پروژه بررسی راهکار های مؤثر در افزایش سرعت به صورت موردی در بلاکی از مسیر تهران- مشهد
رشته : عمران
فرمت : word
مقدمه :
امروزه با افزایش تمایل افراد جامعه به کاهش زمان سفر نیاز به افزایش سرعت بیش از پیش احساس می گردد. راه آهن نیز از این قائده مستثنی نبوده و به عنوان یک سیستم حمل و نقل عمومی در پی راهکارهایی برای نیل به این هدف می باشد. برای این امر چندین راه حل پیشنه اد شدهاست. که از میان آنها به اصلاح قوسها و روسازی راهآهن و استفاده از ناوگان ویژه و بهره گیری از سیستم علائم و ارتباطات الکتریکی پیشرفته می توان اشاره کرد . از این میان برای قوس های قدیمی , اصلاح قوس ها از نظر شعاع و طول کلوتوئید نسبت به سایر موارد، مورد توجه بیشتری واقع شده است.
کلمات کلیدی: خطوط راه آهن، قطارهای کج شونده، تکه مرکزی متحرک، علائم و ارتباطات الکتریکی،بررسی اقتصادی
فهرست :
فصل اول : مقدمه و تعریف مسئله
۱-۱ تعریف مسئله……………………………………………………………………………………………………….. ۲
۲-۱ روش تحقیق………………………………………………………………………………………………………… ۳
۳-۱ پارامترهای موثر در افزایش سرعت…………………………………………………………………………. ۳
۱-۳-۱ شرایط هندسه خط………………………………………………………………………………………. ۳
۲-۳-۱ شرایط آلات ناقله………………………………………………………………………………………….. ۹
۳-۳-۱ سیستم علائم و ارتباطات………………………………………………………………………………… ۱۰
۴-۱ حدود تحقیق………………………………………………………………………………………………………… ۱۰
۵-۱ محدودیتهای تحقیق……………………………………………………………………………………………. ۱۱
۶-۱ پیشینه تحقیق……………………………………………………………………………………………………….. ۱۲
۷-۱ روش تحقیق………………………………………………………………………………………………………… ۱۲
فصل دوم : اصلاح پارامترهای هندسی با استفاده از مصالح پیشرفته در خطآهن و محاسبه پارامترهای
دور و طول قوس پیوندی برای قوسها
۱-۲ مقدمه………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۶
۲-۲ هدف از پارامترهای خط و قرار گیری آنها……………………………………………………………….. ۱۷
۱ قوس و قوس پیوندی…………………………………………………………………………………….. ۱۸ -۲-۲
۲ منحنی کلوتوئید…………………………………………………………………………………………….. ۱۹ -۲-۲
۲۰……………………………………۷۰۳R فیش UIC 3-2 مشخصات قطارهای سریع بر اساس آییننامه
۱ پارامترها و نمادهای اصلی………………………………………………………………………………. ۲۱ -۳-۲
۲ کسری دور ………………………………………………………………………………………………….. ۲۲ -۳-۲
۳ کسری دور در تقاطع با خط اصلی قوسی و خطوط ویژه……………………………………. ۲۲ -۳-۲
۴ اضافه دور …………………………………………………………………………………………………… ۲۲ -۳-۲
۵ تغییر کسری دور در قوسهای اتصال ……………………………………………………………… ۲۳ -۳-۲
۶ تغییر دور به عنوان تابعی از زمان در ازای شیب دور………………………………………….. ۲۴ -۳-۲
۲۵………………………………………. (av ) 7 شتاب قائم نیمه استاتیک در قوسهای قائم انتقال -۳-۲
۸ مقادیر ویژه…………………………………………………………………………………………………… ۲۶ -۳-۲
۴-۲ روش ارائه شده توسط اداره کل خط و سازههای ریلی………………………………………………. ۲۸
۱ روش محاسبه دور اجرایی………………………………………………………………………………. ۲۹ -۴-۲
۲ محاسبه طول قوس پیوندی……………………………………………………………………………. ۳۴ -۴-۲
۵-۲ محاسبه طول قوس پیوندی در بلاکی از مسیر تهران-مشهد………………………………………… ۳۶
ت
۶-۲ مصالح پیشرفته در راهآهن………………………………………………………………………………………. ۴۰
۷-۲ نتیجه……………………………………………………………………………………………………………………. ۴۱
فصل سوم:اثرقطار های کج شونده بر افزایش سرعت
۱-۳ مقدمه………………………………………………………………………………………………………………….. ۴۳
۲-۳ چگونگی عمل کج شدن………………………………………………………………………………………… ۴۴
۳-۳ مزایای قطارهای تیلتینگ………………………………………………………………………………………… ۴۵
۴-۳ فنآوری قطارهای تیلتینگ……………………………………………………………………………………… ۴۵
۱-۴-۳ سیستمهای تیلتینگ غیرفعال……………………………………………………………………………. ۴۵
۲-۴-۳ سیستمهای تیلتنگ فعال…………………………………………………………………………………… ۴۶
۳-۴-۳ تفاوت دو سیستم فعال و غیر فعال……………………………………………………………………. ۴۶
۵-۳ مسائل مربوط به بررسی تیلتینگ……………………………………………………………………………… ۴۷
۱-۵-۳ مسائل مستقل از مسیر …………………………………………………………………………………… ۴۷
۱-۱-۵ راحتی مسافر………………………………………………………………………………………. ۴۷ -۳
۲-۱-۵ اثر روی نحوه توزیع نیرو روی خط……………………………………………………….. ۴۸ -۳
۳-۱-۵ گاباری……………………………………………………………………………………………….. ۴۹ -۳
۴-۱-۵ تحلیل تنش………………………………………………………………………………………… ۵۰ -۳
۵-۱-۵ زاویه دو واگن متوالی………………………………………………………………………….. ۵۰ -۳
۲-۵-۳ مسائلی که وابسته به مسیر هستند……………………………………………………………………. ۵۱
۱-۲-۵ سرعت قطارهای تیلتینگ……………………………………………………………………… ۵۱ -۳
۲-۲-۵ ماکزیمم بار محوری…………………………………………………………………………….. ۵۲ -۳
۳-۲-۵ شیب خط…………………………………………………………………………………………… ۵۲ -۳
۴-۲-۵ مینیمم شعاع قوس……………………………………………………………………………….. ۵۲ -۳
۵-۲-۵ قوس پیوندی………………………………………………………………………………………. ۵۳ -۳
۶-۲-۵ نسبتهای میان دو قوس………………………………………………………………………. ۵۳ -۳
۷-۲-۵ مینیمم دور………………………………………………………………………………………….. ۵۳ -۳
۸-۲-۵ مینیمم تغییر دور میان دو قوس متوالی……………………………………………………. ۵۴ -۳
۹-۲-۵ ماکزیمم دور……………………………………………………………………………………….. ۵۴ -۳
۱۰-۲-۵ ماکزیمم کسری دور…………………………………………………………………………… ۵۴ -۳
۱۱-۲-۵ محدودیت کسری دور برای طرحهای خاص………………………………………… ۵۵ -۳
ث
۱۲-۲-۵ نرخ کسی دور…………………………………………………………………………………. ۵۵ -۳
۱۳-۲-۵ تجهیزات مسیر مورد استفاده برای قطارهای تیلتینگ………………………………. ۵۶ -۳
۱۴-۲-۵ کیفیت هندسی خط……………………………………………………………………………. ۵۶ -۳
۶-۳ موارد دیگر ………………………………………………………………………………………………………….. ۵۷
۱-۶-۳ کنترل سرعت و حفاظت در مقابل افزایش سرعت……………………………………………… ۵۷
۲-۶-۳ بوردهای علائم……………………………………………………………………………………………… ۵۷
۳-۶-۳ اثرات تیلتینگ روی خطوط بالاسری و پانتوگراف………………………………………………. ۵۷
۴-۶-۳ حفاظت مردم در سکوهای ایستگاه…………………………………………………………………… ۵۷
۷-۳ خضوصیات واگن تیلتینگ………………………………………………………………………………………. ۵۷
۱-۷-۳ بدنه واگن ……………………………………………………………………………………………………. ۵۷
۲-۷-۳ خصوصیات بوژی مورد استفاده در تیلتینگ………………………………………………………. ۵۸
۸-۳ کشورهایی که تکنولوژی تیلتینگ را توسعه دادند……………………………………………………….. ۵۸
۱-۸-۳ بریتانیا………………………………………………………………………………………………………….. ۵۸
۲-۸-۳ فرانسه………………………………………………………………………………………………………….. ۵۸
۳-۸-۳ اسپانیا…………………………………………………………………………………………………………… ۵۸
۴-۸-۳ کانادا……………………………………………………………………………………………………………. ۵۹
۵-۸-۳ سوئد…………………………………………………………………………………………………………… ۵۹
۶۰………………………………………………………………………………….x 1-5-8 قطارهای ۲۰۰۰ -۳
۶۲……………………………………………………………………………. x 2-5-8 خط و علائم ۲۰۰۰ -۳
۶۲……………………………………………………………………………………….x 3-5-8 آینده ۲۰۰۰ -۳
۹-۳ مباحث اقتصادی جهت به کار گیری تیلتینگ…………………………………………………………….. ۶۵
۱-۹-۳ تولید …………………………………………………………………………………………………………… ۶۵
۱-۱-۹ تفاوت قیمت یک واگن با و بدون تیلتینگ……………………………………………… ۶۵ -۳
۲-۱-۹ هزینه لازم برای تولید یک سیستم معین………………………………………………….. ۶۶ -۳
۳-۱-۹ بازار واگنهای تیلتینگ و بدون تیلتینگ………………………………………………… ۶۶ -۳
۴-۱-۹ نیاز راهآهن داخلی……………………………………………………………………………….. ۶۶ -۳
۲-۹-۳ جنبه های مسافری…………………………………………………………………………………………… ۶۶
۱-۲-۹ میزان افزایش درآمد ناشی ازافزایش قیمی بلیط……………………………………….. ۶۶ -۳
۲-۲-۹ حجم مسافر در دسترس……………………………………………………………………….. ۶۷ -۳
۳-۹-۳ مطالب جانبی ………………………………………………………………………………………………. ۶۷
ج
۱-۳-۹ کاهش میزان مصرف انرژی…………………………………………………………………… ۶۷ -۳
۲-۳-۹ کاهش هزینههای تعمیر و نگهداری……………………………………………………….. ۶۸ -۳
۳-۳-۹ طرفیت خطوط و داشتن خطوط شبکه کم ترافیک…………………………………… ۶۸ -۳
۴-۳-۹ سرماته گذاری محدود…………………………………………………………………………. ۶۸ -۳
۵-۳-۹ بازگشت سریع سرمایه…………………………………………………………………………. ۶۸ -۳
۴-۹-۳ موانع سرمایه گذاری………………………………………………………………………………………… ۶۹
۱-۴-۹ محدودیتهای سرمایهگذاری………………………………………………………………… ۶۹ -۳
۲-۴-۹ برنامههای تعدیل کننده…………………………………………………………………………. ۶۹ -۳
۳-۴-۹ هزینههای ارزی…………………………………………………………………………………… ۶۹ -۳
۴-۴-۹ هزینههای تعمیر و نگهداری………………………………………………………………….. ۷۰ -۳
۱۰-۳ نتیجه گیری………………………………………………………………………………………………………… ۷۰
فصل چهارم: استفاده سیستمهای علائم پیشرفته
۱-۴ مقدمه ………………………………………………………………………………………………………………….. ۷۲
۱ نقش علائم الکتریکی در راهآهن……………………………………………………………………… ۷۳ -۱-۴
۲-۴ معرفی سیستم اتوماتیک حرکت قطار………………………………………………………………………. ۷۳
۷۳…………………………………………………………………………………… ATC 1 تعریف سیستم -۲-۴
۷۴…………………………………………………………………………………………………..ATP 2 بسته -۲-۴
۷۷……………………………………………………………………………………………………… ATO 3-4 سیستم
۷۷………………………………………………………………………………………….ATO 1 مشخصات -۳-۴
۷۷……………………………………………………………………………………………ATO 2 پیکربندی -۳-۴
۷۸…………………………………………………………………………………..ATO 3 خلاصه عملیات -۳-۴
۴-۴ نظارت اتوماتیک قطار……………………………………………………………………………………………. ۸۰
۸۱………………………………………………………………………………………………………..ATP 5-4 سیستم
۸۲……………………………………………………………………………………ATP 1 خلاصه عملیات -۵-۴
۶-۴ علائم و الکتریکی و افزایش سرعت………………………………………………………………………… ۸۳
۱ علائم الکتریکی در داخل ایستگاهها ………………………………………………………………… ۸۳ -۶-۴
۲ نظارت برافزایش سرعت ……………………………………………………………………………….. ۸۴ -۶-۴
۷-۴ نتیجهگیری…………………………………………………………………………………………………………… ۸۵
فصل پنجم : اثرتکه مرکزی متحرک درافزایش سرعت
۱-۵ مقدمه………………………………………………………………………………………………………………….. ۸۷
ح
۲-۵ تعریف سوزن………………………………………………………………………………………………………… ۸۷
۱ نشانها و مشخصات سوزن…………………………………………………………………………….. ۹۰ -۲-۵
۲ قسمت های اصلی سوزن……………………………………………………………………………….. ۹۰ -۲-۵
۳-۵ سرعت در سوزنهای راهآهن…………………………………………………………………………………. ۹۱
۱ سرعت در مسیر انشعاب قوسدار……………………………………………………………………. ۹۲ -۳-۵
۲ سرعت در مسیر مستقیم سوزنها…………………………………………………………………….. ۹۲ -۳-۵
۴-۵ قسمت های مهم تاثیر گذار هنگام عبور ازروی سوزن………………………………………………… ۹۴
۱ ابتدای ورودی به سوزنها یا پاشنه و محل اتصال تیغه……………………………………….. ۹۴ -۴-۵
۲ درزهای انبساط…………………………………………………………………………………………….. ۹۴ -۴-۵
۳ تکه مرکزی یا قلب سوزن …………………………………………………………………………….. ۹۵ -۴-۵
۱ طریقه معمولی و متداول………………………………………………………………………. ۹۵ -۳-۴-۵
۲تکه مرکزی متحرک……………………………………………………………………………… ۹۵ -۳-۴-۵
۴ ریلهای هادی……………………………………………………………………………………………… ۱۰۴ -۴-۵
۵-۵ نتیجه…………………………………………………………………………………………………………………. ۱۰۵
فصل ششم : خلاصه و نتیجه گیری
۱-۶ مقدمه………………………………………………………………………………………………………………… ۱۰۷
۲-۶ موانع افزایش سرعت…………………………………………………………………………………………… ۱۰۷
۳-۶ خلاصه و ارائه راهکارها………………………………………………………………………………………. ۱۰۷
۴-۶ مشکلات بهره برداری………………………………………………………………………………………….. ۱۱۲
منابع و مراجع……………………………………………………………………………………………………………………… ۱۱۴
ضمائم :
UIC703R فیش
پروفیل بلکی از مسیر تهران-مشهد
این پروژه به عنوان کمک آموزشی و در راستای تکمیل مطالعات شما ، در وبسایت قرار گرفته است .
لطفا از این پروژه به عنوان پایان نامه و یا پروژه تخصصی استفاده ننمایید .
- فاقد لینک دانلود و فروش. این پروژه فقط جهت معرفی در سایت قرار گرفته است. [purchase_link id=”5535″ text=”اضافهکردن به سبدخرید” style=”button” color=”green”]