پروژه برنامه ریزی مدیریت اقتصادی عرضه با توجه به مطالعات تقاضا در حمل و نقل هوایی داخلی ایران
رشته : کارشناسی ارشد عمران – راه و ترابری
فرمت : PDF
چکیده :
فصل اول: کلیات حمل و نقل هوایی ایران………………………………………………..۷۱
۱-۱- هوانوردی در ایران از آغاز تا امروز …………………………………………………………………………………۰۲
– ۱- کارخانجات هواپیمایی شهباز…………………………………………………………………………………..۵۲
۱-۱- ۲- دوران شرکت های هوایی پیش از انقلاب اسلامی…………………………………………………………۶۲
۱-۱- ۳- دوران شرکت های هوایی پس از انقلاب اسلامی………………………………………………………….۱۳
۱-۲- عمر ناوگان حمل و نقل هوایی ایران……………………………………………………………………………..۳۳
۱-۲- ۱- عمر مفید هواپیما در راستای استانداردهای عرضه درحمل و نقل هوایی ایران.. ……………………….۴۳
۱-۳- عرضه و تقاضا در حمل و نقل هوایی ایران……………………………………………………………………….۶۳
۱-۳- ۱- سابقه ی تعداد پروازهای داخلی و خارجی ………………………………………………………………….۳۴
۱-۳- ۲- سابقه ی صندلی کیلومتر عرضه شده ……………………………………………………………………….۸۴
فصل دوم : مبانی مدیریتی اقتصادحمل و نقل هوایی ………………………………….۵۱
۲-۱- مدیریت سرمایه گذاری در حمل و نقل هوایی……………………………………………………………………۳۵
۲-۱- ۱- مشارکت و برنامه ریزی های مالی استانی در تأمین منابع………………………………………………….۳۵
۲-۱- ۲- سرمایه گذاری در زمینه ی ساخت زیر بناها……………………………………………………………………۵۵
۲ – ۱-۳- سرمایه گذاری در ناوگان…………………………………………………………………………………………۵۶
۲-۱- ۴- ایجاد تسهیلات و خدمات جانبی…………………………………………………………………………………۷۵
۲-۱- ۵- سرمایه گذاری در مواد و کالاهای مصرفی……………………………………………………………………..۷۵
۲-۱- ۶- خصوصی سازی فرودگاه ها……………………………….. …………………………………………………….۷۵
۲-۲- برنامه ریزی اقتصادی عرضه و تقاضا…………………………………………………………………………………۹۵
۲-۲- ۱- مفاهیم عرضه و تقاضا در اقتصاد حمل و نقل……………………………………………………………………۹۵
۲-۲- ۲- ارزیابی طرح های تأمین عرضه…………………………………………………………………………………….۶۲
۲-۲- ۳- عرضه و تقاضای کل…………………………………………………………………………………………………۲۶
۲-۳- ارزیابی طرح ها و برنامه ریزی های مالی و اقتصادی ………………………………………………………………۱۷
فصل سوم: پیش بینی در حمل و نقل هوایی………………………………………………..۷۹
-۱- پیش بینی فعالیت های هوانوردی فرودگاه ………………………………………………………………………………۰۸
۳-۲- روش های پیش بینی……………………………………………………………………………………………………..۱۸
۳-۳- جمع آوری آمار و اطلاعات…………………………………………………………………………………………………۳۸
۳-۳- ۱- استانداردهای سنجش……………………………………………………………………………………………….۸۸
۳-۳- ۲- منابع تأمین اطلاعات حمل و نقل هوایی……………………………………………………………………………۲۹
۳-۳- ۳- جمع آوری و آماده سازی اطلاعات…………………………………………………………………………………۹۳
۳-۳- ۴- جمع آوری اطلاعات در فرودگاه های فاقد برج مراقبت…………………………………………………………….۶۹
۳-۴- پیش بینی فضای پایانه ها ……………………………………………………………………………………………..۸۹
۳-۵- تصمیم گیرندگان فعالیت های حمل و نقل هوایی… ……………………………………………………………….۱۰۰
۳-۶- عوامل جمعیت شناختی و اقتصاد کلان ……………………………………………………………………………….۱۰۲
۳-۷- عوامل مؤثر بر بازار خطوط هوایی ………………………………………………………………………………………۱۰۳
۳-۷- ۱- هزینه ی تولید و تکنولوژی……………………………………………………………………………………………۱۰۶
۳-۷- ۲- عوامل قانون گذار……………………………………………………………………………………………………..۱۰۷
۳-۷- ۳- مدهای جایگزین حمل و نقل هوایی……………………………………………………………………………….۱۱۰
۳-۸- روش های پیش بینی در حمل و نقل هوایی………………………………………………………………………….۱۱۱
۳-۸- ۱- معرفی کلی روش های موجود………………………………………………………………………………………۱۱۲
۳-۸- ۲- پیش بینی به روش سهم بازار……………………………………………………………………………………….۱۱۴
۳-۸- ۳- مدلسازی به روش اقتصاد سنجی………………………………………………………………………………….۱۱۶
۳-۸- ۳-۱- فرضیات و مسائل بالقوه ی مدلهای اقتصادسنجی…………………………………………………………….۱۱۹
۳-۸- ۳-۲- اعتبارسنجی مدلهای اقتصادسنجی…………………………………………………………………………….۱۲۱
۳- ۸-۴- مدلسازی سری زمانی……………………………………………………………………………………………..۱۲۲
۳-۸- ۴-۱- تحلیل باکس – جنکینز…………………………………………………………………………………………….۱۲۴
۳-۸- ۵- مدل های شبیه سازی …………….. ……………………………………………………………………………۱۲۷
۳-۸- ۶- انتخاب روش مدلسازی ……………………………………………………………………………………………..۱۲۸
۳-۸- ۷- روش های پیش بینی در فرودگاه های کوچک …………………………………………………………………….۱۳۲
۳-۹- برنامه ریزی سیستم های فرودگاه های منطقه ای …………………………………………………………………۱۳۴
۳-۹- ۱- ارزیابی پیش بینی فرودگاه های منطقه ای ……………………………………………………………………….۱۳۵
۳-۹- ۲- ارزیابی دقت پیش بینی ها………………………………………………………………………………………….۱۳۷
۳-۱۰- پیشگیری از خوش بینی های کاذب در مدل های پیش بینی ………………………………………………….۱۳۹
فصل چهارم: مدل های پیش بینی حمل و نقل هوایی داخلی ایران……………………..۱۴۲
– ۱- اسلوب انتخاب مدل های پیش بینی حمل و نقل هوایی داخلی ایران……………………………………………..۱۴۴
۴-۱- ۱- ضرایب همبستگی …………………………………………………………………………………………………۱۴۵
۴-۱- ۲- خطی کردن رابطه ی میان متغیرهای مستقل و وابسته…………………………………………………….. ۱۴۶
۴- ۲- اطلاعات و آمار مربوط به مدل های عرضه و تقاضا ……………………………………………………………… ۱۴۹
۴- ۳- مدل تقاضا حمل و نقل هوایی داخلی ایران……………………………………………………………………….۱۵۱
۴-۳- ۱- مقادیر باقیمانده و منحنی برازش مدل تقاضا……………………………………………………………………۱۵۷
۴- ۴- ارزیابی مدل تقاضا حمل ونقل هوایی داخلی ایران………………………………………………………………۱۵۹
۴-۴-۱- ارزیابی مدل تقاضا با استفاده از آنالیز واریانس…………………………………………………………………۱۶۱
۴- ۵- مدل عرضه حمل و نقل هوایی داخلی ایران………………………………………………………………………۱۶۲
۴-۵- ۱- مقادیر باقیمانده و منحنی برازش مدل عرضه………………………………………………………………….۱۶۸
۴- ۶- ارزیابی مدل عرضه حمل ونقل هوایی داخلی ایران…………………………………………………………….۱۷۰
۴-۴-۱- ارزیابی مدل عرضه با استفاده از آنالیز واریانس……………………………………………………………….۱۷۲
فصل پنجم: تحلیل مدل های عرضه و تقاضا حمل ونقل هوایی داخلی ایران………..۱۷۳
۵-۱- عوامل اصلی بررسی شبکه حمل و نقل ………………………………………………………………………… ۱۷۴
۵-۲- رابطه ی مدل های مختلف در سیستم های حمل و نقل ……………………………………………………..۱۷۵
۵-۳- انتخاب روش تحلیل……………………………………………………………………………………………………۱۷۷
۵-۴- تحلیل مدل های عرضه و تقاضا…………………………………………………………………………………….۱۷۸
۵-۴- ۱- تحلیل مدل تقاضا حمل و نقل هوایی داخلی ایران……………………………………………………………۱۷۸
۵-۴- ۲- تحلیل مدل عرضه حمل و نقل هوایی داخلی ایران…………………………………………………………..۱۸۱
۵- ۵- مقایسه ی تحلیلی مدل های عرضه و تقاضا ……………………………………………………………………۱۸۳
۵- ۶- تحلیل حساسیت ……………………………………………………………………………………………………۱۸۵
۵-۷- – مقایسه ی نتایج با سایر مدل ها………………………………………………………………………………….۱۸۸
۵-۸- ارائه ی راهکار ………………………………………………………………………………………………………..۱۸۹
فصل ششم: نتیجه گیری و پیشنهادات………………………………………………………. ۱۹۲
۶-۱- جمع بندی و پیشنهادات تحقیقیات آتی ……………………………………………………………………………….۲۰۳
پیوست ها……………………………………………………………………………………………………………………..۲۰۷
پیوست شماره ی ۱: آمار ناوگان حمل و نقل هوایی داخلی ایران ………………………………………………………۲۰۷
پیوست شماره ی ۲: پرسشنامه ی تحقیقاتی پایان نامه ی رشته ی برنامه ریزی حمل و نقل………………………۲۱۴
منابع و ماخذ……………………………………………………………………………………………………………………
فهرست :
عنوان صفحه
چکیده …………………………………………………………………………………………………………………………….١
مقدمه ……………………………………………………………………………………………………………………………..٢
فصل ١- تعریف مساله ………………………………………………………………………………………………………٣
١-١) تعریف کلی مساله :………………………………………………………………………………………………………………………۴
١-٢) اثرات مهم مطالعه بر مساله …………………………………………………………………………………………………………..۵
١-٣) نیاز به مطالعه درباره مساله …………………………………………………………………………………………………………..۶
١-۴) اهداف وفرضیات ………………………………………………………………………………………………………………………..٩
١-۵)چهارچوب و محدودیتها …………………………………………………………………………………………………………… ١٠
فصل ٢- کاوش در متون ……………………………………………………………………………………………………١٢
٢-١) مقدمه و طبقه بندی………………………………………………………………………………………………………………….. ١٣
٢-٢) بررسی مقالات ………………………………………………………………………………………………………………………… ١۴
٢-٢-١)تاثیر عوامل پیرامونی بر تصادفات عابر با وسیله نقلیه در بالتیمور ……………………..١۴
٢-٢-٢)تخمین تاثیر اقدامات مختلف بر روی ایمنی عابرین در لاس وگاس ………………….١۴
٢-٢-٣)مدلسازی تصادفات عابر پیاده در مناطق شهری (آرلینگتون )……………………………..١۵
٢-٣) بررسی کتب وآیین نامه ها……………………………………………………………………………………………………….. ١۶
٢-٣-١) بررسیهای انجام گرفته درمورد مکان ، زمان ، نحوه وقوع و نوع تصادفات …………١٧
٢-٣-٢)طراحی هندسی واثرات آن بر روی ایمنی عابرین ……………………………………………٢٧
٢-٣-٣)تسهیلات عابرین پیاده …………………………………………………………………………………٣٩
٢-٣-۴)برنامه های تامین ایمنی عابرین ……………………………………………………………………۴٣
٢-٣-۵)نحوه بررسی های آماری و رفتاری عابرین ……………………………………………………۴٩
٢-٣-۶)بررسی کتب در مورد اطلاعات تصادفات عابر ……………………………………………….۵٧
فصل ٣- روش تحقیق ……………………………………………………………………………………………………….۶٠
٣-١) روش بکار گرفته شده ودلایل آن …………………………………………………………………………………………….. ۶١
٣-٢) دستورالعمل جمع آوری اطلاعات وروشهای بکار گرفته شده ……………………………………………………. ۶١
٣-٢-١) مدلهای خطی ……………………………………………………………………………………………۶٢
٣-٢-٢)مدلهای غیر خطی……………………………………………………………………………………….۶٣
٣-٢-٣)آزمون معنی دار بودن مدلها ومتغیرهای بکار رفته در آنها…………………………………۶۶
٣-٢-۴)بررسی فرض نرمال بودن مانده ها ………………………………………………………………..۶۶
٣-٢-۵) نحوه ورود اطلاعات به منظور ساخت مدل …………………………………………………..۶٨
٣-٢-۶) اطلاعات ورودی……………………………………………………………………………………….۶٩
٣-٣) تعاریف ، اختصارات ونشانه های ریاضی…………………………………………………………………………………… ٧٠
٣-٣-١)روش تحلیل آمار تصادفات ………………………………………………………………………….٧١
٣-٣-٢) نرخ تصادفات و کاربرد آن ………………………………………………………………………….٧٢
فصل ۴- جمع آوری اطلاعات ……………………………………………………………………………………………٧۶
۴-١) مقدمه ……………………………………………………………………………………………………………………………………… ٧٧
۴-٢) جمع آوری اطلاعات تصادفات عابر…………………………………………………………………………………………. ٧٧
۴-٢-١) اطلاعات ثبت شده کامپیوتری تصادفات عابر………………………………………………..٧٧
۴-٢-٢)کروکی تصادفات عابر بایگانی شده در راهنمایی و رانندگی …………………………….٧٩
۴-٢-٣) گزارش راننده و شاهدان عینی تصادف …………………………………………………………٧٩
۴-٣) دسته بندی و گروه بندی اطلاعات موجود در کروکی ها…………………………………………………………… ٨٠
۴-٣-١)گروه اطلاعات مربوط به نوع راه یا خیابان …………………………………………………….٨٠
۴-٣-٢) گروه اطلاعات مربوط به نوع وسیله نقلیه ……………………………………………………..٨٠
۴-٣-٣) اطلاعات مربوط به نوع محل ………………………………………………………………………٨١
۴-٣-۴) اطلاعات مربوط به وضعیت حرکتی عابر هنگام تصادف …………………………………٨١
۴-٣-۵) اطلاعات مربوط به محل عبور عرضی عابر …………………………………………………..٨١
۴-۴) جمع آوری اطلاعات مربوط به مشخصات منطقه ای به منظور مدلسازی تصادفات …………………….. ٨٢
فصل ۵- تحلیل اطلاعات وارائه نتایج ………………………………………………………………………………….٨٣
۵-١)مقدمه ……………………………………………………………………………………………………………………………………….. ٨۴
۵-٢)تعیین مدل تصادفات عابر………………………………………………………………………………………………………….. ٨۴
۵-٢-١)مدل رگرسیون خطی چندگانه ………………………………………………………………………٨٧
۵-٢-٢)مدل رگرسیون ضربی………………………………………………………………………………….٨٩
۵-٢-٣)مدل رگرسیون نمایی…………………………………………………………………………………..٩١
۵-٢-۴)مدل رگرسیون لگاریتمی ……………………………………………………………………………..٩٢
۵-٢-۵)مدل رگرسیون به صورت معادله درجه دوم ……………………………………………………٩۴
۵-٢-۶)مدل بهینه تصادفات عابر ……………………………………………………………………………..٩۵
۵-٣) بررسی آمار تصادفات عابر……………………………………………………………………………………………………….. ٩۶
۵-٣-١)بررسی آمار منطقه ای تصادفات عابر …………………………………………………………….٩۶
۵-٣-٢)آمار تصادفات عابر به تفکیک زمان وقوع …………………………………………………… ١٠٠
۵-٣-۴) سن رانندگان وعابرین درگیردر تصادفات عابر…………………………………………… ١٠٩
۵-٣-۵) وضعیت حرکتی عابر در هنگام تصادفات عابر………………………………………….. ١١٠
۵-٣-۶) نوع وسیله نقلیه مقصر در تصادف با عابر………………………………………………….. ١١٢
۵-٣-٧) نوع کاربری محل وقوع تصادف عابر………………………………………………………… ١١٣
۵-٣-٨) نوع خیابان محل وقوع تصادف عابر …………………………………………………………. ١١۴
۵-٣-٩) تصادفات عابر در نقاط خاص …………………………………………………………………. ١١۵
فصل ۶- نتیجه گیری وپیشنهادات ………………………………………………………………………………………..١٢٠
۶-١)نتیجه گیری……………………………………………………………………………………………………………………………..١٢١
۶-٢)پیشنهادات ……………………………………………………………………………………………………………………………….١٢٣
۶-٢-١)ضرورت نگاه ویژه در مورد ایمنی گروههای سنی آسیب پذیر عابر……………….. ١٢٣
۶-٢-٢)لزوم آموزش هماهنگ افسران پلیس برای پر کردن فرم های کروکی…………….. ١٢٣
۶-٢-٣) لزوم ایجاد سیستم بانک اطلاعات تصادف ………………………………………………… ١٢٣
۶-٢-۴)ضرورت مناسب سازی پلهای عابر و آموزش در مورد استفاده ازآنها …………….. ١٢۴
پیوست ١- جدول اطلاعات کروکی تصادفات عابر………………………………………………………………..١٢۶
پیوست ٢- جداول خروجی نرم افزار SPSS16…………………………………………………………………….144
جداول مربوط به مدل خطی چندگانه ……………………………………………………………………………………………….١۴۵
جداول مربوط به مدل غیر خطی ضربی…………………………………………………………………………………………….١۵٠
جداول مربوط به مدل غیر خطی نمایی …………………………………………………………………………………………….١۵۵
جداول مربوط به مدل غیر خطی لگاریتمی ……………………………………………………………………………………….١۶٠
جداول مربوط به مدل غیر خطی درجه دوم ………………………………………………………………………………………١۶۴
جداول مربوط به مدل غیر خطی درجه دوم ………………………………………………………………………………………١٧٣
فهرست منابع فارسی : ………………………………………………………………………………………………………..١٧۵
فهرست منابع انگلیسی:……………………………………………………………………………………………………..١٧٧
چکیده انگلیسی:………………………………………………………………………………………………………………١٧٩
این پروژه به عنوان کمک آموزشی و در راستای تکمیل مطالعات شما ، در وبسایت قرار گرفته است .
لطفا از این پروژه به عنوان پایان نامه و یا پروژه تخصصی استفاده ننمایید .
- فاقد لینک دانلود و فروش. این پروژه فقط جهت معرفی در سایت قرار گرفته است. [purchase_link id=”7616″ text=”اضافهکردن به سبدخرید” style=”button” color=”green”]