پروژه ارزیابی دبی سیلاب طراحی سازه های هیدرولیکی به کمک روابط هیدرولیکی حمل رسوبات رودخانه ای
رشته : کارشناسی ارشد عمران – سازه
فرمت : PDF
چکیده :
در حین سیلاب های بزرگ رسوبات درشت دانه رودخانه ها که در مواقع عادی امکان حمل آنهاوجود ندارد حرکت بسمت پایین دست را آغاز می کنند . یکی از عوامل مهم این حرکت بالا بودن آبدهیرودخانه ها و سرعت جریان آنها است ، بنابراین با اندازه گیری قطر رسوبات بجای مانده در رودخانه هامیتوان حداکثر دبی رخ داده در طی سیلاب های بزرگ را تخمین زد.
هدف از این تحقیق ارائه روشی مناسب برای برآورد دبی جریان در طی سیلاب های گذشته با استفاده از شرایط جابجایی ذرات بسیار درشت بستر رودخانه ها در طی وقوع سیلاب از روش های هیدرولیکی است. برای انجام این تحقیق روش های مختلف تجربی و تئوری برای تعیین آستانه سرعت جریان مورد نیاز برای جابجا کردن رسوبات درشت دانه برسی شده است سپس از روش های مختلف هیدرولیکی عمق جریان برآورد میشود و از حاصلضرب این دو دبی پیک سیلاب حرکت دهنده تخته سنگ های بسیار درشت محاسبه میشود. این بررسی در ایستگاه هیدرومتری سولقان انجام گردیده است. باتوجه به قطر متوسط بزرگترین تخته سنگ های موجود رودخانه، آستانه دبی جریان در حین سیلاب های جابجا کننده آنها محاسبه گردیده و محدوده آن نیز برای روش های مختلف محاسبه شده است.
فهرست :
١
چکیده
۲
مقدمه
فصل اول : کلیات
۴
° ۱-۱) طرح مسئله
۵
° ۱-۲)هدف از انجام تحقیق
۷
° ۱-۳)روش کار و تحقیق
فصل دوم :
۹
° ۲-۱) تحقیقات تاریخچه سیلابهای گذشته
۱۱
۲-۲) تعیین آستانه حرکت
۱۱
۲-۲-۱) تعریف آستانه حرکت
۱۲
۲-۲-۲) مطالعات گذشته در مورد آستانه حرکت
۱۵
۲-۲-۳ ) روش های مختلف تعیین آستانه حرکت
۱۵
۲-۲-۳ -۱) روش دبی واحد بحرانی qc
۱۵
۲-۲-۳ -۲) روش تنش برشی
۱۸
۲-۲-۳ -۳) روش سرعت
۱۹
۲-۲-۳ -۴) توان جریان
۲۰
۲-۲-۳ -۵ ) ارتباط دبی و طول انتقال رسوبات
۲۲
۲-۳) خلاصه ای از مطالعات لنزی و همکارانش در مورد آستانه حرکت رسوبات
۲۹
۲-۴ ) خلاصه ای از مطالعات لنزی در مورد طول انتقال ذرات حین
فصل سوم :
خصوصیات فیزیکی آب و رسوب
۳-۱- خصوصیات آب
۳-۲- خصوصیات ذرات رسوب
بازسازی دبی پیک با استفاده از روش پالئوهیدرولوژی
۳-۳- بازسازی دبی پیک با استفاده از شواهد
۳-۳ -۱- برسی نشانه های سطوح دیرینه
۳-۳-۲-محاسبه دبی با استفاده از شواهد سطوح دیرینه
۳-۳-۳- نمونه ای از بازسازی دبی پیک در انگلستان
۳-۴- بااستفاده از سایز تخته سنگ های ته نشین شده
۳-۴-۱- بازسازی سرعت
۳-۴-۱- ۱- روش های تئوری
۳-۴-۱- ۲- روش های تجربی
۳-۴-۲- بازسازی عمق متوسط سیلاب
۳-۴-۳-روابط تنش برشی
۳-۴-۴-روابط توان جریان
۳-۵- حوضه مورد مطالعه
۳-۵- ۱- معرفی حوضه آبریز و رودخانه کن
۳-۵-۲- برداشت های میدانی
فصل چهارم :
۴ -۱- سرعت متوسط جریان
۷۹
۴- ۱ -۱- تجزیه و تحلیل روابط مختلف سرعت متوسط جریان در آستانه حرکت ذرات
۸۴
۴- ۱ -۲- استفاده از انحراف معیار سرعت های برآورد شده برای تعیین محدوده سرعت جریان
۸۷
۴- ۱ -۳- مقایسه روابط تجربی و تئوریک سرعت متوسط جریان با استفاده از روش تفاضل نسبی
۸۸
۴- ۱ -۴- مقایسه روابط تجربی و تئوریک سرعت متوسط جریان برای حوضه مورد مطالعه
۹۰
۴-۲- تجزیه و تحلیل روابط عمق جریان
۹۰
۴-۲-۱-تجزیه و تحلیل روابط مختلف عمق متوسط و دبی در واحد عرض جریان در آستانه حرکت ذرات
۹۱
۴-۲-۲-تعیین پارامترهای مورد استفاده در تعیین عمق
۹۱
۴-۲-۲-۱- تعیین مقدار n در روابطه مانینگ
۹۴
۴-۲-۲-۲- تعیین تنش برشی بدون بعد در برآورد عمق با استفاده از پارامترشیلدز
۹۷
۴-۲-۲-۳- تعیین حدود تنش برشی در برآورد عمق با استفاده از روش تنش برشی
۱۰۰
۴-۲-۲-۴- تعیین حدود توان واحد جریان در برآورد عمق با استفاده از روش توان واحد جریان
۱۰۲
۴-۲-۳-مقایسه روابط مختلف برآورد عمق جریان
۱۰۳
۴-۲-۴-تعیین حدود عمق متوسط
۱۰۹
۴-۲-۴-۱- استفاده از روش تفاضل نسبی
۴-۲-۴-۲- استفاده از روش کمترین مربعات برای محاسبه بهترین ۱۱۲حالت موارد
۴-۲-۴-۳- نتایج حاصل از برسی مطالعات موردی و حذف تعدادی از ۱۱۷
۴-۲-۴- محاسبه عمق متوسط و دبی واحد جریان در حوضه کن ۱۱۸
فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادات
۵-۱ ) نتایج حاصل از بررسی نمودارهای سرعت جریان ۱۲۱
۵-۲ ) نتایج حاصل از بررسی نمودارهای عمق جریان ۱۲۲
مطالعه۵-۳ ) نتایج حاصل از بررسی مطالعه موردی و حذف تعداد موارد مورد ۱۲۲
۵-۴ ) حساسیت ۱۲۳
۵-۵ ) پیشنهادات ۱۲۴
منابع و ماخذ
۱۲۵ فهرست منابع فارسی
۱۲۶
این پروژه به عنوان کمک آموزشی و در راستای تکمیل مطالعات شما ، در وبسایت قرار گرفته است .
لطفا از این پروژه به عنوان پایان نامه و یا پروژه تخصصی استفاده ننمایید .
- فاقد لینک دانلود و فروش. این پروژه فقط جهت معرفی در سایت قرار گرفته است. [purchase_link id=”7907″ text=”اضافهکردن به سبدخرید” style=”button” color=”green”]