رساله ارشد معماری ارزیابی مدلهای تبین گر طراحی معماری به منظور ارتقاء جایگاه محتوا در آنها
رشته : معماری – رساله
فرمت : word
مقدمه :
امروزه تدریس اکثر دروس و مخصوصاً معماری در دانشگاههای ما از کاربرد خارج شده و وارد دور باطل استاد و شاگرد صرف گشته است.بدین ترتیب که دانشجو درس می خواند که صرفاً استاد شود و تدریس کندو لاغیر.وجنبۀ مشارکتی در جامعه و نقش اصلی ای در ساختمان سازی ندارد.وساختن صرفاً در ساختمان ساز،بنا و گارگر خلاصه می شود.و اگر هم نقشی هر چند ضعیف باشد،صرفاً برای سود بیشتر و رفاه شخصی بیشتر است و نه رفاه جامعه.به نظر می رسد تحقیقاتی از این گونه که در جستجوی کمال انسان و تعریف واقعی هنرمند هستند،از ضروری ترین مقتضیات زمان برای ایجاد تعادل بین کمیت و کیفیت فضا سازی باشد.بطور خلاصه می توان موارد زیر را از ضرورتهای تحقیق پیش رو برشمرد:
۱-ضرورت اهمیت ارتباط میان محیط کار و دانشگاه
۲-ضرورت توجه به ارتقاء کیفیت هویتی فضاها و ضرورت کارآمدی مدلهای آموزشی
۳-ضرورت تعامل بیشتر میان هنرمند معمار و بنای معماری
فهرست رساله ارشد معماری ارزیابی مدلهای تبین گر طراحی معماری به منظور ارتقاء جایگاه محتوا در آنها
فصل۱:کلیات
۱-۱-بیان مسأله ۲
۱-۲-اهمیت وضرورت امجام تحقیق ۳
۱-۳-اهداف تحقیق ۳
۱-۴-سؤالات تحقیق ۳
۱-۵-فرضیه های تحقیق ۴
۱-۶-روش شناسی تحقیق ۴
فصل ۲ پیشینه تحقیق
بخش۱
۲-۱-۱-تعاریف ۶
۲-۱-۲-سوابق موضوع ۷
بخش۲
دیدگاه سنتی آموزش
۲-۲-۱-مقدمه ۱۰
۲-۲-۲-منابع گذشته ۱۰
۲-۲-۳-نتیجه گیری ۱۵
بخش۳
دیدگاه امروز آموزش
۲-۳-۱-مقدمه ۱۸
۲-۳-۲-مدرسۀ بوزار ۱۸
۲-۳-۳-مدرسۀ باهاوس ۲۱
۲-۳-۴-آموزش هنر و معماری در ایران ۲۴
۲-۳-۵-قیاس معماری امروز و دیروز ایران ۲۶
۲-۳-۶-نتیجه گیری ۲۷
فصل۳:مبانی نظری
بخش۱:تربیت مکمل تعلیم
در جستجوی روح زندگی از طریق آموزش(هنر)
۳-۱-۱-مقدمه ۳۰
۳-۱-۲-تفسیر یک آیه ۳۰
۳-۱-۳-تربیت مکمل تعلیم ۳۲
۳-۱-۴-نتیجه گیری ۴۲
بخش۲(تحلیل چند شبهه)
الف:زیبایی و حقیقت در تقابل عینیت و ذهنیت
۳-۲-۱-۱-مقدمه ۴۴
۳-۲-۱-۲-عینیت و ذهنیت ۴۴
۳-۲-۱-۳-زیبایی و حقیقت در تقابل عین و ذهن ۴۶
۳-۲-۱-۴-نتیجه گیری ۴۹
ب:هنر برای هنر،سقوط یا اوج
۳-۲-۲-۱-مقدمه ۵۲
۳-۲-۲-۲-موافقان نظریۀ هنر برای هنر ۵۲
۳-۲-۲-۳-نقد مخالفان(هنر برای هنر:سقوط ارزشها ۵۳
۳-۲-۲-۴-هنر برای هنر (رسیدن به مقصود ۶۳
۳-۲-۲-۵-نتیجه گیری ۶۵
بخش۳:شیوۀ صحیح آموزش هنر ومعماری(بازگشت معنا)
۳-۳-۱-مقدمه ۶۷
۳-۳-۲-بازگشت معنا ۶۸
۳-۳-۳-نتیجه گیری ۸۷
بخش۴:هنر پیشرو در کنار مردم برای احیای جامعه
۳-۴-۱-مقدمه ۹۰
۳-۴-۲-مشکلات هنر در جامعۀ امروز ۹۰
۳-۴-۳-جستجوی معنا در کنار مردم ۹۸
۳-۴-۴-نتیجه گیری ۱۰۹
فصل ۴:نتیجه گیری
نتایج تحقیق ۱۱۰
منابع:
کتابها ۱۱۳
مقالات ۱۱۳
اینترنت ۱۱۴
فهرست ومنابع عکسها ۱۱۴
فهرست شکلها ۱۱۴
چکیده انگلیسی ۱۱۶
پیوست(مدارک چاپ کتاب) ۱۱۷
پروژه ” رساله ارشد معماری ارزیابی مدلهای تبین گر طراحی معماری به منظور ارتقاء جایگاه محتوا در آنها” به عنوان کمک آموزشی و در راستای تکمیل مطالعات شما ، در وبسایت قرار گرفته است .
لطفا از این پروژه به عنوان پایان نامه و یا پروژه تخصصی استفاده ننمایید .
فاقد لینک دانلود و فروش. این پروژه فقط جهت معرفی در سایت قرار گرفته است. [purchase_link id=”12550″ text=”اضافهکردن به سبدخرید” style=”button” color=”green”]