………….. ۱۴۶
۳- ۳- ۶-۱۰- انتخاب سیستم تولید کف قیر و بررسی خصوصیات کف قیر……………………………………………. ۱۴۶
۳- ۳- ۶-۱۰-۱- دستگاه آزمایشگاهی تولید کف قیر (WLB10)….ر…………………………………..……………… ۱۴۶
۳- ۳- ۶-۱۰-۲- بررسی خصوصیات کف قیر با استفاده از دستگاه WLB10…..ر………………………………………. ۱۴۸
۳- ۳- ۶-۱۰-۲-الف- کالیبره دستگاه آزمایشگاهی WLB10…………ر………………………………………………….. ۱۴۸
۳- ۳- ۶-۱۰-۲-ب- بدست آوردن مشخصات اصلی کف قیر………………………………………………………………. ۱۴۸
۳- ۳- ۶-۱۰-۲-ب- ۱- مقادیر بهینه حاصل از آزمایش کف قیر……………………………………………………………. ۱۴۹
۳- ۳- ۶-۱۱- نحوه اختلاط مصالح ………………………………………………………………………………………….. ۱۴۹
۶-۱۲- تعیین طرح بهینه……………………………………………………………………………………………………. ۱۵۱
۶-۱۲-۱- آزمایشات مکانیکی …………………………………………………………………………………………….. ۱۵۱
۶-۱۲-۱- الف- آزمایش مقاومت کششی غیر مستقیم ITS ………….ر……………………………………………. ۱۵۱
۶-۱۲-۱-ب- آزمایش مارشال …………………………………………………………………………………………….. ۱۵۳
فصل چهارم : جمع آوری اطلاعات
۴- ۱- مقدمه………………………………………………………………………………………………………………. ۱۵۶
۴- ۲- موضوعات مورد نظر در باب انواع روشهای تثبیت ……………………………………………………………… ۱۵۹
۴- ۲- ۱- طبقه بندی انواع تثبیت ……………………………………………………………………………………….. ۱۵۹
۴- ۲- ۱-۱- طبقه بندی سازه ای تثبیت ………………………………………………………………………………… ۱۵۹
۴- ۲- ۱-۲- عاملهای تثبیت کننده ………………………………………………………………………………………. ۱۶۰
۴- ۲- ۲- عوامل موثر در انتخاب صحیح ماده تثبیت کننده …………………………………………………………….. ۱۶۲
۴- ۲- ۲-۱- نوع خاک ………………………………………………………………………………………………………. ۱۶۲
۴- ۲- ۲-۲- نقش آب و هوا ……………………………………………………………………………………………….. ۱۶۲
۴- ۲- ۲-۳- نمونه گیری و آزمایش ………………………………………………………………………………………. ۱۶۳
۴- ۲- ۲-۴- انتخاب نهایی ………………………………………………………………………………………………… ۱۶۳
۴- ۲- ۳- ملاحظات طراحی ……………………………………………………………………………………………… ۱۶۳
۴- ۲- ۳-۱- طرح اختلاط مصالح ………………………………………………………………………………………….. ۱۶۳
۴- ۲- ۳-۲- طراحی سازه ای …………………………………………………………………………………………… ۱۶۴
۴- ۲- ۳-۲-۱- مصالح ناپیوسته ………………………………………………………………………………………….. ۱۶۵
۴- ۲- ۳-۲-۲- مصالح پیوسته ……………………………………………………………………………………………. ۱۶۵
۴- ۲- ۳-۳- ارزیابی روسازی های موجود جهت بازیافت ……………………………………………………………… ۱۶۷
۴- ۲- ۳-۴- ترافیک طراحی ………………………………………………………………………………………………. ۱۶۸
۲ ۴- ملاحظات ساخت ………………………………………………………………………………………………….. ۱۶۸
۲ ۴-۱- تجهیزات تثبیت …………………………………………………………………………………………………… ۱۶۸
۲ ۴-۲- تجهیزات تراکم …………………………………………………………………………………………………… ۱۶۸
۲ ۴-۳- طرز کار و عملکرد ……………………………………………………………………………………………….. ۱۶۹
۳ اطلاعات لازم برای هر سوال از سوالات موضوع تحقیق ………………………………………………………….. ۱۷۰
۳ ۱- تثبیت با سیمان ……………………………………………………………………………………………………. ۱۷۰
۴- ۳- ۱-۱- کلیات ………………………………………………………………………………………………………… ۱۷۰
۴- ۳- ۱-۲- ترک خوردگی مصالح تثبیت شده با سیمان ……………………………………………………………. ۱۷۰
۴- ۳- ۱-۲-۱- ترکهایی که ناشی از بارگذاری ترافیکی نیستند ………………………………………………….. ۱۷۰
۴- ۳- ۱-۲-۲- ترکهای بوجود آمده بر اثر ترافیک ……………………………………………………………………….. ۱۷۲
۴- ۳- ۱-۳- کار با سیمان ……………………………………………………………………………………………….. ۱۷۲
۴- ۳- ۱-۴- شروع عبور ترافیک …………………………………………………………………………………………… ۱۷۶
۴- ۳- ۱-۵- معیارهای لایه های تثبیت شده با سیمان ……………………………………………………………….. ۱۷۶
۴- ۳- ۲- تثبیت با آهک ……………………………………………………………………………………………………… ۱۷۷
۴- ۳- ۲-۱- کلیات …………………………………………………………………………………………………………… ۱۷۷
۴- ۳- ۲-۲- انواع آهک ………………………………………………………………………………………………………. ۱۷۸
۴- ۳- ۲-۳- واکنش ها………………………………………………………………………………………………………. ۱۷۸
۴- ۳- ۲-۴- خواص رسهای تثبیت شده با آهک ………………………………………………………………………….. ۱۸۰
۴- ۳- ۲-۵- ملاحظات طراحی تثبیت ……………………………………………………………………………………… ۱۸۱
۴- ۳- ۲-۵-۱- شرایط مناسب برای تثبیت با آهک ……………………………………………………………………… ۱۸۱
۴- ۳- ۲-۵-۲- ارزیابی و استفاده از مصالح تثبیت شده با آهک ……………………………………………………… ۱۸۳
۴- ۳- ۲-۵-۳- انتخاب نوع آهک …………………………………………………………………………………………… ۱۸۴
۳ ۲-۶- ملاحظات ساخت …………………………………………………………………………………………………. ۱۸۴
۳ ۳- تثبیت با قیر……………………………………………………………………………………………………………. ۱۸۵
۳ ۳-۱- کلیات ………………………………………………………………………………………………………………… ۱۸۵
۳ ۳-۲- انواع قیر مورد استفاده در تثبیت …ر……………………………………………………………………………… ۱۸۵
۳ ۳-۳- تثبیت با استفاده از قیر داغ ………………………………………………………………………………………. ۱۸۶
۳ ۴- تثبیت با کف قیر ………………………………………………………………………………………………………. ۱۸۷
۴- ۳- ۴-۱- کلیات …………………………………………………………………………………………………………….. ۱۸۷
۴- ۳- ۴-۲- خصوصیات کف قیر ……………………………………………………………………………………………….. ۱۸۹
۴- ۳- ۴-۲-۱- مشخصات کف …………………………………………………………………………………………………. ۱۸۹
۴- ۳- ۴-۲-۲- درجه و جریان پذیری قیر ………………………………………………………………………………………. ۱۹۱
۴- ۳- ۴-۲-۳- پخش شدگی قیر ………………………………………………………………………………………………. ۱۹۱
۴- ۳- ۵- تثبیت با استفاده از قیر های محلول …………………………………………………………………………….. ۱۹۲
۴- ۳- ۶- تثبیت با استفاده از امولسیون قیر …………………………………………………………………………………. ۱۹۲
۴- ۳- ۶-۱- انواع امولسیونها …………………………………………………………………………………………………… ۱۹۲
۴- ۳- ۶-۲- شرایط اختلاط ………………………………………………………………………………………………………. ۱۹۳
۴- ۳- ۶-۳- افزودنی ها…………………………………………………………………………………………………………… ۱۹۴
۴- ۳- ۶-۴- مصالح …………………………………………………………………………………………………………………. ۱۹۵
۴- ۳- ۶-۵- طرح اختلاط ………………………………………………………………………………………………………….. ۱۹۶
۴- ۳- ۶-۵- ۱- کلیات………………………………………………………………………………………………………………. ۱۹۶
۴- ۳- ۶-۵- ۲- طبقه بندی مصالح ……………………………………………………………………………………………… ۱۹۶
۴- ۳- ۶-۵- ۳- درصد قیر نهایی با قیمانده …………………………………………………………………………………… ۱۹۶
۴- ۳- ۶-۵- ۴- ضوابط طرح و آزمایش …………………………………………………………………………………………… ۱۹۷
۳ ۶-۶- عوامل موثر ساخت در طراحی ……………………………………………………………………………………….. ۱۹۷
۳ ۶-۶- ۱- مقادیر مقاومت ………………………………………………………………………………………………………. ۱۹۸
۶-۶- ۲- رابطه تنش ـ کرنش …………………………………………………………………………………………………… ۱۹۹
۳ ۶-۶- ۳- شاخص خستگی ……………………………………………………………………………………………………. ۲۰۰
۴ تاثیر تثبیت کننده ها بر بازیافت سرد ………………………………………………………………………………………… ۲۰۲
۴ ۱- بازیافت سرد با استفاده از سیمان ………………………………………………………………………………………. ۲۰۲
۴- ۴- ۱-۱- مقدمه………………………………………………………………………………………………………………… ۲۰۲
۴- ۴- ۱-۲- روش اجرای بازیافت سرد درجا به وسیله سیمان ………………………………………………………………. ۲۰۲
۴- ۴- ۱-۲-۱- پخش سیمان …………………………………………………………………………………………………….. ۲۰۳
۴- ۴- ۱-۲-۲- تراشیدن و مخلوط کردن ………………………………………………………………………………………… ۲۰۵
۴- ۴- ۱-۲-۳- پخش مخلوط ……………………………………………………………………………………………………… ۲۰۵
۴- ۴- ۱-۲-۴- تراکم ……………………………………………………………………………………………………………… ۲۰۶
۴- ۴- ۱-۳- خصوصیات برجهندگی بازیافت سیمانی ………………………………………………………………………… ۲۰۶
۴- ۴- ۱-۳-۱- خصوصیات اساسی ……………………………………………………………………………………………. ۲۰۶
۴- ۴- ۱-۳-۲- آزمایش های مدول برجهندگی ………………………………………………………………………………. ۲۰۸
۴- ۴- ۲- بازیافت سرد با استفاده از خاکستر بادی ……………………………………………………………………….. ۲۰۹
۴- ۴- ۲-۱- کاربرد خاکستر بادی بیش کربن سیمانی برای تثبیت مصالح روسازی بازیافت شده به عنوان
مصالح اساس ……………………………………………………………………………………………………………….. ۲۰۹
– ۴- ۲-۱-۱- مقدمه ………………………………………………………………………………………………………….. ۲۰۹
۴- ۴- ۲-۱-۲- مصالح ………………………………………………………………………………………………………….. ۲۱۰
۴- ۴- ۲-۱-۲- الف ـ مصالح روسازی بازیافتی ……………………………………………………………………………… ۲۱۰
۴- ۴- ۲-۱-۲- ب ـ خاکستر بادی بیش کربن سیمانی ……………………………………………………………………. ۲۱۱
۲-۱-۳- روش های آزمایشگاهی …………………………………………………………………………………………… ۲۱۲
۲-۱-۳ الف ـ خصوصیات فیزیکی خاکستر بادی ……………………………………………………………………………. ۲۱۲
۲-۱-۳ ب ـ نسبت باربری کالیفرنیا ………………………………………………………………………………………….. ۲۱۲
۲-۱-۳ ج ـ مدول برجهندگی …………………………………………………………………………………………………. ۲۱۳
۲-۱-۳- د ـ مقاومت فشاری محدود نشده ( تک محوری )……………………………………………………………….. ۲۱۳
۲-۱-۳- هـ ـ دوام ذوب ـ انجماد ……………………………………………………………………………………………… ۲۱۴
۴- ۴- ۳- بازیافت سرد با استفاده از امولسیون قیر ( قیرآبه ) …………………………………………………………… ۲۱۵
۴- ۴- ۳-۱- مقدمه ……………………………………………………………………………………………………………. ۲۱۵
۴- ۴- ۳-۲- روش اجرا ……………………………………………………………………………………………………….. ۲۱۶
۴- ۴- ۳-۳- ارزیابی آزمایشگاهی طراحی مخلوط های سرد بازیافتی امولسیونی در ایران ………………………….۲۱۶
۴- ۴- ۳-۳-۱- روشهای طراحی مخلوط های سرد بازیافتی با قیر امولسیونی ………………………………………. ۲۱۷
۴- ۴- ۳-۳-۱- الف ـ روش مارشال اصلاح شده …………………………………………………………………………… ۲۱۷
۴- ۴- ۳-۳-۱- ب ـ روش مجمع احیا و بازیافت آسفالت ( ARRA ).ر………………………………………………………. ۲۱۷
۴- ۴- ۳-۳-۲- تحقیقات آزمایشگاهی ……………………………………………………………………………………….. ۲۱۸
۴- ۴- ۳-۳-۲- الف ـ تعیین درصد قیر آسفالت تراشیده شده……………………………………………………………… ۲۱۸
۴- ۴- ۳-۳-۲- ب ـ ارزیابی روش طراحی مخلوط سرد بازیافتی با قیر امولسیون ……………………………………. ۲۱۸
۴- ۴- ۳-۳-۲- ب -۱- دانه بندی مصالح سنگی ………………………………………………………………………….. ۲۱۸
۴- ۴- ۳-۳-۲- ب – ۲- درصد رطوبت کل ………………………………………………………………………………….. ۲۲۰
۴- ۴- ۳-۳-۲- ب -۳- نحوه تراکم نمونه ها ………………………………………………………………………………… ۲۲۱
۴- ۴- ۳-۳-۲- ج- روش تعیین وزن مخصوص ……………………………………………………………………………… ۲۲۲
۴- ۴- ۴- بازیافت سرد با استفاده از کف قیر …………………………………………………………………………….. ۲۲۳
۴- ۴- ۴-۱- مقدمه ………………………………………………………………………………………………………….. ۲۲۳
۴-۲- خصوصیات کف قیر …………………………………………………………………………………………………… ۲۲۴
۴-۳- اختلا مصالح و کف قیر ……………………………………………………………………………………………… ۲۲۵
۴-۴- استفاده از کف قیر در راهسازی ………………………………………………………………………………… ۲۲۶
۴-۵- نحوه ساخت کف قیر در ماشین های بازیافت ………………………………………………………………….. ۲۲۸
۴-۶- روش اجرا ……………………………………………………………………………………………………………. ۲۲۸
۵- بازیافت سرد با استفاده از تثبیت کف قیر قطران ………………………………………………………………….. ۲۳۰
۴- ۴- ۵-۱- مقدمه ………………………………………………………………………………………………………… ۲۳۰
۴- ۴- ۵-۲- بازبینی فناوری کف قیر قطران ……………………………………………………………………………… ۲۳۲
۴- ۴- ۵-۲-۱- روند کف سازی ……………………………………………………………………………………………. ۲۳۲
۴- ۴- ۵-۲-۲- بهینه سازی پارامترهای کف سازی …………………………………………………………………….. ۲۳۲
۴- ۴- ۵-۳- روش طرح اختلاط …………………………………………………………………………………………… ۲۳۴
۴- ۴- ۵-۴- مشخصات مهندسی مخلوط های کف قیری قطران ……………………………………………………. ۲۳۵
۴- ۴- ۵-۵- بازبینی بحرانی ملاحظات ایمنی …………………………………………………………………………. ۲۳۹
۴- ۴- ۵-۵-۱- تولید قطران ……………………………………………………………………………………………….. ۲۳۹
۴- ۴- ۵-۵-۱- الف قطران کک کوره ای ………………………………………………………………………………….. ۲۳۹
۴- ۴- ۵-۵-۱- ب- قطران گازی …………………………………………………………………………………………… ۲۴۰
۴- ۴- ۵-۵-۲- خصوصیات سرطان زایی قطران …………………………………………………………………………. ۲۴۰
۴- ۴- ۵-۵-۳- محدودیت های وضع شده بر PAH ها در اروپا ………………………………………………………….. ۲۴۱
۴- ۴- ۵-۵-۴- مخاطرات سلامتی عطف به تولید کف قیر قطران ……………………………………………………… ۲۴۲
۴- ۴- ۵-۶- ساختمان مقطع آزمایشی کف قیر قطران ………………………………………………………………… ۲۴۲
۴- ۴- ۵-۶- ۱- تولید انباشته …………………………………………………………………………………………….. ۲۴۳
۴- ۴- ۵-۶- ۲- ساخت متمرکز آزمایشگاهی ………………………………………………………………………….. ۲۴۳
۵-۷- آزمایش عملکردی ( اجرایی ) مقطع آزمون کف قیر قطران …………………………………………………… ۲۴۴
۵-۷-۱ تحقیق پیرامون تراکم چرخان مصالح اساس سنگی …………………………………………………………. ۲۴۴
۵-۷-۲ بررسی گودال آزمایشی و مغزه گیری ………………………………………………………………………… ۲۴۶
۵-۷-۳ آزمایش افت و خیز ضربه ای …………………………………………………………………………………….. ۲۴۶
۶- بازیافت سرد با استفاده از امولسیون قیر و سیمان ( و آهک ) ………………………………………………….. ۲۴۷
۶-۱- مقدمه ………………………………………………………………………………………………………………. ۲۴۷
۴- ۴- ۶-۲- روش اجرا ……………………………………………………………………………………………………. ۲۴۸
۴- ۴- ۶-۳- تاثیر سیمان پرتلند و آهک بر مخلوط های بازیافت سرد امولسیون قیری …………………………….. ۲۴۸
۴- ۴- ۶-۳- ۱- طرح اختلاط ……………………………………………………………………………………………….. ۲۴۹
۴- ۴- ۶-۴- بررسی آزمایشگاهی مشخصات مقاومتی آسفالت بازیافتی تثبیت شده با ترکیب امولسیون ـ
سیمان ……………………………………………………………………………………………………………………….. ۲۵۲
۴- ۴- ۶-۴- ۱- آزمایشات انجام شده و طرح اختلاط مصالح ……………………………………………………………… ۲۵۲
۴- ۴- ۶-۴- ۲- ساخت ، عمل آوری و آزمایش نمونه ها …………………………………………………………………. ۲۵۴
۴- ۴- ۶-۵- بازیافت سرد با امولسیون قیر و سیمان ، سیمان طبق توصیه های فنی بازیافت درجا لایه
های اساس ژاپن …………………………………………………………………………………………………………… ۲۵۵
۴- ۴- ۶-۵- ۱- دستورالعمل های فنی در کشور ژاپن …………………………………………………………………… ۲۵۶
۴- ۴- ۷- بازیافت سرد با استفاده از کف قیر و سیمان ( و آهک ) …………………………………………………….. ۲۵۶
۴- ۴- ۷-۱- پارامترهای بازیافت سرد آسفالت با کف قیر و سیمان معین ( مطالعه موردی محور شمال
شرقی ـ کمربندی بجنورد ) ………………………………………………………………………………………………. ۲۵۷
۴- ۴- ۷-۱-۱- مشخصات پروژه ………………………………………………………………………………………………. ۲۵۷
۴- ۴- ۷-۱-۲- تهیه طرح اختلاط بازیافت ……………………………………………………………………………………. ۲۵۸
۴- ۴- ۷-۱-۲- الف – دانه بندی ……………………………………………………………………………………………… ۲۵۹
۷-۱-۲- ب- معیار مقاومت ………………………………………………………………………………………………….. ۲۶۰
۷-۱-۲- ب- ۱- تهیه و آماده سازی نمونه ها ……………………………………………………………………………… ۲۶۰
۷-۱-۲- ب-۲- انتخاب درصد بهینه کف قیر ………………………………………………………………………………. ۲۶۰
۷-۲- بازیافت سرد با کف قیر و سیمان جهت بهسازی محور شاهرود ـ سبزوار ………………………………….. ۲۶۲
۷-۲-۱- مقدمه ……………………………………………………………………………………………………………. ۲۶۲
۷-۲-۲- بررسی وضعیت موجود …………………………………………………………………………………………. ۲۶۲
۴- ۴- ۷-۲-۳- بررسی وضعیت لایه های روسازی ……………………………………………………………………….. ۲۶۳
۴- ۴- ۷-۲-۳- الف – لایه اساس ……………………………………………………………………………………………. ۲۶۳
۴- ۴- ۷-۲-۳- ب- لایه زیر اساس …………………………………………………………………………………………….. ۲۶۴
۴- ۴- ۷-۲-۴- انتخاب روش بهسازی ………………………………………………………………………………………… ۲۶۴
۴- ۴- ۷-۲-۴- الف- بخش اول مسیر ………………………………………………………………………………………… ۲۶۵
۴- ۴- ۷-۲-۴- ب- بخش دوم مسیر …………………………………………………………………………………………. ۲۶۵
۴- ۴- ۷-۲-۴- ج- شانه راه …………………………………………………………………………………………………… ۲۶۵
۴- ۴- ۷-۳- مقایسه فنی و اقتصادی استفاده از گزینه بازیافت آسفالت سرد درجا با کف قیر و سیمان ، کف قیر ، سیمان در ایران ……………………………………………………………………………………………………………………………….. ۲۶۶
۴- ۴- ۷-۳-۱- معرفی مخلوط های مختلف بازیافتی به روش سرد درجا ……………………………………………… ۲۶۶
۴- ۴- ۷-۳-۱- الف- افزودنی های سیمانی ……………………………………………………………………………… ۲۶۶
۴- ۴- ۷-۳-۱- ب- بازیافت با استفاده از کف قیر یا کف قیر + سیمان …………………………………………………. ۲۶۷
۴- ۴- ۷-۳-۲- تاثیر مواد افزودنی متفاوت در تعیین ضخامت لایه بازیافتی (ارزیابی فنی ) …………………………. ۲۶۷
۴- ۴- ۷-۴- مطالعه موردی احداث جاده اصلی دوغارون ـ هرات با بازیافت کف قیر و سیمان ……………………… ۲۷۰
۴- ۴- ۷-۴-۱- مقدمه ………………………………………………………………………………………………………. ۲۷۰
۴- ۴- ۷-۴-۲- طراحی سازه ای ………………………………………………………………………………………… ۲۷۱
۷-۴-۳- روش طراحی …………………………………………………………………………………………………….. ۲۷۳
۷-۴-۳ الف ـ پارامترهای طراحی ………………………………………………………………………………………… ۲۷۳
۷-۴-۳ ب- بارترافیک طراحی ……………………………………………………………………………………………. ۲۷۳
۷-۴-۳ ج- نتایج محاسبات طراحی …………………………………………………………………………………… ۲۷۴
۷-۵- مطالعه موردی بازسازی باند ۲۹ چپ فرودگاه بین المللی مهر آباد تهران به وسیله بازیافت با
افزودنی کف قیر و سیمان …………………………………………………………………………………………… ۲۷۶
۴- ۴- ۷-۵-۱- مقدمه ………………………………………………………………………………………………….. ۲۷۶
۴- ۴- ۷-۵-۲- مطالعه باند ۲۹ چپ فرودگاه بین المللی مهرآباد ………………………………………………….. ۲۷۷
۴- ۴- ۷-۵-۲- الف- وضعیت باند فرودگاه قبل از تعمیرات …………………………………………………………… ۲۷۷
۴- ۴- ۷-۵-۲- الف-۱- مشاهدات عینی ……………………………………………………………………………….. ۲۷۷
۴- ۴- ۷-۵-۲- الف-۲- ارزیابی اندازه گیری تکنیکی ……………………………………………………………………. ۲۷۸
۴- ۴- ۷-۵-۲- ب- طراحی سازه ای و طرح اختلاط باند ……………………………………………………………… ۲۸۰
فصل پنجم : تحلیل اطلاعات و ارایه نتایج
۵- ۱- تحلیل اطلاعات ……………………………………………………………………………………………………. ۲۸۳
۵- ۱- ۱- بازیافت سرد با استفاده از سیمان ………………………………………………………………………….. ۲۸۳
۵- ۱- ۱-۱- تحلیل خصوصیات برجهندگی بازیافت سیمانی ………………………………………………………….. ۲۸۳
۵- ۱- ۱-۱-۱- برآورد تکرار پذیری …………………………………………………………………………………………. ۲۸۳
۵- ۱- ۱-۱-۲- نمونه های کنترلی ……………………………………………………………………………………….. ۲۸۴
۵- ۱- ۱-۱-۳- نمونه روکاری سیمانی …………………………………………………………………………………… ۲۸۵
۵- ۱- ۱-۱-۴- تاثیر تنش های محدود کننده و انحرافی ………………………………………………………………… ۲۸۶
۵- ۱- ۱-۱-۵- تحلیل آزمایش » t-test « آماری …………………………………………………………………………. ۲۸۸
۵- ۱- ۱-۱-۶- مدل سازی θ یا تنش حجمی اطلاعات آزمایشی ……………………………………………………… ۲۹۰
۱-۱-۷- ضرایب ساختاری ………………………………………………………………………………………………….. ۲۹۱
۲- بازیافت سرد با استفاده از خاکستر بادی …………………………………………………………………………… ۲۹۳
۲-۱- تحلیل کاربرد خاکستر بادی بیش کربن سیمانی برای تثبیت مصالح روسازی بازیافت شده به
عنوان مصالح اساس ………………………………………………………………………………………………………. ۲۹۳
۵- ۱- ۲-۱-۱- مشخصات تراکم …………………………………………………………………………………………… ۲۹۳
۵- ۱- ۲-۱-۲- مشخصات CBR .ر……………………………………………………………………………………………. ۲۹۴
۵- ۱- ۲-۱-۳- مدول برجهندگی ……………………………………………………………………………………………. ۲۹۵
۵- ۱- ۲-۱-۴- مقاومت فشاری محدود نشده (UCS) .ر………………………………………………………………….. ۳۰۰
۵- ۱- ۲-۱-۵- دوام ذوب ـ انجماد …………………………………………………………………………………………… ۳۰۱
۵- ۱- ۳- بازیافت سرد با استفاده از امولسیون قیر ( قیرآبه ) ………………………………………………………….. ۳۰۳
۵- ۱- ۳-۱- تحلیل روشهای طراحی مخلوط های سرد بازیافتی با قیر امولسیونی ………………………………….. ۳۰۳
۵- ۱- ۴- بازیافت سرد با استفاده از کف قیر ……………………………………………………………………………… ۳۰۳
۵- ۱- ۴-۱- تحلیل بازیافت با کف قیر ………………………………………………………………………………………. ۳۰۳
۵- ۱- ۵- بازیافت سرد با استفاده از تثبیت کف قیر قطران ……………………………………………………………… ۳۰۳
۵- ۱- ۵-۱- تحلیل بازبینی علمکرد لایه های تثبینی با کف قیر قطران ……………………………………………….. ۳۰۳
۵- ۱- ۵-۱-۱- تخمین مقاومت …………………………………………………………………………………………….. ۳۰۳
۵- ۱- ۵-۱-۲- آزمایش روسازی تسریع شده ……………………………………………………………………………. ۳۰۴
۵- ۱- ۵-۱-۲- الف- دستگاه آزمایش راه تسریع شده ( ART ) ..ر………………………………………………………. ۳۰۴
۵- ۱- ۵-۱-۲- ب- برنامه آزمایش تسریع شده ……………………………………………………………………………. ۳۰۴
۵- ۱- ۵-۱-۳- طراحی کاتالوگی …………………………………………………………………………………………… ۳۰۶
۵- ۱- ۶- بازیافت سرد با استفاده از امولسیون قیر و سیمان ( و آهک ) …………………………………………….. ۳۰۷
۵- ۱- ۶-۱- تحلیل تاثیر سیمان پرتلند و آهک بر مخلوط های بازیافت سرد امولسیون قیری ………………………… ۳۰۷
۶-۱- ۱- آزمایش مارشال ……………………………………………………………………………………………………. ۳۰۷
۶-۱- ۲ آزمایش مدول برجهندگی ………………………………………………………………………………………….. ۳۰۸
۶-۱- ۳ آزمایش مقاومت کششی غیر مستقیم ……………………………………………………………………….. ۳۰۹
۶-۱- ۴ مقاومت در برابر خرابی رطوبتی …………………………………………………………………………………. ۳۱۱
۶-۱- ۵ آزمایش تغییر شکل دایمی ………………………………………………………………………………………. ۳۱۴
۶-۲- تحلیل آزمایشگاهی مشخصات مقاومتی آسفالت بازیافتی تثبیت شده با ترکیب امولسیون ـ
سیمان …………………………………………………………………………………………………………………….. ۳۱۶
۵- ۱- ۶-۲- ۱- تجریه و تحلیل نتایج ……………………………………………………………………………………… ۳۱۶
۵- ۱- ۶-۳- بازیافت سرد با امولسیون قیر وسیمان ، سیمان طبق توصیه های فنی بازیافت درجا لایه های
اساس ژاپن ……………………………………………………………………………………………………………….. ۳۲۱
۵- ۱- ۶-۳- ۱- تحلیل سازه و محدودیت های روش …………………………………………………………………….. ۳۲۱
۵- ۱- ۶-۳- ۲- طرح مخلوط ……………………………………………………………………………………………….. ۳۲۳
۵- ۱- ۶-۳- ۲- الف- آزمایش لایه آسفالت خرد شده و لایه اساس سنگی موجود ……………………………….. ۳۲۳
۵- ۱- ۶-۳- ۲- ب- طرح مخلوط اساس بازیافت شده با سیمان ……………………………………………………. ۳۲۴
۵- ۱- ۶-۳- ۳- اجرا ……………………………………………………………………………………………………….. ۳۲۵
۵- ۱- ۶-۳- ۳- الف- فرایند عملیات …………………………………………………………………………………….. ۳۲۶
۵- ۱- ۶-۳- ۴- توضیحات تکمیلی ……………………………………………………………………………………….. ۳۲۷
۵- ۱- ۶-۳- ۵- تاثیر دستورالعمل ها ……………………………………………………………………………………. ۳۲۸
۵- ۱- ۶-۳- ۵- الف- نتایج سرشماری ………………………………………………………………………………….. ۳۲۸
۵- ۱- ۶-۳- ۵- الف-۱- مواد کلی ………………………………………………………………………………………… ۳۲۸
۵- ۱- ۶-۳- ۲- الف-۲- مواد افزودنی ……………………………………………………………………………………. ۳۲۹
۵- ۱- ۶-۳- ۲- الف-۳- اجرا ………………………………………………………………………………………………. ۳۲۹
۷ بازیافت سرد با استفاده از کف قیر و سیمان ( و آهک ) …………………………………………………………… ۳۲۹
۷-۱- بازیافت سرد با کف قیر و سیمان جهت بهسازی محور شاهرود ـ سبزوار ………………………………….. ۳۲۹
۷-۱-۱ طرح آزمایشگاهی …………………………………………………………………………………………………. ۳۲۹
۷-۱-۱ الف- مشخصات طرح ……………………………………………………………………………………………… ۳۲۹
۷-۱-۱ الف-۱- لایه زیر اساس تثبیتی با آهک …………………………………………………………………………. ۳۲۹
۷-۱-۱- الف-۲- لایه بازیافتی با استفاده از کف قیر و سیمان ………………………………………………………. ۳۳۰
۵- ۱- ۷-۱-۲- نتایح طرح اختلاط ……………………………………………………………………………………….. ۳۳۰
۵- ۱- ۷-۱-۲- الف- تثبیت زیر اساس با آهک …………………………………………………………………………. ۳۳۰
۵- ۱- ۷-۱-۲- ب- مشخصات لایه اساس بازیافت شده با کف قیر و سیمان ……………………………………… ۳۳۱
۵- ۱- ۷-۱-۲- ج- اصلاح شانه ها با استفاده از کف قیر و سیمان و آهک …………………………………………. ۳۳۲
۵- ۱- ۷-۲- مقایسه فنی و اقتصادی استفاده از گزینه بازیافت آسفالت سرد درجا با کف قیر و سیمان ، کف
قیر ، سیمان در ایران …………………………………………………………………………………………………… ۳۳۳
۵- ۱- ۷-۲-۱- امکان سنجی اقتصادی اجرای روسازی های بازیافتی سرد درجا بر حسب نوع ماده افزودنی
…………………………………………………………………………………………………………………………….۳۳۴
۵- ۱- ۷-۲-۱- الف- هزینه اجرای لایه بازیافتی ………………………………………………………………………… ۳۳۴
۵- ۱- ۷-۲-۱- الف-۱- هزینه مصالح ……………………………………………………………………………………. ۳۳۴
۵- ۱- ۷-۲-۱- الف-۲- هزینه ماشین آلات اصلی و کمکی …………………………………………………………… ۳۳۵
۵- ۱- ۷-۲-۱- الف-۳- هزینه نیروی انسانی ………………………………………………………………………….. ۳۳۶
۵- ۱- ۷-۲-۱- ب- هزینه اجرای یک لایه آسفالت سطـحی با یک لایه ۳۰ میلیمتری بتن آسفالتی رویه
……………………………………………………………………………………………………………………………..۳۳۷
۵- ۱- ۷-۳- مطالعه احداث جاده اصلی دوغارون ـ هرات افغانستان با بازیافت کف قیر و سیمان …………………۳۴۲
۵- ۱- ۷-۳-۱- تجزیه و تحلیل محاسبات ………………………………………………………………………………. ۳۴۲
۷-۳-۲- آزمایشهای کنترلی کیفیت …………………………………………………………………………………… ۳۴۳
۷-۳-۳ اندازه گیری ظرفیت باربری واقعی جاده هرات ـ دوغارون با دستگاه HWD .ر…………………………….. ۳۴۳
۷-۳-۳ الف- انواع روسازی موجود در جاده فوق از کیلومتر ۰۰۰+۰ تا ۴۰۰+۴۴ …………………………………. ۳۴۴
۷-۳-۳ ب- ارزیابی نتایج ظرفیت باربری با دستگاه HWD ..ر……………………………………………………….. ۳۴۴
۷-۳-۳ ج- نتایج محاسبه شده در مدول ارتجاعی …………………………………………………………………. ۳۴۵
۷-۳-۳- د- نتایج محاسبات طراحی طبق مقادیر اندازه گیری شده و واقعی روسازی ………………………… ۳۴۸
۵- ۱- ۷-۳-۳- هـ- بحث در نتایج …………………………………………………………………………………….. ۳۴۹
۵- ۱- ۷-۳-۴- آزمایش های تعیین میزان کرنش انقباضی و انبساطی ………………………………………….. ۳۴۹
۵- ۱- ۷-۳-۴- الف- مشخصات نمونه ها ……………………………………………………………………………. ۳۵۰
۵- ۱- ۷-۳-۴- ب- تفسیر نتایج ………………………………………………………………………………………. ۳۵۱
۵- ۱- ۷-۴- مطالعه بازسازی باند ۲۹ چپ فرودگاه مهرآباد تهران با بازیافت به وسیله افزودنی کف قیر و
سیمان ………………………………………………………………………………………………………………… ۳۵۲
۵- ۱- ۷-۴-۱- نتایج آزمایش های ظرفیت باربری باند فرودگاه مهرآباد ………………………………………….. ۳۵۲
۵- ۱- ۷-۴-۱- الف- ارزیابی ظرفیت باربری بدست آمده …………………………………………………………. ۳۵۲
۵- ۱- ۷-۴-۱- ب- نتایج اندازه گیری های ظرفیت باربری ……………………………………………………….. ۳۵۲
۵- ۱- ۷-۴-۱- ج- محاسبه تنش و کرنش لایه بازیافت شده با کف قیر و سیمان …………………………….. ۳۵۳
۵- ۲- نتیجه گیری در مورد هر یک از سئوالات یا فرضیات تحقیق ………………………………………………. ۳۵۵
۵- ۲- ۱- تاثیر سیمان بر مشخصات مخلوط های بازیافت سرد ………………………………………………… ۳۵۵
۵- ۲- ۱-۱- نتایج خصوصیات برجهندگی بازیافت سیمانی ………………………………………………………. ۳۵۵
۵- ۲- ۲- تاثیر خاکستر بادی بر مشخصات مخلوط های بازیافت سرد ………………………………………… ۳۵۶
۵- ۲- ۲-۱- نتایج خاکستر بادی بیش کربن سیمانی بر تثبیت مصالح روسازی بازیافت شده به عنوان
مصالح اساس ……………………………………………………………………………………………………… ۳۵۶
۲ ۳- تاثیر امولسیون قیر ( قیر آبه ) بر مشخصات مخلوط های بازیافت سرد ………………………………. ۳۵۷
۲ ۳-۱- نتایج روش های طراحی مخلوط های سرد بازیافتی با قیر امولسیونی …………………………… ۳۵۷
۲ ۴- تاثیر کف قیر بر مشخصات مخلوط های بازیافت سرد ………………………………………………….. ۳۵۸
۲ ۵- تاثیر امولسیون قیر و سیمان ( و آهک ) بر مشخصات مخلوط های بازیافت سرد ………………….. ۳۵۹
۲ ۵-۱- نتایج تاثیر سیمان پرتلند و آهک بر مشخصات عمده مخلوط های بازیافت سرد امولسیون
قیری …………………………………………………………………………………………………………….. ۳۵۹
۵- ۲- ۵-۲- نتایج آزمایشگاهی مشخصات مقاومتی آسفالت بازیافتی تثبیت شده با ترکیب امولسیون ـ
سیمان ( مطلاعه موردی در بازیافت روسازی فرسوده کرمان ) …………………………………………. ۳۶۰
۵- ۲- ۶- تاثیر کف قیر و سیمان ( و آهک ) بر مشخصات مخلوط های بازیافت سرد ………………… ۳۶۰
۵- ۲- ۶-۱- نتایج بررسی برخی پارامترهای بازیافت سرد آسفالت با کف قیر و سیمان معین ( محور شمال
شرقی ـ کمربند بجنورد ) …………………………………………………………………………………… ۳۶۱
۵- ۲- ۶-۲- نتایج بهسازی محور شاهرود ـ سبزوار به وسیله بازیافت سرد با کف قیر و سیمان …… ۳۶۲
۵- ۲- ۶-۳- نتایج امکان سنجی فنی و اقتصادی آسفالت سرد بازیافتی درجا با کف قیر و سیمان ، کف قیر
، سیمان ……………………………………………………………………………………………………….. ۳۶۲
۵- ۲- ۶-۴- نتایج مطالعه احداث جاده اصلی دوغارون ـ هرات افغانستان به وسیله تکنیک بازیافت کف قیر
و سیمان ………………………………………………………………………………………………………. ۳۶۴
۵- ۲- ۶-۵- نتایج بازسازی باند ۲۹ چپ فرودگاه مهرآباد تهران با بازیافت کف قیر و سیمان ………….. ۳۶۴
۵- ۳- نتیجه گیری در مورد کل تحقیق ………………………………………………………………………. ۳۶۵
۵- ۳- ۱- بازیافت سرد با افزودنی سیمان …………………………………………………………………… ۳۶۵
۵- ۳- ۲- بازیافت سرد با افزودنی خاکستر بادی …………………………………………………………… ۳۶۵
۵- ۳- ۳- بازیافت با افزودنی امولسیون قیر ( قرآبه ) ……………………………………………………….. ۳۶۶
۵- ۳- ۴- بازیافت سرد با افزودنی کف قیر ( قیر خالص / قطران ) …………………………………………. ۳۶۶
۳ ۵- بازیافت سرد با افزودنی امولسیون قیر + سیمان ( و یا آهک ) …………………………………….. ۳۶۷
۳ ۶- بازیافت سرد با افزودنی کف قیر + سیمان ( و یا آهک) ………………………………………………. ۳۶۸
۴ کاربردهای عملی و تئوری ……………………………………………………………………………………. ۳۷۰
۵ پیشنهادات ……………………………………………………………………………………………………… ۳۷۱
پیوست الف- پیشنهاد تغییر طرح در سرویس و نگهداری راه از طریق مهندسی ارزش (VECP) با تکیه بر بازیافت سرد آسفالت با امولسیون قیر + سیمان/ کف قیر + سیمان ……………………………………………………………….. ۳۷۳
پیوست ب- شرح آزمایش ها …………………………………………………………………………….. ۳۸۹
۴۰۳ فهرست منابع لاتین ………………………………………………………………………………………… ۴۰۵
چکیده انگلیسی ( ABSTRACT ) …ر……………………………………………………………………………. ۴۱۳
این پروژه به عنوان کمک آموزشی و در راستای تکمیل مطالعات شما ، در وبسایت قرار گرفته است .
لطفا از این پروژه به عنوان پایان نامه و یا پروژه تخصصی استفاده ننمایید .
- فاقد لینک دانلود و فروش. این پروژه فقط جهت معرفی در سایت قرار گرفته است. [purchase_link id=”7781″ text=”اضافهکردن به سبدخرید” style=”button” color=”green”]