پایان نامه تاثیر پارامتر های ژئوتکنیکی خاک بر طراحی پی های حلقوی ، مطالعه موردی برج های خنک کن نیروگاه کازرون
رشته : ارشد عمران – خاک و پی
فرمت : word
چکیده :
امروزه کم و بیش از پیهای حلقوی برای سازهها بویژه سازههایی که حالت تقارن محوری دارند استفاده میشود. در این پژوهش یک مطالعه عددی روی ظرفیت باربری و نشست پی حلقوی انجام شد. برای مدل سازی از نرم افزار PLAXIS استفاده شد. پارامترهای مصالح از مشخصات خاک رس محل ساخت برجهای خنک کننده سیکل ترکیبی نیروگاه کازرون انتخاب شد. برای مدل سازی مصالح از مدل مور-کولمب استفاده شد. محاسبات ظرفیت باربری در دو حالت پی صاف و پی زبر انجام شد و بر اساس آن ضرایب ظرفیت باربری محاسبه شد. نشست پی حلقوی برج خنک کننده نیروگاه کازرون محاسبه شد. سپس بر اساس محاسبات ظرفیت باربری و نشست، ظرفیت باربری مجاز پی حلقوی نیروگاه کازرون محاسبه شد. از نتایج حاصل مشخص شد که ظرفیت باربری پی زبر به مقدار قابل ملاحظهای از ظرفیت باربری پی صاف بیشتر است. همچنین مشخص شد که با افزایش ri/ro (نسبت شعاع داخلی به شعاع خارجی پی حلقوی) رفتار پی حلقوی به پی نواری نزدیک میشود. نتایج بدست آمده از محاسبات ظرفیت باربری و نشست با نتایج تئوریها و روابط موجود مقایسه شده است.
کلمات کلیدی: پی حلقوی، نسبت شعاع، ظرفیت باربری، نشست
فهرست :
فصل اول: کلیات ۱
۱-۱- مقدمه ۲
۱-۲- موقعیت نیروگاه کازرون ۳
۱-۳- زمین شناسی منطقه ۳
۱-۴- مطالعات ژئوتکنیک ۵
۱-۵-ضرورت انجام پژوهش ۸
۱-۶- اهداف پژوهش ۸
۱-۷- ساختار پایاننامه ۹
فصل دوم: پژوهشهای انجام شده ۱۰
۲-۱- مقدمه ۱۱
۲-۲- انواع گسیختگی خاک زیر پی ۱۲
۲-۲-۱- گسیختگی برشی کلی ۱۲
۲-۲-۲- گسیختگی برشی موضعی ۱۳
۲-۲-۳- گسیختگی برشی سوراخکننده ۱۴
۲-۳- انواع روشهای تحلیلی محاسبه ظرفیت باربری ۱۴
۲-۳-۱- روش تعادل حدی ۱۴
۲-۳-۲- روش لغزش-خط ۱۵
۲-۳-۳- روش مرز بالا ۱۵
۲-۳-۴- روشهای عددی ۱۶
۲-۴- محاسبه ظرفیت باربری ۱۶
۲-۵- نشست پیها ۲۸
۲-۵-۱- نشست آنی ۲۸
۲-۵-۲- نشست تحکیم ۳۲
فصل سوم: مدلسازی ۳۴
۳-۱- مقدمه ۳۵
۳-۲- دلایل انتخاب نرمافزار PLAXIS برای انجام تحقیق ۳۶
عنوان صفحه
۳-۳- کلیاتی در مورد PLAXIS ۳۷
۳-۳-۱- معرفی دادههای ورودی ۳۷
۳-۳-۲- انتخاب نوع مدل ۳۷
۳-۳-۳- انتخاب نوع المان ۳۸
۳-۴- مدل سازی هندسی ۴۰
۳-۵- مدلسازی مصالح ۴۲
۳-۶- مشبندی ۴۶
۳-۷- اعمال شرایط اولیه ۴۸
۳-۸- محاسبات ۵۰
۳-۸-۱- محاسبه پلاستیک ۵۰
۳-۸-۲- محاسبه تحکیم ۵۰
۳-۸-۳- تحلیل ایمنی ۵۰
۴-محاسبه براساس شبکهبندی به هنگام شده ۵۱
۳-۹- دادههای خروجی ۵۳
۳-۱۰- ارائه منحنی ۵۴
۳-۱۱- فلوچارت نرمافزار ۵۵
فصل چهارم: محاسبات و تجزیه و تحلیل نتایج ۵۷
۴-۱- مقدمه ۵۸
۴-۲- بررسی درستی عملکرد نرمافزار ۵۸
۴-۳- نحوه بارگذاری پی ۶۰
۴-۳-۱- پی صاف ۶۰
۴-۳-۲- پی زبر ۶۱
۴-۴- ابعاد پی ۶۲
۴-۵- نمودار تنش کرنش ۶۲
۴-۶- نتایج ظرفیت باربری ۶۷
۴-۷- محاسبه ضرایب ظرفیت باربری ۶۸
۴-۸- مقایسه کار حاضر با تئوریهای گذشته ۷۱
عنوان صفحه
۴-۹- محاسبه نشست پی برج خنک کننده کازرون ۷۴
۴-۹-۱- نحوه انجام محاسبات ۷۴
۴-۹-۲- نشست محاسبه شده ۷۵
۴-۱۰- مقایسه با تئوریهای گذشته ۷۶
۴-۱۰-۱- نشست آنی ۷۷
۴-۱۰-۲- نشست تحکیم ۷۹
۴-۱۱- محاسبه تنش مجاز پی حلقوی ۸۲
فصل پنجم: نتایج و پیشنهادات ۸۴
۵-۱- مقدمه ۸۵
۵-۱- نتایج ۸۵
۵-۲- پیشنهادات ۸۶
منابع ۸۷
این پروژه به عنوان کمک آموزشی و در راستای تکمیل مطالعات شما ، در وبسایت قرار گرفته است .
لطفا از این پروژه به عنوان پایان نامه و یا پروژه تخصصی استفاده ننمایید .
- فاقد لینک دانلود و فروش. این پروژه فقط جهت معرفی در سایت قرار گرفته است. [purchase_link id=”8183″ text=”اضافهکردن به سبدخرید” style=”button” color=”green”]