رساله ارشد شناسایی و تحلیل محورهای گردشگری جاذب تاریخی فرهنگی و طبیعی باکاربرد روش تحلیل شبکه ای
رشته : معماری – رساله
فرمت : word
مقدمه :
عصرحاضر، عصر گسترش فناوری و افزایش دامنه زندگی ماشینی و رفاه اجتماعی است. این رفاه به همراه افزایش درآمدهای عمومی در نهایت سبب احساس نیاز بیشتر به پرکردن اوقات فراغت و شکل گیری فرهنگ سیر وسفر جهانگردی شده است.با اینکه بیش از ۱۵۰ سال از تشکیل نخستین آژانس مسافرتی جهان توسط توماس کوک(Thomas Cook) وشکل گیری جهانگردی به صورت سازمان یافته نمی گذرد(رضوانی، ۱۳۷۴، ۲۰)این فعالیت توانسته است امروزه به یکی از بزرگترین فعالیت های اقتصادی، از جمله عوامل شکل گیری تعاملات فرهنگی و اجتماعی دنیا تبدیل گردد، به طوریکه سفر وجهانگردی ، بیش از ۸/۱۰درصد درتولید ناخالص داخلی جهان نقش داشته و۷/۸ درصد از شغل های جهان را به خود اختصاص داده است .
این در حالی است که کشور ایران به لحاظ برخورداری از جذابیت های گردشگری بنابه گفته ی WTO، یکی از ۱۰ کشور اول دنیا است ودراین میان شهرستان کاشان، از اهمیت بسزایی در جذب توریسم برخوردار است .
فهرست رساله ارشد شناسایی و تحلیل محورهای گردشگری جاذب تاریخی فرهنگی و طبیعی باکاربرد روش تحلیل شبکه ای
فصل اول :کلیات تحقیق
۱-۱ بیان مساله ی پژوهش ۲
۱-۲ اهمیت مسئله پژوهش ۳
اهداف پژوهش ۴
۱-۴ سوالات پژوهش ۵
۱-۵ تعریف اصطلاحات و تعاریف عملیاتی متغیرها ۶
۱-۶ ساختار پایان نامه ۷
فصل دوم: مفاهیم و دیدگاههای نظری مرتبط
۲-۱ مقدمه ۹
۲-۲ تعاریف و مفاهیم گردشگری ۱۰
۲-۲-۱ اقسام گردشگری ۱۱
۲-۲-۲ گونه های گردشگری ۱۲
۲-۳ بررسی نظریه ها و متون مربوط به موضوع گردشگری ۱۳
۲-۳-۱ گردشگری در طبیعت(طبیعت گردی ۱۳
۲-۳-۲ گردشگری و محیط ۱۳
۲-۳-۳ توانهای محیط طبیعی ۱۴
۲-۳-۴ منابع و جاذبه های گردشگری ۱۶
۲-۳-۴-۱ جاذبه ۱۷
۲-۳-۴-۲ طبقه بندی جاذبه ها از نظر گارتنر ۱۸
۲-۳-۴-۳ جاذبه های طبیعی ۱۹
۲-۳-۴-۴ نفوذ(حیطه عملکرد جاذبه ۱۹
۲-۳-۵ نظریه های گردشگری ۲۰
۲-۳-۵-۱ بعد اقتصادی صنعت گردشگری ۲۱
۲-۳-۵-۲ بعد محیطی صنعت گردشگری ۲۵
۲-۳-۵-۳ بعد فرهنگی- اجتماعی گردشگری ۲۷
۲-۳-۵-۴ بعد سیاسی گردشگری(نقش دولت در گردشگری ۳۱
۲-۳-۵-۵ دیدگاهها در مورد ورود گردشگران به کشور ۳۳
۲-۴ بررسی پیشینه ی پژوهش
۳۴ ۲-۴-۱ سابقه ی تشکیلات گردشگری در ایران ۳۴
۲-۴-۲ آمایش سرزمین ۳۶
۲-۴-۳ طرح جامع توسعه گردشگری ایران ۱۳۵۲ ۳۷
۲-۴-۴ برنامه ملی گردشگری ایران ۳۷
۲-۴-۵ بررسی پژوهشهای انجام شده در ارتباط با موضوع پژوهش ۳۸
۲-۴-۶ بررسی پژوهشهای مشابه موضوع مورد پژوهش ۴۰
۲-۴-۷ نقد و بررسی پژوهشهای انجام شده (استنتاج کلی در ارتباط با مساله پژوهش ۴۱
۲-۵ اهمیت شناسایی محورهای جاذب در توسعه ی گردشگری ۴۴
۲-۶ مدلهای مورد استفاده در شناسایی و تحلیل محورهای گردشگری جاذب ۴۵
۲-۶-۱ نظریه وابستگی ۴۶
۲-۶-۲ نظریه قطب رشد ۴۷
۲-۶-۳ نظریه مرکز پیرامون ۴۷
۲-۶-۴ نظریه مراکز رشد ۴۸
۲-۶-۵ نظریه کارکردهای شهری در توسعه روستایی ۴۹
۲-۶-۶ نظریه اگروپلیتن ۵۰
۲-۶-۷ راهبرد توسعه یکپارچهای منطقهای ۵۲
۲-۶-۸ راهبرد شبکه منطقهای ۵۲
۲-۷ نظریه ها و مدلهای متداول در محیط GIS و تحلیل شبکه
۵۴ ۲-۷-۱ مدل سطح جاذبه
۵۴ ۲-۷-۲ مدل دایره ای یا شعاعی
۵۵ ۲-۷-۳ تکنیک های آنالوگ
۵۵ ۲-۷-۴ تکنیک های رگرسیون
۵۶ ۲-۷-۵ مدل اثر متقابل فضایی(Spatial Interaction 56
۲-۷-۶ محدوده های سطوح بازاری و یا خدماتی ۵۷
۲-۷-۷ تجزیه وتحلیل سطوح تجاری و خدماتی با استفاده از تابع نزدیکی و یا با فرینگ
۵۸ ۲-۷-۸ تجزیه و تحلیل منطقه تجاری و خدماتی با استفاده از چند ضلعی های تیسن
۵۹ ۲-۷-۹ تجزیه و تحلیل سطوح تجاری و خدماتی با استفاده از عملیات همسایگی
۶۰ ۲-۷-۱۰ عملیات همپوش لایه ها
۶۰ ۲-۷-۱۱ نقشه فشار
۶۰ ۲-۷-۱۲ قابلیت دسترسی
۶۱ ۲-۷-۱۳ مدلهای تخصیص – مکان یابی ۶۱
۲-۷-۱۴ مدلسازی هندسی شبکه ۶۵
۲-۸ نتیجه گیری ۶۵
فصل سوم : چارچوب روش تحقیق
۳-۱ مقدمه ۷۱
۳-۲ تشریح مدلهای مفهومی مورد استفاده و نحوه عملیاتی نمودن آنها در پژوهش ۷۲
۳-۲-۱ مدل سطح جاذبه ۷۲
۳-۲-۲ تجزیه و تحلیل سطوح تجاری و خدماتی با استفاده از عملیات همسایگی ۷۵
۳-۲-۳ قابلیت دسترسی
۷۷ ۳-۲-۴ مدل اثر متقابل فضایی :(Spatial Interaction 82
۳-۲-۵ عملیات همپوشی لایه ها
۸۵ ۳-۲-۶ مدلسازی هندسی شبکه
۸۶ ۳-۳ چارچوب پژوهش
۸۹ ۳-۳-۱ فضا چیست
۹۰ ۳-۳-۲ شبکه چیست
۹۱ ۳-۳-۳ توپولوژی و ساختار آن در محیط شبکه
۹۱ ۳-۳-۴ مدل شبکه
۳-۳-۵ عناصر شبکه
۹۳ ۳-۳-۶ مراکز و مشخصات آنها
۹۵ ۳-۳-۷ جریان شبکه۹۵
۳-۳-۸ منابع و نقاط جذب ۹۶
۳-۳-۹ جریان نامشخص
۹۶ ۳-۳-۱۰ جریان منقطع
۹۷ ۳-۴ رویکرد،نوع و روش پژوهش ۹۸
۳-۵ تعریف جامعه و نمونه ی آماری ۹۹ ۳-۶ ابزارهای اندازه گیری (روشهای گردآوری داده ها
۱۰۰ ۳-۷ تعیین روش های برداشت داده ـ نقشه
۱۰۱ ۳-۸ طرح پژوهش ـ روش (های) تجزیه و تحلیل داده ها
۱۰۳ ۳-۹ نتیجه گیری
فصل چهار : یافته های پژوهش شناخت و تحلیل (نمونه موردی)
۴-۱ مقدمه ۱۰۷
۴-۲ تعیین شاخص های گردشگری شهرستان کاشان ۱۰۹
۴-۳ توصیف وضعیت(با استفاده از جدول ها، نمودارها، نقشه ها و ارائه مشخصه های آماری ۱۱۱
۴-۳-۱ موقعیت جغرافیایی شهرستان کاشان ۱۱۱
۴-۳-۲ تاسیسات زیرساختی(آب، برق و راه ۱۱۴
۴ -۳-۳ خدمات رفاهی ۱۱۵
۴-۳-۴ خدمات اقامتی ۱۱۶
۴-۳-۵ تقسیمات سیاسی شهرستان کاشان
۱۱۶ ۴-۳-۶ معرفی ویژگی های اقلیمی چهار بخش شهرستان کاشان
۱۱۸ ۴-۳-۷ موقعیت تاریخی فرهنگی شهرستان کاشان
۱۱۹ ۴-۳-۸ موقعیت ارتباطی شهرستان کاشان
۱۲۱ ۴-۳-۹ شبکه ی ارتباطات سلسله مراتبی شهرستان کاشان
۱۲۳ ۴-۴ تحلیل داده ها (انجام آزمونهای آماری یا تحلیلهای نقشه ای در رابطه با هر پرسش، هدف یا فرضیه) براساس مدل مفهومی ـ عملیاتی ارائه شد در فصل متدولوژی
۱۳۰ ۴-۴-۱ تعیین مکان های گردشگری و تاسیسات اقامتی شهرستان کاشان مبتنی بر جاذبه های تفریحی تاریخی-فرهنگی، طبیعی، مذهبی
۱۳۰ ۴-۴-۲ تحلیل های مکانی-فعالیتی براساس نقشه های توصیفی وضعیت گردشگری (بر اساس سه عارضه نقطه، خط و پلیگون
۴-۴-۳ تحلیل های مکانی براساس مدل سطح جاذبه
۱۴۱ ۴-۴-۴ تحلیل با استفاده از عملیات همسایگی
۱۴۴ ۴-۴-۵ مدلسازی و تحلیل قابلیت دسترسی
۱۴۵ ۴-۴-۶ مدل اثر متقابل فضایی(Spatial Interaction) و عملیات همپوشی لایه ها ۱۴۶
۴-۴-۷ مدلسازی هندسی شبکه
۱۴۷ ۴-۵ سایر یافته های پژوهش (نتایج فرعی پژوهش
فصل پنج : نتایج پژوهش و ارائه پیشنهادهای کاربردی
۵-۱ مقدمه ۱۵۱
۵-۲ بیان مسئله (براساس چارچوب فصل اول
۱۵۲ ۵-۳ توصیف روشهای بکار گرفته شده و بیان نتایج حاصل ۱۵۳
۵-۳-۱ نتایج نهایی حاصل از تحلیل های مکانی-فعالیتی براساس نقشه های توصیفی وضعیت گردشگری (بر اساس سه عارضه نقطه، خط و پلیگون ۱۵۳
۵-۳-۲ نتایج حاصل ازتحلیل با استفاده از عملیات همسایگی ۱۵۴
۵-۳-۳ نتایج حاصل ازتحلیل قابلیت دسترسی ۱۶۱
۵-۳-۴ نتایج حاصل از مدل سطح جاذبه ۱۷۱
۵-۳-۵ نتایج حاصل از مدل اثر متقابل فضایی ۱۷۲
۵-۳-۶ نتایج حاصل از مدلسازی هندسی شبکه ۱۸۲
۵-۴ استفاده از یافته های پیشین و ترکیب آن با نتایج پژوهش ۱۸۷ ۵-۵
پیشنهادها و کاربرد نتایج پژوهش (ارائه طرح پیشنهادی در صورت لزوم ۱۸۷ ۵-۶
نتیجه گیری( خلاصه ای از مساله، روشها و یافته های پژوهش به عنوان جمع بندی ۱۹۱
پروژه ” رساله ارشد شناسایی و تحلیل محورهای گردشگری جاذب تاریخی فرهنگی و طبیعی باکاربرد روش تحلیل شبکه ای “به عنوان کمک آموزشی و در راستای تکمیل مطالعات شما ، در وبسایت قرار گرفته است .
لطفا از این پروژه به عنوان پایان نامه و یا پروژه تخصصی استفاده ننمایید .
فاقد لینک دانلود و فروش. این پروژه فقط جهت معرفی در سایت قرار گرفته است. [purchase_link id=”11892″ text=”اضافهکردن به سبدخرید” style=”button” color=”green”]