رساله ارشد معماری مطالعه و کاوشی در معماری همساز با اقلیم خانههای سنتی گیلان
رشته : معماری – رساله
فرمت : word
مقدمه :
تنوع و کثرتگرایی در انواع پدیدهها یکی از مهمترین ارکان قوت هر جامعه میباشد. این تنوع از نژاد گرفته تا فرهنگ و قوم، میتواند متضمن سعادت یک جامعه گردد. بطوریکه در یک جامعه یکنواخت، آفتهای هر پدیدهای بنیان آن پدیده را با خطری جدی مواجهه خواهد کرد. به عنوان مثال یک مریضی صعب العلاج، آفت نژادی که دارای ریخته ژنتیکی یکسانی است باعث میگردد که کل آن جامعه را با خطر انقراض روبرو کند. در جامعه علمی و هنری امروز نیز تنوع یکی از مهمترین مقولههایی است که بایستی همیشه مدنظر قرار بگیرد. یکی از مهمترین کارها ایجاد بستر مناسب برای ظهور افکار نو و مدرن و ترکیب آن با فرهنگ و هنر سنتی ناب جامعه میباشد. پذیرا بودن افکار و مبانی فکری و نظری پدیدههای نو و تطبیق و ترویج آن در جامعه نیازمند درک مبانی نظری و فکری افکار مختلف است.
فهرست رساله معماری مطالعه و کاوشی در معماری همساز با اقلیم خانههای سنتی گیلان
فصل ۱. ۱
مقدمه و کلیات… ۱
۱-۱- مقدمه. ۲
۱-۲- مسألهی اساسی تحقیق.. ۴
۱-۳- اهمیت و ضرورت تحقیق.. ۶
۱-۴- مرور ادبیات و سوابق تحقیق.. ۶
۱-۵- اهداف تحقیق.. ۹
۱-۶- سوال اصلی تحقیق.. ۹
۱-۷- فرضیهی تحقیق.. ۹
فصل ۲. ۱۱
بررسی منابع و تعریف مفاهیم. ۱۱
۲-۱- مقدمه. ۱۲
۲-۲- فلسفه و هنر. ۱۲
۲-۳- هنر و زیبایی در آراء ارسطو. ۱۶
۲-۴- هنر و زیبایی در آراء فلوطین.. ۱۶
۲-۵- معماری؛ علم، هنر و فلسفه. ۱۸
۲-۶- تاملی در مبانی و مبادی فلسفه هنر در عصر روشنگری.. ۲۳
۲-۷- تحولات اقتصادی و صنعتی قرن هجدهم (انقلاب صنعتی) ۲۴
۲-۸- مفهوم مدرن و جهانبینیهای مدرنیسم. ۲۶
۲-۸-۱- بنیادهای جهانبینی مدرن. ۲۸
۲-۸-۱-۱- خردگرایی.. ۲۹
۲-۸-۱-۲- انسانباوری.. ۳۱
۲-۸-۲- جهانبینی مدرن به مثابه ایدئولوژی بورژوازی.. ۳۲
۲-۸-۳- تغییرات اجتماعی متأثر از مدرنیسم. ۳۳
۲-۸-۴- هنر و فلسفه مدرن. ۳۷
۲-۸-۵- نگارههای زیباییشناسانه و هنر مدرن. ۴۰
۲-۹- مفهوم پستمدرن و مقولههای آن. ۴۳
۲-۹-۱- مقایسه مدرن و پست مدرن. ۴۹
۲-۹-۱-۱- مدرن. ۴۹
۲-۹-۱-۲- پسامدرن. ۵۰
۲-۹-۲- هنر پستمدرن. ۵۳
۲-۱۰- معماری مدرن و مقولههای آن. ۶۵
۲-۱۱- مرگ معماری مدرن. ۶۷
۲-۱۲- تقابل سنت و مدرنیته معماری در دوران پس از مدرن. ۷۰
۲-۱۳- جنبش های پسامدرن در معماری.. ۷۴
۲-۱۳-۱- دیکانستراکشن.. ۷۴
۲-۱۳-۲- گرایش به فنآوری برتر (هایتک) ۷۶
۲-۱۳-۳- معماری عصر رایانه و سایبرنتیک… ۷۷
۲-۱۳-۴- معماری روبوتیک… ۷۹
۲-۱۳-۵- فولدینگ… ۸۰
۲-۱۳-۶- فراکتال. ۸۱
۲-۱۳-۷- معماری پیوندی.. ۸۲
۲-۱۳-۸- فضاهای بیش از سه بعدی (پیدایش کیهانی) ۸۳
۲-۱۳-۹- معماری بیونیک… ۸۴
۲-۱۳-۱۰- ابرمعماری.. ۸۵
۲-۱۳-۱۱- هرمنوتیک… ۸۵
۲-۱۴- مفهوم پلورالیسم و مقولههای آن. ۸۷
۲-۱۴-۱- تکثرگرایی(پلورالیسم) ۸۷
۲-۱۴-۲- تکثرگرایی دینی.. ۹۳
۲-۱۴-۳- تکثرگرایی فرهنگی و اخلاقی.. ۹۵
۲-۱۴-۴- تکثرگرایی سیاسی.. ۹۶
۲-۱۴-۵- پلورالیسم در معماری.. ۹۸
۲-۱۴-۵-۱- تکثرگرایی در مفهوم شهرسازی و برنامهریزی شهری پستمدرن. ۹۸
۲-۱۴-۵-۲- تکثر گرایی در معماری.. ۱۰۱
فصل ۳. ۱۱۱
هنر و معماری ایران در گذر زمان: از سنت تا پست مدرن. ۱۱۱
۳-۱- مقدمه. ۱۱۲
۳-۲- بررسی اجمالی تاریخ از صفویه تا پهلوی.. ۱۱۲
۳-۳- معماری سنتی، مدرن و پست مدرن و بررسی تحول آنها در ایران. ۱۱۳
۳-۳-۱- معماری سنتی.. ۱۱۳
۳-۳-۲- اصول معماری سنتی ایرانی.. ۱۱۵
۳-۳-۲-۱- مردم واری.. ۱۱۶
۳-۳-۲-۲- پرهیز از بیهودگی.. ۱۱۶
۳-۳-۲-۳- نیارش… ۱۱۶
۳-۳-۲-۴- خود بسندگی.. ۱۱۶
۳-۳-۲-۵- درونگرایی.. ۱۱۷
۳-۳-۳- اقلیم ایران و ویژگی معماری آن. ۱۱۸
۳-۳-۴- اقلیم گرم و مرطوب… ۱۱۸
۳-۳-۵- اقلیم گرم و خشک… ۱۱۹
۳-۳-۶- اقلیم معتدل و مرطوب… ۱۲۱
۳-۳-۷- اقلیم سرد و کوهستانی.. ۱۲۲
۳-۳-۸- مدرنیته در ایران. ۱۲۳
۳-۳-۸-۱- بررسی شهرسازی ایران در دوران معاصر. ۱۲۷
۳-۳-۹- شهرسازی ایران در دورهی معاصر. ۱۳۲
۳-۳-۱۰- مدرنیسم پهلوی دوم. ۱۳۹
۳-۳-۱۱- تفکر پستمدرن در معماری ایران. ۱۴۱
۳-۳-۱۲- نسلهای مختلف معماران ایران. ۱۴۳
۳-۳-۱۲-۱- نسل اول معماری.. ۱۴۳
۳-۳-۱۲-۲- نسل دوم معماری.. ۱۴۵
۳-۳-۱۲-۳- نسل سوم معماری.. ۱۴۷
۳-۴- سیاستهای تولید فضا پس از انقلاب اسلامی.. ۱۴۸
۳-۵- مشکلات و مسیرهای فراروی معماری امروزی ایران. ۱۵۱
فصل ۴. ۱۵۸
مواد و روشها ۱۵۸
۴-۱- مقدمه. ۱۵۹
۴-۲- روش تحقیق.. ۱۵۹
۴-۳- اثر هنری مورد مطالعه (معماری موزهی هنرهای معاصر تهران) ۱۵۹
۴-۴- منطقه مورد مطالعه (تهران) ۱۶۱
۴-۴-۱- موقعیت تهران. ۱۶۱
۴-۴-۲- پیدایش و تحول شهرسازی و معماری تهران. ۱۶۳
۴-۴-۳- بناها و عمارتهای مهم شهر تهران. ۱۷۱
فصل ۵. ۱۷۳
تحلیل موزهی هنرهای معاصر ایران. ۱۷۳
۵-۱- مقدمه. ۱۷۴
۵-۲- تعریف موزه ۱۷۵
۵-۳- اهداف موزهی هنرهای معاصر. ۱۷۶
۵-۳-۱- اهداف اولیه موزه در مقایسه با اهداف کنونی.. ۱۷۶
۵-۴- فعالیتهای موزه ۱۷۷
۵-۵- بیرون، درون موزه و قرارگیری بنا در سایت… ۱۷۸
۵-۶- فرم بنا ۱۸۰
۵-۷- فضاهای موزه ۱۸۴
۵-۸- گالری.. ۱۸۴
۵-۹- فروشگاه کتاب… ۱۸۵
۵-۱۰- رستوران. ۱۸۵
۵-۱۱- کتابخانه. ۱۸۶
۵-۱۲- بخش اداری عمومی.. ۱۸۶
۵-۱۳- آمفیتئاتر. ۱۸۷
۵-۱۴- بخش اداری خصوصی.. ۱۸۸
۵-۱۵- گنجینه یا مخزن (مجموعهی دائمی موزه) ۱۸۸
۵-۱۶- تحلیل پلان. ۱۸۹
۵-۱۷- سیرکلاسیون. ۱۹۱
۵-۱۸- عناصر برجسته در موزه ۱۹۳
۵-۱۸-۱- ورودی.. ۱۹۳
۵-۱۸-۲- اصول نظامدهندهی ورودی.. ۱۹۴
۵-۱۸-۳- فضای ورودی.. ۱۹۴
۵-۱۸-۴- عملکرد ورودی.. ۱۹۵
۵-۱۸-۵- چهارسو. ۱۹۵
۵-۱۸-۶- هشتی.. ۱۹۶
۵-۱۸-۷- حوض…. ۱۹۷
۵-۱۸-۸- بادگیر. ۱۹۸
۵-۱۸-۹- اسپیرال. ۲۰۰
۵-۱۹- سبک معماری موزه ۲۰۰
۵-۱۹-۱- مردم واری.. ۲۰۱
۵-۱۹-۲- پرهیز از بیهودگی.. ۲۰۱
۵-۱۹-۳- نیارش… ۲۰۱
۵-۱۹-۴- خود بسندگی.. ۲۰۲
۵-۱۹-۵- درونگرایی.. ۲۰۲
۵-۲۰- نتیجه گیری و بحث… ۲۰۲
منابع ۲۰۹
چکیده انگلیسی ۲۱۹
پروژه ” رساله ارشد معماری مطالعه و کاوشی در معماری همساز با اقلیم خانههای سنتی گیلان ” به عنوان کمک آموزشی و در راستای تکمیل مطالعات شما ، در وبسایت قرار گرفته است .
لطفا از این پروژه به عنوان پایان نامه و یا پروژه تخصصی استفاده ننمایید .
فاقد لینک دانلود و فروش. این پروژه فقط جهت معرفی در سایت قرار گرفته است. [purchase_link id=”12659″ text=”اضافهکردن به سبدخرید” style=”button” color=”green”]