پروژه بررسی هیدرولیکی و هیدرولوژیکی راه و ابنیه های فنی در طرح هندسی راه و ارائه مدل ریاضی
رشته : کارشناسی ارشد عمران – راه و ترابری
فرمت : PDF
چکیده :
ازمسائلی عمده ای که در راههای کوهستانی و صعب العبور مطرح است نقش مسائل آبی و اثرات یخبندان و رعایت کلیه مشخصات فنی در طرح هندسی راه و روسازی است . از آنجایی که در طی مدت بهره برداری در این مناطق بطور متناوب روسازی در شرایط مرطوب ، یخبندان و خشک است لذا مطالعات اساسی این شرایط مبنای حفظ و نگهداری رویه آسفالتی بوده و جزو شرایط آئین نامه ای در مشخصات فنی راهداری محسوب میشود . در طراحی روسازی و طرح هندسی راه اکثر روابط و معادلات مورد استفاده ضوابط راهسازی و روسازی بر اساس تحقیقات انجام گرفته میباشد . این تحقیق بیان ارتباط بین مسائل هیدرولوژیکی و هیدرولیکی و خرابی به وجود آمده و شروع فصل جدیدی در تعیین ضوابط راهداری است که بایستی در ضوابط راهسازی روسازی راه به عنوان یک پارامتر کنترل کننده مد نظر قرار گیرد و به عنوان اولین ضابطه ریاضی راهداری میزان شدت خرابی سالانه بر اساس شیب طولی و متوسط ترافیک روزانه عبوری ارائه شده است .
مقدمه :
تحقیقات و مطالعات انجام گرفته در زمینه خرابی روسازی آسفالتی و ارائه طرق در مورد پیشگیری و کنترل آنها به مسائل طراحی روسازی و هندسی راه محدود شده و همواره اثر و نقش مسائل هیدرولیکی و هیدرولوژیکی و بطور کلی مسائل آبی در طرح هندسی راه کمتر مورد توجه قرار گرفته است و محققین فقط به بررسی اثر بارهای ترافیکی طرح بتن آسفالتی ، کیفیت و خواص مصالح ، نحوه اجرای لایه های روسازی و مسائلی از این قبیل پرداخته اند .
فهرست :
مقدمه فصل اول : کلیات
– ١ – تعریف مساله
- ٢ – ضرورت انجام تحقیق
- ٣ – روش تحقیق
- ۴ – فرضیه تحقیق
١-۵ – اهداف تحقیق ۱۰
فصل دوم کاوش در متون ۱۱
–١ – محاسبات هیدرولیکی در تعیین مقاطع پلها و آبروها
-١-١ – تعیین دبی سیلابها ۱۲
– ٢ – تعیین سطح مقطع عبور آب در پلها ۲۶
– ٢ – ١ – فرمول مانینگ ۲۸
– ٢ – ٢ – فرمول بازن ۲۹
٢ – ٢ – ٣ – تعیین ابعاد پل ۳۴
– ٢ -۴ – برخورد آب به پایه های پل ۳۷
– ٣ – تئوری های اساسی زهکشی ۴۱
– ٣ – ١ – تاریخچه ۴۱
– ٣ – ٢ – نقش زهکشی در جلوگیری از فرسایش ۴۲
٢ – ٢ – ٣ – زهکشی وانواع آن ۴۲
– ٣ – ۴ – زهکشی سطحی ۴۴
– ٣ – ۴ – ١ – مقدمه ۴۴
– ٣ – ۴ – ٢ – بارش طرح برای آبهای سطحی ۴۶
–۳ – ۴ – ٣ – برآورد دبی جریان در سیستم های زهکشی ۴۷
– ٣- ۴ – ۴ – روش طراحی زهکشی سطحی ۵۲
– ٣ – ۴ – ۵ – روش تشکیل حوضچه آب ۵۳
– ٣ – ۴ – ۶ – زهکشی زیر سطحی یا عمیق ۵۷
٢ – ٣ – ۴ – ٧ – جریان ورودی – خروجی در آنالیز زهکشی ۶۰
-٣ – ۴ – ٨ – اصل پیوستگی در سیستم طراحی زهکشی ها ۶۲
– ٣ – ۴ – ٩ – مدت زمان لازم برای عبور آب از سیستم زهکشی روسازی ۶۳
– ٣ – ۴ – ١٠ – مدت زمان لازم برای زهکشی بعداز قطع جریانات ورودی ۶۴
– ۴ – برآورد جریان های ورودی و خروجی درسیستم های زهکشی ۶۷
– ۴ – ١ – بررسی های اساسی ۶۷
– ۴ – ٢ برآورد جریان های ورودی در سیستم های زهکشی ۷۹
– ۴ – ٣ – بر آورد جریانات خروجی در سیستم های زهکشی ۸۴
– – معیار های طراحی زهکشی های زیر سطحی روسازی ها ۹۰
– ۵ – ١ – مفاهیم اساسی ۹۰
– ۵ – ٢ – قابلیت انتقال لایه های زهکشی ۹۵
– ۵ – ٣ – زمان لازم برای عبور آب از سیستم های زهکشی ( لایه اساس ) ۹۸
– ۵ –۴ – زمان لازم برای افت رطوبت اشباع بعداز قطع جریانهای ورودی ۱۰۱
-۵ – ۵ – محافظت خاک بستر های حساس ۱۰۳
- ۵ – ۶ – شرایط نفوذ پذیری مصالح ترانشه ها زهکشی ۱۰۴
– ۵ – ٧ – لوله زهکشی و لوله تخلیه آب ۱۰۶
فصل سوم : بررسی هیدرولیکی و هیدلولوژیکی راه وابنیه های فنی ۱۰۸
١ – هیدرولیک ۱۰۹
– ٢ – زهکشی سطح رویه لایه ها ۱۰۹
– ٣ – شیب طولی و سطح طول ها ۱۰۹
٣ – ۴ – شیب عرضی سطح راه ها ۱۱۰
– ۵ – زهکشی طولی ۱۱۱
– ۶ – آبرو ها ۱۱۱
– ٧ – جوی ها ۱۱۱
– ٨ – پیچ های خروجی ۱۱۱
٣ – ٩ – آبرو های مانع ۱۱۴
٣ – ١٠ – شوت ها ۱۱۵
- ١١ – اصول طراحی کانالها ۱۱۶
٣ –– مقادیر مجاز سرعت درکانال های زهکشی ۱۲۱
-١١ – ٢ – مراحل طراحی کانال های زهکشی طولی ۱۲۲
– ١١ – ٣ – محاسبه سطح مقطع مورد نیاز کانال ها ۱۲۲
٣ – ١٢ – روش های مختلف کنترل فرسایش خاک ۱۲۵
– ١٣ – زهکشی عرضی ۱۲۷
– ١۴ – علم هیدرولوژی ۱۶۷
-١۵ – سیکل هیدرولوژی ۱۶۸
– ١۶ – مشکلات طراحی هیدرولوژیکی ۱۷۰
٣ – ١٧ – رواناب سطحی ۱۷۱
فصل چهارم : بررسی مسائل هیدرولیکی و هیدرولوژیکی در راه های استان اردبیل ( مطالعه موردی ) ۱۷۷
– ١ – مقدمه ۱۷۸
۴ – ٢ – معرفی روش های ارزیابی وروسازی ۱۷۹
۴ – ٢ – ١ – روش PC I 179
–۲ -٢ – روش MCI به عنوان روش انتخابی در مطالعه موردی ۱۸۰
-۳ – اطلاعات اولیه خرابی روسازی در سه دوره بازدید در راه های استان ۱۹۰
– ۴ – تعیین MCI و شدت های خرابی دوره های مرطوب و خشک در راه های استان ۱۹۶
۴-۴-١-تحلیل حساسیت ۲۰۲
-۵-تحلیل اطلاعات ومدل سازی ۲۰۵
– ۶ – معرفی پارامتر های زهکشی ( f) 218
– ۶ -١ – انتخاب مناطق مورد نظر وخصوصیات نمونه گیری ( محور خلخال به اسالم ) ۲۱۹
– ۶ – ٢ ) مقایسه ترک های مسیر زهکشی شده ونشده ۲۲۰
– ۶ – ٣ – نتایج تحقیق مسیر زهکشی شده ونشده در محور خلخال به آسالم ۲۲۷
– ٧ – اعمال شرایط زهکشی در معادلات شدت خرابی اولیه وارائه مدل ریاضی نهایی ۲۲۹
فصل پنجم : نتیجه گیری و ارائه پیشنهادات ۲۳۱
– ١ – نتیجه گیری ۲۳۲
– ٢ – پیشنهادات ۲۳۴
– ٣ – پیشنهادات برای تداوم پروژه ۲۳۵
این پروژه به عنوان کمک آموزشی و در راستای تکمیل مطالعات شما ، در وبسایت قرار گرفته است .
لطفا از این پروژه به عنوان پایان نامه و یا پروژه تخصصی استفاده ننمایید .
- فاقد لینک دانلود و فروش. این پروژه فقط جهت معرفی در سایت قرار گرفته است. [purchase_link id=”6925″ text=”اضافهکردن به سبدخرید” style=”button” color=”green”]