پروژه بررسی و تحلیل انواع طراحی روسازیهای بتنی راهها و مقایسه اقتصادی با روسازیهای انعطاف پذیر
رشته : عمران
فرمت : pdf
مقدمه :
در سالهای گذشته با توجه به وفور مشتقات نفتی و دسترسی آسان به قیر و همچنین تجربه فراوان ساخت روسازی های آسفالتی در کشور،کلیه روسازی راهها به صورت آسفالتی بوده و بنابراین کارفرمایان،مشاوران و پیمانکاران تمایلی به احداث روسازیهای بتنی نداشته و به همین دلیل تجربه اندکی در زمینه طرح و ساخت
روسازیهی بتنی وجود داشت. با توجه به افزایش قیمت قیر و همچنین افزایش تعداد کارخانه های سیمان در سالهای اخیر و به دلیل کاربرد فراوان روسازیهای بتنی خصوصا در مناطق با ترافیک سنگین و عمر بهره برداری زیاد آنها به نظر می رسد کاربرد روسازیهای بتنی در آینده روند رو به رشد خواهد داشت.در این تحقیق در نظر است پس از بررسی تجربیات برخی کشورهای خارجی به بررسی روشهای مختلف طراحی روسازیهای بتنی پرداخته و علاوه بر پیشنهاد روش طراحی مناسب برای کشور در نهایت دو نوع روسازی بتنی و آسفالتی از لحاظ اقتصادی با یکدیگر مقایسه شوند.
فهرست :
چکیده طرح: ………………………………………………………………………………………………………….. ۲۷
-۱ مقدمه ……………………………………………………………………………………………………………… ۲۸
۱ – بیان مسئله و اهمیت انجام پروژه …………………………………………………………………………….. ۲۸ – ۱
۲-۱ – اهمیت و هدف …………………………………………………………………………………………………. ۲۹
فصل اول ………………………………………………………………………………………………………………. ۳۴
بررسی تجربیات برخی از کشورهای خارجی در زمینه طراحی و ساخت روسازیهای بتنی راهها ۱- فصل اول ………. ۳۴
-۱ فصل اول …………………………………………………………………………………………………………… ۳۵
-۱-۱ مقایسه کشورهای اروپایی و آمریکا در زمینه روسازی های بتنی ………………………………………………. ۳۵
-۱-۱-۱ بارهای ترافیک ………………………………………………………………………………………………. ۳۵
-۲-۱-۱ طراحی سیستم روسازی …………………………………………………………………………………….. ۳۵
-۳-۱-۱ دوره تضمین …………………………………………………………………………………………………. ۳۶
-۴-۱-۱ تعمیر و نگهداری …………………………………………………………………………………………….. ۳۷
-۵-۱-۱ مصالح بتن …………………………………………………………………………………………………… ۳۷
-۶-۱-۱ کیفیت سطح …………………………………………………………………………………………………. ۳۷
-۷-۱-۱ مقایسه طول و تراکم راه ها …………………………………………………………………………………… ۳۷
-۸-۱-۱ سطح سرویس و کیفیت ……………………………………………………………………………………… ۳۸
-۹-۱-۱ مشخصات روسازی های بتنی در کشورهای اروپایی …………………………………………………………. ۳۹
-۱۰-۱-۱ لایه شنی ضخیم بر روی بستر(زیر اساس تثبیت شده با سیمان یا بتن مگر) ……………………………… ۴۱
-۱۱-۱-۱ اجرای روسازی در کل عرض ………………………………………………………………………………. ۴۱
-۱۲-۱-۱ مقطع عرضی ذوزنقه ای …………………………………………………………………………………….. ۴۱
-۱۳-۱-۱ نرم افزار طراحی …………………………………………………………………………………………….. ۴۲
-۱۴-۱-۱ شیب عرضی ……………………………………………………………………………………………….. ۴۲
-۱۵-۱-۱ سایر جزئیات اجرایی ……………………………………………………………………………………….. ۴۲
۴۲ …………………………………………………………………………. CRCP -16-1-1 مسلح سازی روسازی های
۴
-۱۷-۱-۱ بازیافت روسازی های بتنی …………………………………………………………………………………. ۴۵
۴۶ …………………………………………………………………………….. JPCP و CRCP -18-1-1 روکش های
-۱۹-۱-۱ بازسازی خط در آلمان …………………………………………………………………………………….. ۴۷
-۲۰-۱-۱ بازسازی تمام عرض در آلمان ……………………………………………………………………………… ۴۷
-۲۱-۱-۱ بازسازی خط عبور در فرانسه ………………………………………………………………………………. ۴۸
برای خط اضافه کامیون ها …………………………………………………. ۴۸ CRCP -22-1-1 تعریض با استفاده از
-۲۳-۱-۱ اجرای بتن سیمانی مسلح شده با الیاف بر روی بتن آسفالتی ……………………………………………… ۴۹
بر روی روسازی آسفالتی ………………………………………………………………….. ۴۹ JPCP -24-1-1 روکش
-۲-۱ روسازی بتنی در آلمان …………………………………………………………………………………………. ۵۰
-۱-۲-۱ مقدمه : ………………………………………………………………………………………………………. ۵۰
-۲-۲-۱ جزئیات سیستم روسازی در آلمان : …………………………………………………………………………. ۵۱
-۳-۲-۱ مشخصات بتن مورد استفاده در دال در کشور آلمان : ………………………………………………………. ۵۲
-۴-۲-۱ روشهای تعمیر و نگهداری در آلمان ……………………………………………………………………….. ۵۳
با استفاده از لایه بین لایه ای …………………………………………………………….. ۵۳ JPCP -1-4-2-1 روکش
به همراه الیاف بین لایه ای ضخیم ………………………………………………………… ۵۳ JPCP -2-4-2-1 روکش
-۳-۴-۲-۱ بازسازی کل عرض در کشور آلمان ……………………………………………………………………….. ۵۳
-۴-۴-۲-۱ بازسازی یک خط در کشور آلمان ………………………………………………………………………… ۵۴
-۵-۴-۲-۱ روکش بتن آسفالتی ………………………………………………………………………………………. ۵۴
-۳-۱ روسازی بتنی در بلژیک ………………………………………………………………………………………… ۵۵
-۱-۳-۱ مقدمه : ………………………………………………………………………………………………………. ۵۵
-۲-۳-۱ طراحی روسازی در کشور بلژیک ……………………………………………………………………………. ۵۶
در بلژیک …………………………………………………………………… ۵۸ CRCP -3-3-1 استفاده از روکش های
-۴-۳-۱ مصالح مورد استفاده در بتن …………………………………………………………………………………. ۵۸
-۵-۳-۱ آلودگی صوتی در کشور بلژیک ………………………………………………………………………………. ۵۹
-۶-۳-۱ خلاصه ای از روسازی بتنی در کشور بلژیک ………………………………………………………………… ۵۹
-۴-۱ روسازی بتنی در اسپانیا ………………………………………………………………………………………… ۶۱
۵
-۱-۴-۱ مقدمه : ……………………………………………………………………………………………………….. ۶۱
-۲-۴-۱ طراحی : ……………………………………………………………………………………………………… ۶۲
-۳-۴-۱ بتن مورد استفاده در دال و اساس ……………………………………………………………………… ۶۳
-۴-۴-۱ ترکیبات عمل آوری ………………………………………………………………………………………. ۶۴
-۵-۴-۱ برش درز …………………………………………………………………………………………………… ۶۴
در کشور اسپانیا ……………………………………………………………………….. ۶۵ CRCP -6-4-1 طراحی
-۷-۴-۱ بافت سطحی ………………………………………………………………………………………………. ۶۵
-۸-۴-۱ بتن غلطکی ……………………………………………………………………………………………….. ۶۵
-۹-۴-۱ ترافیک عبوری در کشور اسپانیا ……………………………………………………………………….. ۶۶
-۵-۱ روسازی بتنی در کشور پرتغال …………………………………………………………………………….. ۶۶
-۱-۵-۱ خلاصه ای از روسازی بتنی در کشور پرتغال : …………………………………………………………. ۶۶
-۶-۱ روسازی بتنی در کشور ایتالیا ………………………………………………………………………………. ۶۷
-۱ مقدمه :……………………………………………………………………………………………………… ۶۷ -۶-۱
-۲ ترافیک عبوری در کشور ایتالیا …………………………………………………………………………. ۶۷ -۶-۱
-۳ طراحی روسازی در کشور ایتالیا ……………………………………………………………………….. ۶۸ -۶-۱
-۴ مقایسه هزینه ها ………………………………………………………………………………………….. ۶۹ -۶-۱
-۷-۱ روسازی بتنی در کشور سوئیس ……………………………………………………………………………. ۷۰
-۱-۷-۱ مقدمه : …………………………………………………………………………………………………….. ۷۰
-۲-۷-۱ مطالعه موردی (باند اصلی فرودگاه بازل ) ……………………………………………………………… ۷۰
-۳-۷-۱ دوام بتن …………………………………………………………………………………………………… ۷۱
-۴-۷-۱ خلاصه ای از برنامه کنترل کیفیت در کشور سوئیس …………………………………………………. ۷۱
-۸-۱ روسازی بتنی در کشور هلند ……………………………………………………………………………….. ۷۳
-۱-۸-۱ مقدمه : …………………………………………………………………………………………………….. ۷۳
-۲-۸-۱ طراحی روسازی در کشور هلند ………………………………………………………………………… ۷۴
-۳-۸-۱ مسیر عبور دوچرخه در کشور هلند …………………………………………………………………… ۷۴
۶
در آمستردام) …………………………………………………… ۷۵ Schiphol -4-8-1 مطالعه موردی (فرودگاه
-۵-۸-۱ آلودگی صوتی …………………………………………………………………………………………….. ۷۵
-۶-۸-۱ بارهای ترافیکی در کشور هلند …………………………………………………………………………. ۷۶
-۹-۱ روسازی بتنی در کشور اتریش ……………………………………………………………………………… ۷۷
-۱-۹-۱ مقدمه : ……………………………………………………………………………………………………… ۷۷
-۲-۹-۱ طراحی روسازی در کشور اتریش ……………………………………………………………………….. ۷۷
-۳-۹-۱ ترافیک عبوری در کشور اتریش ……………………………………………………………………….. ۸۰
-۴-۹-۱ ترمیم و نوسازی خطوط در کشور اتریش ………………………………………………………………. ۸۱
-۵-۹-۱ آلودگی صوتی …………………………………………………………………………………………….. ۸۱
-۶-۹-۱ مصالح و ساخت بتن ……………………………………………………………………………………… ۸۵
متصل می کند) ………………………… ۸۷ Salzburg را به Vienna که A -7-9-1 مطالعه موردی ( آزاد راه ۱
۸۷ ……………………………………………………………………………. A -8-9-1 ترمیم و نوسازی آزاد راه ۱
۹۱ ……………………………………………………………………. Salzburg -9-9-1 ترمیم و نوسازی آزاد راه
-۱۰-۹-۱ خلاصه روسازی بتنی در اتریش ………………………………………………………………………… ۹۱
-۱۰-۱ روسازی بتنی در فرانسه ……………………………………………………………………………………. ۹۲
-۱-۱۰-۱ مقدمه : …………………………………………………………………………………………………….. ۹۲
-۲-۱۰-۱ شرکت های عوارض جادهای ……………………………………………………………………………. ۹۴
-۳-۱۰-۱ طراحی روسازی بتنی در کشور فرانسه ……………………………………………………………….. ۹۵
در کشور فرانسه ……………………………………………………………. ۹۵ JPCP -1-3-10-1 اصلاح طراحی
در کشور فرانسه ………………………………………………………………….. ۹۸ CRCP -2-3-10-1 طراحی
۹۹ ………………………………………………………….. CRCP -4-10-1 تسلیح جدید بتن برای روسازیهای
نانتس ……………………………………………………………….. ۱۰۱ LCPC -5-10-1 تحقیقات تحت نظارت
-۶-۱۰-۱ ترمیم و نوسازی ………………………………………………………………………………………… ۱۰۳
-۱-۶-۱۰-۱ ترمیم انتقال بار ……………………………………………………………………………………… ۱۰۳
جدید: ………………………………………………….. ۱۰۳ JPCP -2-6-10-1 جایگزین یا اضافه کردن خط با
٧
جدید. …………………………………………………. ۱۰۴ CRCP -3-6-10-1 جایگزین یا اضافه کردن خط با
۱۰۴ ………………………………………………………………………………….. CRCP -4-6-10-1 روکشهای
روی روسازیهای آسفالتی …………………………………………………….. ۱۰۴ JPCP -5-6-10-1 روکشهای
۱۰۵ …………………………………………………………. ( Surfacing -7-10-1 آلودگی صوتی ( ایجاد سطح
-۱ سطوح آسفالتی متخلخل ………………………………………………………………………….. ۱۰۵ -۷-۱۰-۱
-۲ بهسازی سطح ………………………………………………………………………………………. ۱۰۶ -۷-۱۰-۱
۱۰۶ …………………………………………………. (exposed) -3 سطح (رویه) مصالح سنگی نمایان -۷-۱۰-۱
-۴ بتن متخلخل ………………………………………………………………………………………… ۱۰۶ -۷-۱۰-۱
-۸-۱۰-۱ مصالح و ساخت بتن …………………………………………………………………………………… ۱۰۷
۱۰۸ ……………………………………………………………….. (Al -9-10-1 مطالعه موردی (تعریض آزاد راه ۰
۱۰۸ ……………………….. COFIROUTE توسط شرکت CRCP به روش Al -1 تعریض آزاد راه ۰ -۹-۱۰-۱
۱۱۱ …………………………………. COFIROUTE توسط شرکت CRCP به روش A -2 پروژه ۷۱ -۹-۱۰-۱
۱۱۳ …………………………………………. (LCPC / با وسیله انتقال بار فریسینت ) A -3 آزاد راه ۶ -۹-۱۰-۱
۱۱۶ ……………………………. (SAPRR) همراه با ترمیم سطح A در آزاد راه ۶ CRCP -5 روسازی -۹-۱۰-۱
۱۱۷ …………………………………………………………………………………….. CRCP -6 روسازی -۹-۱۰-۱
-۱۰-۱۰-۱ بارگذاری ترافیک ……………………………………………………………………………………… ۱۱۸
-۱۱-۱۰-۱ خلاصه روسازی بتنی در کشور فرانسه ……………………………………………………………… ۱۱۸
-۱۱-۱ روسازی بتنی در کشور هند ……………………………………………………………………………… ۱۲۰
-۱-۱۱-۱ طراحی روسازی های صلب ……………………………………………………………………………. ۱۲۰
-۲-۱۱-۱ بارگذاری ………………………………………………………………………………………………… ۱۲۱
-۳-۱۱-۱ سطح تماس چرخ ………………………………………………………………………………………. ۱۲۲
-۴-۱۱-۱ محل بار بر روی دال ……………………………………………………………………………………. ۱۲۲
-۵-۱۱-۱ خصوصیات و مقاومت سابگرید ………………………………………………………………………. ۱۲۲
-۶-۱۱-۱ تامین یا حذف زیراساس ………………………………………………………………………………. ۱۲۳
-۷-۱۱-۱ مقاومت بتن …………………………………………………………………………………………….. ۱۲۳
٨
۱۲۴ ………………………………………………………………………………. (E) -1 مدول الاسیتسته -۷-۱۱-۱
-۲ ضریب پواسون ……………………………………………………………………………………… ۱۲۴ -۷-۱۱-۱
-۳ خصوصیات انقباض بتن ……………………………………………………………………………. ۱۲۵ -۷-۱۱-۱
-۴ رفتار خستگی در بتن ……………………………………………………………………………… ۱۲۵ -۷-۱۱-۱
-۸-۱۱-۱ تغییرات درجه حرارت …………………………………………………………………………………. ۱۲۵
-۹-۱۱-۱ اصطکاک بین دال و زیر اساس ……………………………………………………………………….. ۱۲۶
-۱۰-۱۱-۱ آرایش درزها …………………………………………………………………………………………… ۱۲۶
-۱۱-۱۱-۱ تسلیح ………………………………………………………………………………………………….. ۱۲۶
فصل دوم ……………………………………………………………………………………………………………. ۱۲۷
روشهای طراحی روسازی بتنی راهها و انتخاب مناسبترین روش با توجه به شرایط کشور ……………….. ۱۲۷
فصل دوم: روشهای طراحی روسازیهای بتنی ………………………………………………………………….. ۱۲۸
۱-۲ مقدمه ………………………………………………………………………………………………………….. ۱۲۸
۲-۲ روش طراحی مکانیستیک …………………………………………………………………………………… ۱۳۱
۳-۲ مدلهای سازه ای ……………………………………………………………………………………………… ۱۳۴
۴-۲ مدلهای ترک خوردگی ناشی از خستگی ………………………………………………………………….. ۱۳۵
۵-۲ تنش های تابیدگی ناشی از دما و رطوبت ………………………………………………………………….. ۱۳۶
-۶-۲ مدلهای فرسایش و مکندگی ………………………………………………………………………………. ۱۳۸
-۷-۲ مدل پلکانی شدن درزها …………………………………………………………………………………… ۱۴۰
-۹-۲ پهنه بندی اقلیمی کشور از نظر نوع بستر ………………………………………………………………. ۱۴۶
-۱۰-۲ روش انجمن سیمان پرتلند ……………………………………………………………………………….. ۱۵۴
-۱۱-۲ ضوابط طراحی ……………………………………………………………………………………………… ۱۵۴
-۱۲-۲ آنالیز خستگی ……………………………………………………………………………………………… ۱۵۵
-۱۳-۲ آنالیز فرسایش …………………………………………………………………………………………….. ۱۵۸
-۱۴-۲ عوامل طراحی: …………………………………………………………………………………………….. ۱۶۱
-۱۵-۲ مدول گسیختگی بتن …………………………………………………………………………………….. ۱۶۱
٩
-۱۶-۲ نوع بستر و زیر اساس …………………………………………………………………………………….. ۱۶۲
-۱۷-۲ دوره طراحی ……………………………………………………………………………………………….. ۱۶۴
-۱۸-۲ ترافیک …………………………………………………………………………………………………….. ۱۶۵
-۱۹-۲ توزیع بار محوری ………………………………………………………………………………………….. ۱۶۷
-۲۰-۲ ضریب اطمینان بار ………………………………………………………………………………………… ۱۶۹
-۱ نمودار ها و جداول طراحی …………………………………………………………………………….. ۱۶۹ -۲۰-۲
-۲۱-۲ خرابی خستگی ……………………………………………………………………………………………. ۱۷۰
-۲۲-۲ خرابی فرسایش …………………………………………………………………………………………… ۱۷۴
-۲۳-۲ سایر نکات طراحی ……………………………………………………………………………………….. ۱۸۴
-۱-۲۴-۲ جداول طراحی …………………………………………………………………………………………. ۱۸۹
-۲۵-۲ روش طراحی آشتو ……………………………………………………………………………………….. ۱۹۲
-۲۶-۲ تعیین مدول بستر ………………………………………………………………………………………… ۱۹۶
-۱-۲۶-۲ مدول بستر برای روسازیهای اجرا شده بدون اساس ………………………………………………. ۱۹۷
-۲-۲۶-۲ مدول بستر برای روسازیهای اجرا شده با اساس (ضخامت بین بستر و بستر سخت بیشتر از
۳متر) ……………………………………………………………………………………………………………….. ۱۹۷
-۳-۲۶-۲ مدول بستر برای روسازیهای اجرا شده با اساس (ضخامت بین بستر و بستر سخت کمتر از ۳متر) ۱۹۹
-۴-۲۶-۲ مدول عکس العمل موثر بستر ……………………………………………………………………….. ۲۰۱
۲۰۳ ………………………………………………………………………. (LS) -27-2 ضریب افت بهره دهی بستر
۲۰۸ ……………………………………………………………………………… EC -28-2 مدول الاستیسیته بتن
۲۰۸ ………………………………………………………………………………. SC -29-2 مدول گسیختگی بتن
۲۱۰ ………………………………………………………………………………………… J -30-2 ضریب انتقال بار
۲۱۱ …………………………………………………………………………………….. (Cd) -31-2 ضریب زهکشی
-۳۲-۲ طراحی فولاد ………………………………………………………………………………………………. ۲۱۵
-۱-۳۲-۲ محاسبه میلگردهای طولی و عرضی …………………………………………………………………. ۲۱۶
-۲-۳۲-۲ محاسبه میلگردهای دوخت ………………………………………………………………………….. ۲۱۸
١٠
-۳-۳۲-۲ طراحی داول ها ……………………………………………………………………………………….. ۲۲۰
-۴-۳۲-۲ آرماتورهای طولی ……………………………………………………………………………………… ۲۲۱
۲۲۱ …………………………………………………………………………….. (ft) -5-32-2 مقاومت کششی بتن
۲۲۲ ……………………………………………………………………… (Z) ( -6-32-2 جمع شدگی ( شیرینکیج
C ) -7-32-2 ضریب انتقال حرارت
۲۲۲ ………………………………………………………………………….. (
۸-۳۲-۲ سایز میلگردهای طولی ………………………………………………………………………………… ۲۲۳
-۹-۳۲-۲ ضریب هدایت گرمایی فولاد …………………………………………………………………………. ۲۲۳
-۱۰-۳۲-۲ افت حرارت طراحی ………………………………………………………………………………….. ۲۲۳
-۱۱-۳۲-۲ تنش کششی زیر چرخ ………………………………………………………………………………. ۲۲۴
-۳۳-۲ محدودیتهای طراحی برای آرماتورهای طولی …………………………………………………………. ۲۲۶
-۳۴-۲ درصد فولاد طولی طراحی ……………………………………………………………………………….. ۲۳۱
-۳۵-۲ طراحی درز در روسازهای بتنی …………………………………………………………………………. ۲۳۲
-۱-۳۵-۲ هندسه درز و انتقال بار ……………………………………………………………………………….. ۲۳۲
-۲-۳۵-۲ فاصله گذاری درزها ……………………………………………………………………………………. ۲۳۲
روسازی بتنی غیر مسلح درزدار) ………………………………………………………… ۲۳۳ ) JPCP-3-35-2
روسازی بتن مسلح درزدار) ………………………………………………………………. ۲۳۳ ) JRCP-4-35-2
-۳۶-۲ انتقال بار در محل درز ……………………………………………………………………………………. ۲۳۴
-۳۷-۲ مدل پلکانی شدن درزهای دارای میلگرد اتصال (درزهای داولدار) ……………………………….. ۲۳۶
۲۳۸ …………………………………………………………. BSTRESS ( psi) -38-2 تنش حداکثر بتن در لبه
۲۴۱ ………………………………………………………. CRCP -39-2 طراحی روسازیهای بتن مسلح پیوسته
۲۴۲ …………………………………………………………………. AASHTO و PCA -40-2 مقایسه بین روش
فصل سوم: ………………………………………………………………………………………………………….. ۲۴۸
بررسی روشهای مختلف طراحی روکش روسازیهای بتنی راهها ……………………………………………… ۲۴۸
۱-۳ مقدمه …………………………………………………………………………………………………………. ۲۴۹
-۲-۳ تعاریف واصطلاحات طراحی روکش ………………………………………………………………………. ۲۵۱
١١
۳-۳ مزایای روکشهای بتنی ……………………………………………………………………………………… ۲۵۲
۴-۳ دونوع روکش بتنی ………………………………………………………………………………………….. ۲۵۴
۵-۳ مروری بر انواع روکشهای چسبنده ……………………………………………………………………….. ۲۵۵
-۲-۵-۳ روکش بتنی چسبنده بر روی روسازیهای آسفالتی …………………………………………………. ۲۵۷
-۳-۵-۳ روکش بتنی چسبنده بر روی روسازیها ی مرکب …………………………………………………… ۲۵۸
۶-۳ مروری بر انواع روکش غیر چسبنده ………………………………………………………………………. ۲۶۰
-۱-۶-۳ روکش بتنی غیر چسبنده ( نا پیوسته ) بر روی روسازیهای بتنی …………………………………. ۲۶۰
۲-۶-۳ روکش بتنی غیر چسبنده بر روی روسازی آسفالتی ………………………………………………… ۲۶۲
۳-۶-۳ روکشهای بتنی غیر چسبنده بر روی روسازیهای مرکب ……………………………………………. ۲۶۳
۷-۳ روکشهای بتنی چسبنده …………………………………………………………………………………… ۲۶۵
۱روکشهای بتنی چسبنده بر روی روسازیهای بتنی ……………………………………………………. ۲۶۵ -۷-۳
۱-۱ کاربرد ……………………………………………………………………………………………………. ۲۶۵ -۷-۳
۴-۱-۷-۳ تعمیرات آینده …………………………………………………………………………………………….. ۲۷۴
۲۷۴ ………………………………………………… UTW 2-7-4 روکش بتنی چسبنده بر روی روسازیها ی آسفالتی
۱-۲-۷-۳ کاربرد ……………………………………………………………………………………………………… ۲۷۴
۲-۲-۷-۳ عملکرد ……………………………………………………………………………………………………. ۲۷۵
۳-۲-۷-۳ مراحل روکش……………………………………………………………………………………………… ۲۷۵
۴-۲-۷-۳ تعمیرات آینده …………………………………………………………………………………………….. ۲۸۱
۳-۷-۳ روکش بتنی چسبنده بر روی روسازیهای مرکب …………………………………………………………….. ۲۸۲
۱-۳-۷-۳ کاربرد ……………………………………………………………………………………………………… ۲۸۲
۲-۳-۷-۳ عملکرد ……………………………………………………………………………………………………. ۲۸۳
۳-۳-۷-۳ مراحل روکش……………………………………………………………………………………………… ۲۸۳
۴-۳-۷-۳ تعمیرات آینده …………………………………………………………………………………………….. ۲۸۹
۸-۳ روکشهای بتنی غیرچسبنده ……………………………………………………………………………………. ۲۹۰
۱-۸-۳ روکش بتنی غیر چسبنده روسازیهای بتنی ………………………………………………………………….. ۲۹۰
١٢
۱-۱-۸-۳ کاربرد ……………………………………………………………………………………………………… ۲۹۰
۲-۱-۸-۳ عملکرد ……………………………………………………………………………………………………. ۲۹۱
۳-۱-۸-۳ مراحل روکش……………………………………………………………………………………………… ۲۹۱
۴- تعمیرات آینده …………………………………………………………………………………………….. ۲۹۸ ۱-۸-۳
۲-۸-۳ روکش بتنی غیر چسبنده روسازیهای آسفالتی ………………………………………………………………. ۲۹۸
۱- کاربرد …………………………………………………………………………………………………….. ۲۹۹ ۲-۸-۳
۲- عملکرد ……………………………………………………………………………………………………. ۲۹۹ ۲-۸-۳
۳- مراحل روکش …………………………………………………………………………………………….. ۳۰۰ ۲-۸-۳
۴- تعمیرات آینده …………………………………………………………………………………………….. ۳۰۵ ۲-۸-۳
۳-۸-۳ روکش بتنی غیر چسبنده بر روی روسازیهای مرکب ……………………………………………………….. ۳۰۶
۱- کاربرد …………………………………………………………………………………………………….. ۳۰۶ ۳-۸-۳
۲- عملکرد ……………………………………………………………………………………………………. ۳۰۷ ۳-۸-۳
۳- مراحل روکش …………………………………………………………………………………………….. ۳۰۷ ۳-۸-۳
۴- تعمیرات آینده ……………………………………………………………………………………………. ۳۱۳ ۳-۸-۳
-۹-۳ طراحی روکشهای بتنی ………………………………………………………………………………………… ۳۱۳
۱-۹-۳ روکش چسبنده ………………………………………………………………………………………………. ۳۱۴
۲-۹-۳ روکش غیر چسبنده ………………………………………………………………………………………….. ۳۱۴
۳-۹-۳ ورودیهای طراحی ……………………………………………………………………………………………. ۳۱۵
۴-۹-۳ شناسایی روسازی موجود ……………………………………………………………………………………. ۳۱۵
۵-۹-۳ تذکرات مهم در مورد سطوح روسازی……………………………………………………………………… ۳۱۵
۶-۹-۳ توجهات سازه ای …………………………………………………………………………………………… ۳۱۷
۷-۹-۳ مشخصات ترافیک (جمع آوری اطلاعات ترافیکی ) ……………………………………………………….. ۳۱۸
۸-۹-۳ خصوصیات مصالح ………………………………………………………………………………………….. ۳۱۸
۹-۹-۳ فاکتورهای شرایط آب و هوا ……………………………………………………………………………….. ۳۱۹
۱۰-۹-۳ حالت های خرابی …………………………………………………………………………………………. ۳۲۰
۱۱-۹-۳ انتخاب طراحی …………………………………………………………………………………………….. ۳۲۰
١٣
۱۲-۹-۳ طراحی روکش چسبنده ……………………………………………………………………………………. ۳۲۲
۱-۱۲-۹-۳ روکش چسبنده روسازیهای بتنی ……………………………………………………………………….. ۳۲۲
۲-۱۲-۹-۳ روکش چسبنده روسازیهای آسفالتی ( قبلا روکش سفید بسیار نازک نامیده می شد.)…………………. ۳۲۴
۳-۱۲-۹-۳ روکش چسبنده روسازیهای مرکب ……………………………………………………………………… ۳۲۵
۱۳-۹-۳ طراحی روکش غیر چسبنده ……………………………………………………………………………….. ۳۲۵
۱-۱۳-۹-۳ روکش غیر چسبنده روسازیهای بتنی …………………………………………………………………… ۳۲۶
۲-۱۳-۹-۳ روکش غیر چسبنده روسازیهای آسفالتی ……………………………………………………………….. ۳۲۸
۳-۱۳-۹-۳ روکش غیر چسبنده روسازیهای مرکب …………………………………………………………………. ۳۲۸
۱۴-۹-۳ روش راهنمای طراحی اشتو ……………………………………………………………………………….. ۳۲۸
۱-۱۴-۹-۳ آنالیز و تحلیل لایه های ترکیبی …………………………………………………………………………. ۳۲۸
۲-۱۴-۹-۳ روکش های بتنی سیمان پرتلند …………………………………………………………………………. ۳۳۰
۳-۱۴-۹-۳ روکش بتنی روی روسازی انعطاف پذیر موجود ……………………………………………………….. ۳۳۴
۴-۱۴-۹-۳ روکش آسفالتی بر روی روسازیهای صلب ……………………………………………………………… ۳۳۴
۵-۱۴-۹-۳ روکشهای انعطاف پذیر روی روسازیهای مرکب ……………………………………………………….. ۳۳۵
۳۳۶ ………………………………………….. (Corps of Engineers) 15-9-3 روش گروه مهندسین ارتش آمریکا
۱-۱۵-۹-۳ روکش صلب روسازی های صلب موجود ……………………………………………………………… ۳۴۰
۲-۱۵-۹-۳ روکش صلب روسازی های انعطاف پذیر یا مرکب ……………………………………………………. ۳۴۶
۳-۱۵-۹-۳ روکش انعطاف پذیر روسازیهای انعطاف پذیر …………………………………………………………. ۳۴۸
۴-۱۵-۹-۳ روکش انعطاف پذیر روسازیهای صلب …………………………………………………………………. ۳۴۸
۵-۱۵-۹-۳ روکشها در مناطق یخبندان ………………………………………………………………………………. ۳۵۳
۶-۱۵-۹-۳ مثال طراحی روکش …………………………………………………………………………………….. ۳۵۴
۳۵۶ ………………………………………………………………………………………. FAA 16-9-3 روش طراحی
۱-۱۶-۹-۳ روکش صلب روسازی صلب موجود …………………………………………………………………… ۳۵۶
۲-۱۶-۹-۳ روکش صلب روسازیهای انعطاف پذیر و روسازیهای مرکب ………………………………………….. ۳۶۰
۳-۱۶-۹-۳ روکش انعطاف پذیر روسازیهای صلب ………………………………………………………………… ۳۶۰
۴-۱۶-۹-۳ روکش انعطاف پذیر روی روسازیهای انعطاف پذیر ……………………………………………………. ۳۶۵
١۴
۵-۱۶-۹-۳ مثال طراحی ……………………………………………………………………………………………… ۳۶۵
۳۶۶ ………………………………………………………………………………………… IRC 17-9-3 روش طراحی
۱-۱۷-۹-۳ روشهای طراحی روکش برای روسازیهای صلب ………………………………………………………. ۳۶۶
۲-۱۷-۹-۳ انواع روکشهای صلب …………………………………………………………………………………… ۳۶۷
۳-۱۷-۹-۳ طراحی روکشهای صلب ………………………………………………………………………………… ۳۶۸
۴-۱۷-۹-۳ روکشهای انعطاف پذیر روی روسازیهای صلب ……………………………………………………….. ۳۶۹
۳۷۱ …………………………………………………………………………………………….. PCA 18-9-3 طراحی
۱-۱۸-۹-۴ روکش غیر چسبنده ……………………………………………………………………………………… ۳۷۱
۲-۱۸-۹-۳ روکش چسبنده ………………………………………………………………………………………….. ۳۷۴
۱۹-۹-۳ خلاصه روشهای طراحی ………………………………………………………………………………….. ۳۷۶
۱۰-۳ جزئیات طراحی های مختلف مفید ……………………………………………………………………………. ۳۷۸
۱-۱۰-۳ جداول و آبروها ……………………………………………………………………………………………. ۳۷۸
۲-۱۰-۳ منهول ………………………………………………………………………………………………………. ۳۷۹
۳-۱۰-۳ اتصالات ……………………………………………………………………………………………………. ۳۷۹
۴-۱۰-۳ اتصالات جدید برای روکش چسبنده ………………………………………………………………………. ۳۸۱
۵-۱۰-۳ اتصالات جدید برای روکش غیر چسبنده …………………………………………………………………. ۳۸۲
۶-۱۰-۳ تعریض و خط اضافی ……………………………………………………………………………………… ۳۸۲
۷-۱۰-۳ تعریض روکش چسبنده ……………………………………………………………………………………. ۳۸۳
۸-۱۰-۳ تعریض روکش غیرچسبنده ………………………………………………………………………………… ۳۸۴
۹-۱۰-۳ اضافه کردن خط …………………………………………………………………………………………… ۳۸۵
۱۱-۳ مصالح روکش بتنی ……………………………………………………………………………………………. ۳۸۵
۱-۱۱-۳ مخلوطهای رایج ……………………………………………………………………………………………. ۳۸۵
۲-۱۱-۳ مخلوطهای تسریع شده …………………………………………………………………………………….. ۳۸۶
۳-۱۱-۳ بتن مسلح با فیبر برای پروژه های روکش …………………………………………………………………. ۳۸۷
۴-۱۱-۳ مصالح لایه جدا کننده………………………………………………………………………………………. ۳۸۸
۵-۱۱-۳ مصالح دیگر که در ساخت روکش های بتنی استفاده میگردد: …………………………………………….. ۳۸۹
١۵
۶-۱۱-۳ نکات کلیدی درباره ساخت روکش بتنی ………………………………………………………………….. ۳۹۰
۷-۱۱-۳ تعمیرات آینده ………………………………………………………………………………………………. ۳۹۱
۱۲-۳ نتیجه گیری ……………………………………………………………………………………………………. ۳۹۱
فصل چهارم- ………………………………………………………………………………………………………… ۳۹۵
مقایسه اقتصادی (هزینه های ساخت )روسازیهای بتنی در مقایسه با روسازیهای آسفالتی ………………………… ۳۹۵
۱ – مقدمه ……………………………………………………………………………………………………….. ۳۹۶ -۴
-۲-۴ کاربرد انتخاب نوع روسازی ………………………………………………………………………………….. ۳۹۹
-۳-۴ آنالیز طراحی روسازی ………………………………………………………………………………………… ۴۰۰
۱-۳-۴ -شرایط سابگرید …………………………………………………………………………………………….. ۴۰۱
۲-۳-۴ – طبقه بندی طراحی روسازی ………………………………………………………………………………. ۴۰۲
۳-۳-۴ – مصالح ……………………………………………………………………………………………………… ۴۰۲
-۱- دسترسی و عملکرد …………………………………………………………………………………….. ۴۰۳ ۳-۳-۴
-۲- بازیافت …………………………………………………………………………………………………. ۴۰۶ ۳-۳-۴
۴-۳-۴ – آب و هوا / زهکشی ………………………………………………………………………………………. ۴۰۷
۵-۳-۴ – طراحی روسازی …………………………………………………………………………………………… ۴۰۷
۴۰۸ ………………………………………………………………………… PCC -1- اطلاعات بیشتر در مورد ۵-۳-۴
۴۱۰ ……………………………………………………………………… HMA -2- اطلاعات بیشتر در مورد ۵-۳-۴
-۳- تاثیر چرخهای برجسته (یخ شکن ) بر فرسایش ……………………………………………………….. ۴۱۰ ۵-۳-۴
۶-۳-۴ – ملاحظات مربوط به ساخت ………………………………………………………………………………. ۴۱۰
۷-۳-۴ – عوامل دیگر ارزیابی سایر عواملی که مربوط به پروژه خاص می باشد مد نظر قرار گیرد . ……………… ۴۱۲
-۴-۴ آنالیز هزینه چرخه عمر ………………………………………………………………………………………. ۴۱۲
۱-۴-۴ – ارزش فعلی خالص …………………………………………………………………………………….. ۴۱۳
۲-۴-۴ – روش سالیانه ( هزینه یکنواخت سالیانه ) ……………………………………………………………….. ۴۱۳
۳-۴-۴ – آنالیز اقتصادی ……………………………………………………………………………………………… ۴۱۴
-۱- دوره عملکرد …………………………………………………………………………………………… ۴۱۵ ۳-۴-۴
-۲- هزینه های ساخت اولیه …………………………………………………………………………………. ۴۱۶ ۳-۴-۴
١۶
-۳- هزینه های تعمیر و نگهداری …………………………………………………………………………… ۴۱۶ ۳-۴-۴
-۴- ارزش اسقاطی ………………………………………………………………………………………….. ۴۱۷ ۳-۴-۴
-۵- هزینه های کاربر ………………………………………………………………………………………. ۴۱۸ ۳-۴-۴
-۶- هزینه های دیگر ……………………………………………………………………………………….. ۴۱۹ ۳-۴-۴
-۷- نرخ کاهش ……………………………………………………………………………………………… ۴۲۱ ۳-۴-۴
-۸- دوره آنالیز ………………………………………………………………………………………………. ۴۲۱ ۳-۴-۴
-۹- آنالیز ریسک …………………………………………………………………………………………… ۴۲۲ ۳-۴-۴
-۱۰- آنالیز احتمالات ……………………………………………………………………………………….. ۴۲۴ ۳-۴-۴
-۱۱- آنالیز حساسیت ………………………………………………………………………………………. ۴۲۶ ۳-۴-۴
-۵-۴ تحلیل مهندسی ……………………………………………………………………………………………….. ۴۲۹
-۶-۴ مرحله پیشنهاد ………………………………………………………………………………………………… ۴۳۰
-۷-۴ طرح یک مثال ………………………………………………………………………………………………… ۴۳۰
۱-۷-۴ -گام اول – تجزیه و تحلیل طراحی روسازی ………………………………………………………………. ۴۳۱
-۱- وضعیت بستر ……………………………………………………………………………………………. ۴۳۱ ۱-۷-۴
-۲- تحلیل ترافیک …………………………………………………………………………………………. ۴۳۱ ۱-۷-۴
-۳- مصالح …………………………………………………………………………………………………. ۴۳۱ ۱-۷-۴
-۴- آب و هوا / زهکشی ……………………………………………………………………………………. ۴۳۲ ۱-۷-۴
-۵- طراحی روسازی ……………………………………………………………………………………….. ۴۳۲ ۱-۷-۴
۲-۷-۴ – گام دوم – آنالیز هزینه چرخه عمر ……………………………………………………………………….. ۴۴۲
-۱- دوره آنالیز ………………………………………………………………………………………………. ۴۴۲ ۲-۷-۴
-۲- هزینه های ساخت اولیه ……………………………………………………………………………….. ۴۴۳ ۲-۷-۴
-۳-۷-۴ گام سوم- آنالیز مهندسی ………………………………………………………………………………….. ۴۵۰
-۸-۴ مقایسه اقتصادی روسازی بتنی و آسفالتی در شرایط بار گذاری و مقاومت بستر مختلف ……………………. ۴۵۰
-۹-۴ نتیجه گیری …………………………………………………………………………………………………… ۴۵۴
مراجع ……………………………………………………………………………………………………………….. ۴۵۶
١٧
پیوست یک ………………………………………………………………………………………………………….. ۴۶۱
پیوست دو ……………………………………………………………………………………………………………. ۴۶۵
پیوست سه …………………………………………………………………………………………………………… ۴۷۰
پیوست چهار ………………………………………………………………………………………………………….
این پروژه به عنوان کمک آموزشی و در راستای تکمیل مطالعات شما ، در وبسایت قرار گرفته است .
لطفا از این پروژه به عنوان پایان نامه و یا پروژه تخصصی استفاده ننمایید .
- فاقد لینک دانلود و فروش. این پروژه فقط جهت معرفی در سایت قرار گرفته است. [purchase_link id=”5733″ text=”اضافهکردن به سبدخرید” style=”button” color=”green”]