پروژه بررسی نرم افزار های کاربردی در حمل و نقل و سیستم های کنترل ترافیک
رشته : کارشناسی ارشد عمران – راه و ترابری
فرمت : PDF
چکیده :
علم مبانی خصوصیات جریان ترافیک و روشهای تجزیه و تحلیل مربوطه نیازی حیاتی برای برنامه ریزی، طراحی و عملکرد سیستمهایحمل و نقل می باشد خصوصیات جریان ترافیک شامل :سرفاصله زمانی ، نرخ جریان ،مسیر یابی زمانی – مکانی وسیله نقلیه ،سرعت ،سر اصله مکانی ،چگالی می باشند.روشهای تجزیه و تحلیل جریان ترافیک نیز شامل مدلسازی عرضه و تقاضا آنالیز ظرفیت و سطح سرویس و مدل سازی جریان ترافیک ، آنالیز جریانهای موجی شکل ، تئوری صف و نهایتا شبیه سازی کامپیوتری می باشند..برنامه ریزان فطراحان و تصمیم گیرندگان سیستم های حمل و نقل باید اطلاعات پایه ای از مبانی جریان ترافیک داشته باشند.. برنامه ریزان ترفیک را ارزیابی نموده و اثرات محیطی و اصلاحات انجام شده در سیستم مورد نظر را تشخیص می دهند.
فهرست :
فصل اول: تاریخچه واهمیت راه
۱-۱اهمیت راه۳
۲-۱تاریخچه راه۴
فصل دوم:استفاده ازمدل های کامپیوتری
۱-۲تاریخچه استفاده ازشبیه سازی کامپیوتری۱۱
۲-۲شبیه سازی کامپیوتری۱۴
۳-۲نحوه ساخت مدل۲۱
فصل سوم:نرم افزارهای شبیه سازی عملکردهای ترافیکی
۱-۳نرم افزارشبیه سازtexasا۲۹
۲-۳برنامه شبیه سازی classigا۳۱
۳-۳نرم افزارشبیه سازی soapا۳۳
۱-۳-۳بسته نرم افزاریsoapا۳۴
۲-۳-۳اطلاعات ورودی برنامه۳۶
۴-۳-۳استفاده ازنتایج خروجی وکاربردان درترافیک۴۱
۵-۳-۳نمودارفازبندی۴۱
۶-۳-۳بررسی حرکت گردش به چپ۴۱
۷-۳-۳تهیه ترسیم۴۲
۸-۳-۳گزارش مربوط به محاسبات واسطه ۴۲
۹-۳-۳مقایسه نتایج خلاصه شده ۴۲
۱۰-۳-۳طرح وارزیابی نتایج خلاصه شده ۴۳
۱۱-۳-۳کاربردبهینه سازی صریح۴۳
۱۲-۳-۳بهینه سازی چرخه ۴۳
۱۳-۳-۳بهینه سازی تقسیمات زمان سبز ۴۴
۱۴-۳-۳تخصیص شاخصها ۴۶
۱۵-۳-۳گردش به چپ حفاظت شده ۴۹
۱۶-۳-۳وضعیت زمانی تمام قرمز ۵۰
۱۷-۳-۳خیابانهای یکطرفه وتقاطعات ۵۱
۱۸-۳-۳مسیرهای چندگانه۵۱
فصل چهارم:نرم افزارهای شبیه سازی جاده های شریانی
۱-۴برنامه شبیه سازیtransytا۵۴
۲-۴نرم افزارشبیه سازی traf-netsimا۵۶
۱-۲-۴اماده سازی داده های ورودی ۵۷
۶۰اtraf-netsim-مدل شبیه سازی۲-۲-۴
۳-۲-۴محدودیت های برنامه ۶۱
۴-۲-۴خروجهای برنامه ۶۲
۵-۲-۴ویزگیهای گرافیکی ۶۲
فصل پنجم:سیستم های هوشمند خودرو و بزرگراهIVHS
۱-۵نرم افزار های شبیه سازی ازاد راههای وبزرگراهها ۶۷
۲-۵برنامه شبیه سازی intrsaا ۶۷
۱-۲-۵برنامه شبیه سازی freconا ۷۱
۳-۵نرم افزارهای شبیه سازی راههای اصلی ۷۳
۱-۳-۵برنامه شبیه سازی TRARRا ۷۳
۲-۳-۵برنامه شبیه سازی RURALا ۷۵
فصل ششم:نرم افزارهای شبیه سازی حمل ونقل شهری
۱-۶برنامه سبیه سازی شبکه حمت و نقل شهری MINUTPا ۸۰
۲-۶نرم افزار کامپیوتری emme/2ا ۸۵
۱-۲-۶قابلیت استفاده وسیع ۸۵
۲-۲-۶سطح استفاده بین المللی ۸۶
۳-۲-۶نیازهای سخت افزاری وشرح نرم افزا ۸۷
۴-۲-۶نیازهای سخت افزاری این برنامه عبارتند از ۸۷
۵-۲-۶ساختارشبکه حمل و نقل ۸۸
۶-۲-۶فرم ماتریسی برنامه ۸۹
۷-۲-۶عملکرد برنامه ۹۰
۸-۲-۶امکانات گرافیکی ۹۱
۹-۲-۶مبانی محاسباتی ۹۲
۱۰-۲-۶استفاده از ماکروها ۹۳
۱۱-۲-۶امکانات ساخت ماتریسها ۹۳
۱۲-۲-۶تخصیص سفر[اتوماتیک]ا ۹۴
۱۳-۲-۶تفکیک سفر ۹۵
فصل هفتم:سیستم های اطلاعات جغرافیاییGeographic Information (System(GIS
۱-۷سیستم پیشرفته اطلاعات مسافر][ATISا ۱۰۴
۱-۱-۷اطلاع رسانی قبل از انجام سفر ۱۰۴
۲-۱-۷اطلاع رسانی به راننده در مسیر حرکت ۱۰۵
۳-۱-۷علائم هشدار دهنده داخل وسیله نقلیه ۱۰۷
۲-۷سیستم های پیشرفته کنترل وسیله نقلیه ][AVCSا ۱۰۸
۱-۲-۷کنترل ایمنی وسیله نقلیه ۱۰۹
۲-۲-۷کنترل ایمنی اطراف وسیله نقلیه ۱۱۱
۳-۷عملیات وسایل نقلیه تجاری ][COVا ۱۱۲
۴-۷سیستم های پیشرفته حمل و نقل عمومی ][APTSا ۱۱۵
۱-۴-۷ترانزیت خبر ۱۱۶
۲-۴-۷مدیریت سیستم ۱۱۷
۳-۴-۷تجهیزات پیشرفته سیستم حمل و نقل عمومی ۱۱۸
۱۱۹ اGIS -معرفی۱-۵-۷
۱۲۰ اGIS -تعریف۲-۵-۷
۱۲۲ اGIS -تاریخچه۳-۵-۷
۴-۵-۷لایه بندی اطلاعات در GISا ۱۲۳
۱۲۳ اGIS -اطلاعات۵-۵-۷
۶-۵-۷نحوه تبدیل و ذخیره سازی اطلاعات GISدرکامپیوتر ۱۲۴
۶-۷معرفی برخی ازنرم افزار های GISا ۱۲۶
۱۲۶ اArc View-نرم افزار۱-۶-۷
۱۲۷ اArc/Info-نرم افزار۲-۶-۷
ATHYS 127-نرم افزار۳-۶-۷
۱۲۸ اACT MAP PALM -نرم افزار های۴-۶-۷
۱۲۸ اTrans CAD -نرم افزار۵-۶-۷
۶-۶-۷سایر نرم افزار های GISا ۱۲۸
۷-۷معرفی نرم افزار ها Trans CADا ۱۳۰
۱۳۲ اTrans CAD -موضوعات۱-۷-۷
۲-۷-۷نقشه کشی و مصور سازی داده ها ۱۳۵
۱۳۷ -جداول۳-۷-۷
۴-۷-۷خروجی ها ۱۳۷
۵-۷-۷ابزار های انالیز جغرافیایی ۱۳۸
۶-۷-۷حصارها ۱۳۹
۷-۷-۷ناحیه ها ۱۳۹
۸-۷-۷مدل های کاربردی ۱۴۰
۸-۷نتیجه گیری وپیشنهادات برای GISا ۱۴۲
فصل هشتم:سیستم تعیین موقعیت جهانیGPS
۱-۸اجزای سیستم تعیین موقعیت جهانی ۱۴۶
۱-۱-۸ماهواره ها ۱۴۶
۲-۱-۸ایستگاههای کنترل ۱۴۷
۳-۱-۸گیرنده ها ۱۴۸
۴-۱-۸امواج ارسالی از ماهواره ها ۱۴۸
۲-۸روش تعیین موقعیت در GPSا ۱۵۰
۳-۸نمونه هایی از سیستم حمل و نقل هوشمند ۱۵۲
۱-۳-۸سیستم پیشرفت تاکسیرانی در شهر پاریس ۱۵۲
۴-۸تعیین قابلیت دسترسی مناطق ۱۵۵
۵-۸تعیین موقعیت تابلوهای راهنمایی در جاده ها
به کمک GISا ۱۵۷
۶-۸مدیریت نگهداری بزرگراهها][PMSا ۱۵۷
۷-۸کاربردGISدرطراحی مسیر بزرگرا باکمترین هزینه ساخت ۱۶۱
۱-۷-۸مدلسازی پیش بینی هزینه جاده ها ۱۶۱
۲-۷-۸انتخاب مسیر برمبنای معیار کمترین هزینه کل ساخت و اجرا ۱۶۴
فصل نهم:سیستم های هوشمند خودرو وبزگرارهIVHS
۱-۹اجزای اصلی سیستمهای هوشمند وسیله نقلیه و بزرگراه عبارتند از ۱۶۹
۲-۹اجزای سیستمهای هوشمند وسیله نقلیه و بزرگراه ][IVHSا ۱۷۵
۱-۲-۹سیستم پیشرفته مدیریت ترافیکی ][ATMSا ۱۷۵
۲-۲-۹سیستمهای پیشرفته اطلاعات سفر] [ATISا ۱۷۶
۳-۲-۹سیستمهای پیشرفته کنترل خودرو][AVCSا ۱۷۶
۴-۲-۹ناوبری وهدایت وسایل نقلیه تجاری ][COVا ۱۷۷
۳-۹تلاش سایر کشور ها در استفاده از تکنولوژی جدید در حمل و نقل ۱۷۷
۱۷۸ اPROMETHEUS -پروژه۱-۳-۹
۲-۳-۹پروژه DRIVEا [دراروپا] ۱۸۰
AMTICSوRACS – پروژه های۳-۳-۹ [درکشورهای ژاپن] ۱۸۱
۴-۹سیستمهای حمل و نقل هوشمند ][ITSا ۱۸۲
۱-۴-۹ارکان اصلی سیستمهای حمل و نقل هوشمند ۱۸۳
۵-۹سیستمهای مدیریت پیشرفته ترافیک ][ATMSا ۱۸۴
فصل دهم- برنامه های متفرقه
NETFLOI.NETFLP II -معرفی برنامه های۱-۱۰
ومقایسه نتایج ان با برنامه NETSIMا ۱۸۸
۱۸۹ اNETFLO I,NETFLO II-مدلهای۱-۱-۱۰
۲-۱-۱۰مقایسه مد لها ۱۹۱
۲-۱۰معرفی مد ل شبیه سازی شبکه ترافیک
۱۹۶ اSCATSIM-RTA
۱-۲-۱۰مدل برنامه ۱۹۹
۳-۲-۱۰نتایج خروجی برنامه ۲۰۳
INTEGRATION-معرفی برنامه۳-۱۰
مقایسه ان با برنامه TRANSYTا ۲۰۴
۲۰۵ اINTEGRATION -شرح مدل۱-۳-۱۰
۲-۳-۱۰روشهای تحلیل کلان نگر ۲۰۶
۳-۳-۱۰روشهاتحلیل ریزنگر ۲۰۶
۴-۱۰نتیجه گیری ۲۱۳
پیوست – فهرست برنامه های شبیه سازی ۲۱۶
منابع ومراجع ۲۱
این پروژه به عنوان کمک آموزشی و در راستای تکمیل مطالعات شما ، در وبسایت قرار گرفته است .
لطفا از این پروژه به عنوان پایان نامه و یا پروژه تخصصی استفاده ننمایید .
- فاقد لینک دانلود و فروش. این پروژه فقط جهت معرفی در سایت قرار گرفته است. [purchase_link id=”7666″ text=”اضافهکردن به سبدخرید” style=”button” color=”green”]